معنی ضرب المثل | دانستن معنی ضرب المثل | ریشه ضرب المثل

پیش غازی و معلق بازی یعنی چی؟! | ریشه و کاربرد ضرب المثل های ایرانی

اینجا معنی ضرب المثل «پیش غازی و معلق بازی» رو به طور کامل بررسی می کنیم.
ضرب المثل

ضرب المثل  «پیش غازی و معلق بازی» را شنیده اید؟! ضرب المثل های زیادی وجود دارند که هر کدام پند های بسیاری به همراه خود دارند. اگر علاقه دارید معنی ضرب المثل «پیش غازی و معلق بازی» را بدانید، در ادامه با معنی این ضرب المثل معروف همراه سبک زندگی باشید!

چرا می گویند پیش غازی و معلق بازی؟

(ممکن است برخی با شنیدن این مثل غازی را قاضی تصور کرده باشند) ولی در واقع غازی به معنی "بندباز" است (البته این کلمه به معنای جنگجو نیز می‌باشد ولی در اینجا معنی بندباز مورد نظر است). حال پیش کسی که بندباز است و به راحتی روی یک طناب راه می‌رود، معلق‌زدن قطعا هنرنمایی ناچیزی است!

این ضرب‌المثل یعنی به خاطر داشتن یک هنر ناچیز در مقابل کسی که هنرهای فراوانی دارد، احساس غرور و افتخار کردن یا لاف زدن. و یا سعی بی‌حاصل در فریب دادن فرد آگاه توسط افراد ناآگاه.

بیشتر بخوانید: چرا میگن «همین آش است و همین کاسه» ؟!

این مثل در مواردی به کار می‌رود که فردی بخواهد توانایی ناچیز خود را به رخ دیگران به ویژه کسانی که در کاری از او ماهرتر هستند بکشد و لاف بزند، و نیز اگر فردی بخواهد افراد ماهر در هر زمینه‌ای را در کار تخصصی آنها فریب بدهد. در تمام موارد اینچنینی این ضرب‌المثل را به عنوان تحقیر فرد ناتوان به کار می‌برند و در واقع به وی گوشزد می‌کنند که تلاشش بی‌فایده است.

منبع: ستاره




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4jzqz2

اخبار داغ