آب ماشین لباسشویی | تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی

مهم ترین دلایل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی + راهکار تخلیه کردن آب

برای تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی دلایل متعددی وجود دارد که دانستن آن ها می تواند کمک بزرگی در رفع مشکل کند.
ماشین لباسشویی

لباس های خود را در ماشین لباسشویی می اندازید، اما پس از مدتی متوجه تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی می شوید؟ در چنین شرایطی حتما به دنبال دلیل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی هستید. ما در ادامه دلیل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی و راهکار رفع آن را برای شما بیان کرده ایم.

نشانه تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی

از نشانه های تخلیه نشدن آب در ماشین لباسشویی می توان به خیس بودن لباس ها و یا خشک نبودن لباس ها هنگام خارج کردن آن ها از دیگ اشاره کرد. همچنین از آن جایی که آب کثیف از ماشین لباسشویی خارج نشده، بنابراین ممکن است که لباس ها به خوبی شسته نشده باشند و لباس ها بوی بسیار بدی بدهند. علاوه بر این از پشت شیشه ی ماشین لباسشویی می توانید متوجه شوید که آب هنوز داخل دستگاه وجود دارد.

دلایل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی

  • مسدود شدن شیلنگ تخلیه

اگر آب ماشین لباسشویی شما تخلیه نمی‌شود شاید شیلنگ تخلیه‌ی آن مسدود باشد. ابتدا مطمئن شوید شیلنگ تخلیه خم نشده؛ گاهی رفع این مشکل به‌سادگی صاف کردن پیچ‌خوردگی است. برای بررسی گرفتگی ابتدا باید آب را تاحد امکان از دستگاه خارج کنید زیرا امکان دارد با جدا کردن شیلنگ، باقی‌مانده‌ی آب خارج شود.

  • مسدود شدن فیلتر پمپ

وسایل کوچک همیشه در ماشین لباسشویی گیر می‌کنند و اغلب به پمپ تخلیه ختم می‌شوند. پمپ در قسمت جلویی یا پشتی دستگاه قرار دارد با بررسی این بخش می‌توان مواردی مثل سکه یا اشیاء کوچک دیگر را بیرون آورد. ازطرفی تمیز کردن فیلتر لباسشویی نیز در برخی موارد می‌تواند به رفع مشکل کمک کند.

  • ارتفاع تخلیه مناسب برای ماشین لباسشویی

پیدا کردن ارتفاع تخلیه‌ی مناسب برای ماشین لباسشویی احتمالاً کمی چالش‌برانگیز است. اگر این ارتفاع بیش‌از حد بالا باشد، دستگاه نمی‌تواند‌ آب را ازطریق شیلنگ به بالا بکشد و اگر خیلی کم‌باشد، آب پس‌از پمپاژ بار دیگر به مخزن برمی‌گردد. ارتفاع مناسب برای تخلیه‌ی آب واشر در ماشین لباسشویی ال‌جی، ماشین لباسشویی سامسونگ یا سایر برندها می‌تواند متفاوت باشد. 

اگر ارتفاع کنونی کم‌تر از حد ایده آل است، احتمالاً باید شیلنگ تخلیه یا لوله‌ی ایستاده‌ی آن را جابه‌جا کنید. البته درصورتی که این روش مشکل را رفع نکرد راه‌های دیگری برای تخلیه‌ی دستی آب ماشین لباسشویی وجود دارد.

  • مشکل سیستم لوله‌کشی خانه

اینکه تصور کنیم تخلیه‌نشدن آب ماشین لباسشویی حتماً به خودِ این دستگاه ارتباط دارد منطقی به‌نظر می‌رسد اما گاهی اوقات، عیب اصلی به لوله‌کشی ساختمان ارتباط دارد. گرفتگی لوله‌هایی که آب کثیف ماشین‌ لباسشویی را خارج می‌کنند می‌تواند مانع تخلیه‌ی آب دستگاه شود. سعی کنید شیلنگ تخلیه را جدا کرده و آن را به‌طور عمودی نگه دارید تا آب نشت کند.

  • توزیع نامناسب بار

توزیع ضعیف بار می‌تواند دلیل عدم تخلیه‌ی آب ماشین لباسشویی باشد. اگر در هر نقطه‌ای از شستشو، وسایل داخل درام نامتعادل شوند، شاید ماشین لباسشویی نتواند خوب بچرخد و بدین‌ترتیب با جمع‌شدن لباس‌ها در یک‌طرف، امکان دارد آب دستگاه خارج نشود

بسیاری از افراد هنگام توزیع نامناسب بار در ماشین لباسشویی، این دستگاه را تکان می‌دهند اما انجام مکرر چنین کاری می‌تواند باعث وارد آمدن آسیب شود.

  • خرابی سوئیچ درب

هنگامی‌که سوئیچ درب به‌درستی کار کند، امکان تشخیص بسته یا باز بودن آن وجود دارد و درغیر این صورت از اجرای چرخه جلوگیری می‌کند. اگر وسط چرخه‌، درب ماشین لباسشویی را باز کرده باشید احتمالاً متوجه شده‌اید تا زمانی که آن را دوباره نبندید توقف می‌کند. بدین‌ترتیب اگر مشکلی برای سوئیچ درب رخ دهد از چرخش دستگاه جلوگیری می‌کند و این امر می‌تواند مانع تخلیه‌ی آب شود. برای آزمایش این بخش، انگشت یا نوک مداد را به سوئیچ درب فشار دهید تا مشخص شود به‌درستی کار می‌کند یا خیر.

  • لوله تخلیه خم شده یا مسدود شده

لوله تخلیه ممکن است خم شده یا مسدود شده باشد که مانع از تخلیه آب می‌شود. در برخی از موارد، لوله تخلیه ممکن است به دلیل بستگی به پشت دستگاه، خم شود که باعث مسدود شدن آب می‌شود.

  • بسته بودن شیر آب یا شیر تخلیه

شیر آب و شیر تخلیه ممکن است به دلایلی بسته شده باشند که باعث عدم تخلیه آب از ماشین لباسشویی می‌شود.

  • خراب شدن پمپ تخلیه

پمپ تخلیه، مسئول تخلیه آب از ماشین لباسشویی است. در صورتی که پمپ خراب شود، آب به درستی تخلیه نمی‌شود.

  • ایراد در برد یا تایمر

یکی دیگر از علت تخلیه نشدن آب لباسشویی، خرابی و معیوب شدن برد اصلی دستگاه می باشد. همانطور که میدانید برد لباسشویی حکم مغز آن را داشته و کنترل کردن تمامی قسمت ها و فرستادن دستورات به قطعات پس از فشردن دکمه استارت وظیفه اصلی این قطعه می باشد. در حالت کلی می توان گفت خرابی این قطعه می تواند عملکرد تمامی بخش ها را مختل ساخته و دستگاه را از کار بیندازد.

عیب یابی و تعمیر مشکل تخلیه نشدن آب لباسشویی

  • علت تخلیه نشدن آب لباسشویی یکی از مهمترین معضلات این دستگاه به شمار می رود.
  • بدون شک تخلیه نشدن آب لباسشویی علاوه بر آسیب رساندن به قطعات دستگاه و عدم عملکرد صحیح ماشین، به کاهش طول عمر مفید لباسشویی نیز منجر خواهد شد.
  • در این راستا بهترین روش برای برطرف کردن خرابی و ایراد دستگاه، درخواست اعزام تعمیرکار ماشین لباسشویی به محل می باشد.
  • تکنسین ها با حضور به موقع در محل می توانند مشکل اصلی دستگاه را عیب یابی نموده و پس ا دریافت تاییدیه از مشتری اقدامات لازم برای برطرف کردن خرابی موجود در دستگاه را انجام دهند.
  • نمایندگی تعمیرات لباسشویی اس پی یار با ارائه خدمات نوین و با کیفیت در این راستا توانسته است رضایت بسیاری از افراد را به دست آورد.
  • شما نیز می توانید با تکیه بر تخصص و دانش فنی تکنسین های این مجموعه با خیال راحت و بدون نگرانی مشکل عدم تخلیه دستگاه خود را برطرف سازید.

 

نحوه ی برطرف کردن مشکل تخلیه نشدن آب در ماشین لباسشویی

 به عنوان مثال ممکن است شما صدای کار کردن پمپ تخلیه را بشنوید، اما عمل تخلیه در دستگاه انجام نشود. در نتیجه برای این که مشکل تخلیه نکردن را بر طرف کنید، باید به این ترتیب عمل کنید.

  • باید ابتدا دستگاه را از برق جدا کنید و یک دقیقه صبر کنید، سپس دستگاه را دوباره به برق وصل کنید.
  • حال باید درب دستگاه را 6 بار ظرف 12 ثانیه باز و بسته کنید.
  • در این صورت سیگنال ریست برای همه ی قطعات برد ارسال می شود.
  • این کار یک راه حل رایج برای رفع این اشکال می باشد، که بسیاری از تعمیر کاران لوازم خانگی از این روش استفاده می کنند.
  • با این روش تقریبا در 50 درصد مواقع مشکل ماشین لباسشویی بر طرف می شود.

سپس بعد از این که این مراحل را انجام دادید، باید دستگاه را بدون این که لباسی در آن قرار دهید، روشن کنید و بررسی کنید و مطمئن شوید که مشکل دستگاه بر طرف شده یا خیر.

خالی کردن آب لباسشویی به صورت دستی

اگر ماشین لباسشویی شما نمی‌تواند آب را به‌طور کامل تخلیه کند، انجام این‌کار برعهده‌ی شما خواهد بود. چند روش برای تخلیه‌ی دستی آب از ماشین لباسشویی وجود دارد:

استفاده از سطل: بیرون آوردن آب با سطل، کاسه یا لوازم دیگر، در اکثر موارد بسیار کاربردی است و بسیاری از افرادی‌که با مشکل عدم تخلیه‌ی خودکار آب از ماشین لباسشویی مواجه شده‌اند از آن استفاده می‌کنند. به‌هر حال، این روش زمان‌بر است و می‌تواند کمر شما را خسته کند.

استفاده از شیلنگ: این روش نسبت‌به راهکار قبلی آسان‌تر است. بدین‌منظور به شیلنگ تخلیه‌ی ماشین لباسشویی، سطل، پیچ‌گوشتی و انبر و گیره نیاز دارید. علاوه‌براین همراه داشتن اسفنج و حوله درصورت ریزش آب، ایده‌ی خوبی است.

برای تخلیه‌ی آب با شیلنگ نیز می‌توانید مراحل زیر را انجام دهید:

۱. ماشین لباسشویی را از برق جدا کنید.

۲. شیلنگ تخلیه‌ را در پشت ماشین لباسشویی پیدا کنید.

۳. سطل را زیر شیلنگ تخلیه قرار دهید.

۴. همه‌ی گرفتگی‌های شیلنگ را بررسی و رفع کنید.

۵. گرفتگی‌های عمیق‌تر در زهکشی را بررسی کنید.

۶. پمپ تخلیه‌ی ماشین لباسشویی را بررسی کنید.

۷. سوئیچ درب ماشین لباسشویی را بررسی کنید.

۸. تسمه‌های ماشین لباسشویی را بررسی کنید.

۹. دریچه‌ی تخلیه را بررسی کنید.

۱۰. اگر دوره‌ی گارانتی دستگاه باقی مانده است، با شرکت پشتیبانی تماس بگیرید.

منبع: خبرگزاری مهر




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4me582

اخبار داغ