نگهداری از سگ | نگهداری از گربه | پت های خانگی

نگهداری از سگ تو خونه راحتتره یا گربه؟

اگر به نگهداری سگ و یا گربه علاقه دارید باید یک سری نکات رو بدونید و قبل از به سرپستی گرفتن آنها چند روزی رو با آنها بگذرونید.
نگهداری از سگ تو خونه راحتتره یا گربه؟

به تازگی تعداد افرادی که تمایل دارند حیوان خانگی داشته باشند بیشتر شده است و معمولا این افراد حیوان خانگی را انتخاب می کنند که نیاز به مراقبت کمتری داشته باشد. انتخاب بین سگ و گربه همیشه برای این دسته از افراد گیج کننده بوده است. در ادامه این مطلب ما نکاتی را برای شما آورده ایم که برای انتخاب حیوان خانگی مناسب کار شما را ساده می کند.

 

تاثیر مدت زمان حضور ما در خانه در نگهداری از پت‌ها

یکی از مهم ترین مسائلی که می توانید تعیین کننده نگه داری از پت های خانگی باشد مدت زمان حضور ما در خانه می باشد. اگر شما فرد خانه داری هستید و یا بیشتر وقت خود را در خانه سپری می کنید، بدون شک سگ می تواند مناسب ترین گزینه به حساب آید. چرا که سگ ها از پت هایی هستند که خیلی زود به صاحب خود وابسته می شوند و دوست دارند که هر جا می رود با او همراه باشند. به همین دلیل نیز اگر در خانه تنها بمانند ممکن است که بی قراری کنند و تحمل دوری از صاحب خود را نداشته باشند.

حال باید اشاره کنیم که گربه ها در این ماجرا کاملا برعکس هستند. چرا که از پت های مغرور و مستقل به حساب می آیند و وابستگی زیادی نیز به صاحب خود ندارند. به همین دلیل نیز حتی اگر شما روزی در خانه نباشید و آب و غذای گربه را فراهم کنید، گربه بدون هیچ مشکلی زندگی خود را ادامه خواهد داد. به همین دلیل است که در بیشتر مواقع دیده شده که گربه از خانه خود فرار می‌کند و برای ادامه زندگی به خیابان می رود. اگر خانه دار هستید، قطعا سگ برای شما مناسب تر می باشد.

انتخاب سگ یا گربه با توجه به انرژی فرد

از دیگر موارد مهمی که می تواند تعیین کننده نوع پت خانگی ما باشد این است که از خود بپرسیم آیا من انرژی و فعالیت زیادی دارم؟ اگر بحث انرژی به وسط بیاید قطعا سگ ها با گربه ها قابل مقایسه نیستند. چرا که سگ ها پر جنب و جوش و پر انرژی بوده و در خانه بسیار شاد و شنگول هستند. بنابراین برای افرادی که فعالیت زیادی دارند و پر حوصله هستند، نگه داری از سگ ها می‌تواند بهتر باشد.

اما اگر شما جزو افرادی هستید که دارای انرژی زیادی نیستید و در برخی مواقع حال و حوصله کاری را ندارید، بهتر است که برای نگه داری گربه را انتخاب کنید. این مسئله درست است که گربه ها نیز فعالیت بالایی دارند. اما در مقایسه با سگ ها کمی تنبل تر بوده و احتیاج به صاحب فعال و پر انرژی ندارند. در حالت کلی برای گربه ها اهمیتی ندارد که صاحب پر انرژی و یا بی حوصله ای داشته باشند. از دیگر نکته های مهم این بوده که اگر شما فردی هستید که به بیماری های آلرژیک حساسیت دارید، اصلا سگ یا گربه برای شما مناسب نیست.

هزینه های نگه داری سگ و گربه

برای این که بتوانید در میان سگ یا گربه، یک پت خانگی انتخاب کنید باید به میزان درآمد خود نیز توجه داشته باشید. البته هم سگ و هم گربه از پت هایی هستند که برای نگه داری احتیاج به هزینه نگه داری بالایی دارند. اما مسئله مهم این است که گربه ها با معده حساس و روحیاتی که دارند نیاز به مقدار بیشتری هزینه خواهد داشت. همان طور که می دانید گربه ها روحیه حساسی دارند. بنابراین احتیاج است که برای مراقبت کردن از آن ها، هزینه های زیادی را در نظر گرفت.

در نتیجه اگر می خواهید بدانید که سگ یا گربه، کدام یک از آن ها بهتر است؟ باید بگوییم که اگر از پس هزینه های نگه داری بالا بر می آیید گربه گزینه خوبی است. در غیر این صورت، سگ می‌تواند برای مراقبت در خانه بهتر باشد. البته این بدین معنا نیست که سگ‌ها هزینه‌ی نگهداری کمی نیاز دارند. اما در مقایسه‌ با یکدیگر به طور متوسط گربه‌ها هزینه‌ی نگهداری بالاتری خواهند داشت. این متوسط و میانگین هزینه‌های نگهداری است و طبیعتا این موضوع به نژاد و جثه‌ی پت نیز وابسته است.

نشانه های مناسب بودن نگهداری از سگ برای افراد

اگر علاقه دارید که سگ را برای نگه داری در خانه انتخاب کنید، باید توجه داشته باشید در صورتی که شخص پر انرژی و با نشاطی هستید این کار را کنید. چرا که سگ ها روحیه حساسی دارند و احتیاج به صاحبی دارند که مرتب او را به بیرون از منزل ببرد. نکته مهم این است که سگ ها تمایل شدیدی به پیاده روی روزانه و تنفس در هوای آزاد دارند. بنابراین باید این موضوع را مد نظر داشته باشید که در صورت پر انرژی بودن سگ برای شما انتخاب بهتری است.

گربه ها در مقایسه با سگ ها کمی منزوی تر هستند و دوست دارند که بیشتر اوقات خود را در خانه سپری کنند. اما این به آن معنا نیست که آن ها فقط باید در خانه بمانند. چرا که هر پتی احتیاج به پیاده روی و گشت و گذار دارد. البته نکته مهم این است که باید به نژاد های مختلف سگ ها توجه کنید. چرا که هر سگ دارای خلق و خوی متفاوتی بوده و با توجه به شکل و اندازه ای که دارد احتیاج به مراقبت های مختلفی خواهد داشت.

نشانه های مناسب بودن نگهداری از گربه برای افراد

گربه ها از پت های مستقلی هستند که احتیاج به فضای محدود دارند. اگر شما دوست دارید پتی را در خانه نگه داری کنید که سر و صدای کمی داشته باشد و کم تر به فضای بیرون دسترسی داشته باشد، مناسب ترین گزینه گربه می باشد. جالب است بدانید که اگر خانه شما فضای باز و ایمنی داشته باشد، حتی این پت احتیاج به پیاده روی نیز پیدا نخواهد کرد. بنابراین می توان به این نتیجه رسید که گربه ها احتیاج به زمان زیادی برای نگه داری نخواهند داشت.

البته نباید از این موضوع غافل شد که آن ها عاشق روابط اجتماعی هستند و بازی کردن با انسان ها را دوست دارند. بزرگ ترین و مهم ترین نکته مراقبت از گربه ها این است که موی آن ها احتیاج به مراقبت زیادی دارد. نکته مهم این است که در میان سگ یا گربه، گزینه ای مناسب تر است که با شرایط شما تناسب بیشتری داشته باشد.

تفاوت های میان سگ و گربه

تفاوت هایی که در میان این دو پت وجود دارد می تواند باعث شود که انتخاب شما برای نگه داری از آن ها آسان‌تر شود. یکی از بزرگ ترین تفاوت های سگ یا گربه این است که گربه ها علاقه زیادی به پرش از ارتفاع مانند کمد دارند، اما سگ ها نه توان این کار را دارند و نه علاقه ای به پرش کردن دارند. همچنین خر خر کردن سگ ها به معنای این بوده که فرد را تهدید می کنند، اما در گربه ها به این معناست که می خواهند علاقه خود را نشان بدهند. گربه ها برای تخلیه ادرار به خاک آنتی باکتریال مخصوص احتیاج دارند، اما سگ ها می توانند ادرار خود را روی روزنامه ها نیز تخلیه کنند.

مهم است بدانید که گربه ها از آب فراری هستند و کم تر به حمام احتیاج دارند، اما در مقابل سگ ها به این کار علاقه زیادی نشان می دهند. با درنظر گرفتن این تفاوت‌ها و بررسی انتظارات پت‌ها با نوع زندگی که دارید‎می‎توانید بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4m5k52

اخبار داغ