روش تهیه پاستیل پوست هندونه | دستور تهیه پاستیل پوست هندوانه

پاستیل پوست هندونه درست کن تا مهمونات کنجکاو دستور تهیش بشن! + طرز تهیه

پاستیل پوست هندوانه پاستیلی با طعم متفاوت است که درست کردن آن آسان می باشد. در این مطلب روش درست کردن پاستیل پوست هندوانه رو براتون قرار داده ایم.
پاستیل پوست هندونه درست کن تا مهمونات کنجکاو دستور تهیش بشن! + طرز تهیه

طرز تهیه پاستیل با پوست هندوانه خوشمزه با طعمی متفاوت را با دستوری ساده و جذاب گردآوری کرده ایم، از این که برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله این دسر جذاب در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای پاستیل

  • پوست هندوانه    پوست ۱ هندوانه بزرگ
  • شکر    ۲ فنجان
  • آب    ۱ فنجان
  • آبلیمو    ۱ قاشق غذاخوری
  • رنگ خوراکی اختیاری    چند قطره

بیشتر بخوانیدبا میوه های تابستونی پاستیل‌ های رنگ رنگی درست کن + طرز تهیه

طرز تهیه پاستیل با پوست هندوانه

مرحله اول

ابتدا پوست هندوانه را به خوبی بشویید سپس لایه سبز بیرونی پوست را با استفاده از پوست‌کن یا چاقوی تیز جدا کنید تا فقط قسمت سفید و کمی از قسمت قرمز داخلی باقی بماند پوست‌های آماده شده را به قطعات کوچک و نازک برش دهید.

مرحله دوم

قطعات پوست هندوانه را در قابلمه‌ای بزرگ بریزید و روی آن‌ها آب بریزید تا کاملاً پوشانده شوند سپس قابلمه را روی حرارت بگذارید و پوست‌ها را به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه بجوشانید تا نرم شوند در ادامه پوست‌ها را آبکش کرده و کنار بگذارید.

مرحله سوم

در قابلمه‌ای دیگر، پوست ها را بعد از آبکش کردن بریزید سپس شکر را به همراه آبلیمو به آن بیافزایید و یک و نیم پیمانه آب می افزاییم مواد را با هم مخلوط کرده و روی حرارت متوسط می گذاریم و هم می زنیم تا آب آن خشک شود.

مرحله چهارم

در ادامه روی سینی کاغذ روغن می گذاریم و پاستیل ها را به سه قسمت تقسیم کنید و با رنگ خوراکی رنگ آن را تغییر دهید سپس روی کاغذ روغنی پهن کنید و کمی از هم فاصله دهید سپس برای یک شب در محیط آشپزخانه بگذارید بماند تا خشک شود.

بیشتر بخوانید: به جای پاستیل های پر شکر، یک پاستیل خونگی سالم درست کن!

مرحله پنجم

بعد از خشک شدن در یک ظرف بریزید و با نشاسته ذرت مخلوط کنید تا به هم نچسبند سپس در ظرف درب دار قرار دهید و در یخچال نگهداری نمایید از خوردن این پاستیل خوشمزه در کنار خانواده لذت ببرید. نوش جان.

نکات پایانی

پاستیل‌ها را در ظرفی دربسته و در یخچال نگهداری کنید می‌توانید از عصاره‌های میوه‌ای یا طعم‌دهنده‌های طبیعی برای افزودن طعم‌های مختلف به پاستیل استفاده کنید.

منبع: مچ مگ




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4m8kdj

اخبار داغ