آجیل شب یلدا | خرید آجیل شب یلدا | تزیین آجیل شب یلدا

نگران گرونی آجیل شب یلدا نباش؛ با این ترفند ها 2 میلیون از خرج شب یلدات کم میشه!

خرید آجیل یکی از رسم‌های شب یلداست اما امروزه با توجه به افزایش قیمت‌ها، بازار قدرت خرید آجیل کاهش یافته است. در ادامه با ترفند ساده برای کاهش هزینه آجیل شب یلدا همراه ما باشید.
1402/09/13 13:45
آجیل شب یلدا

تزیین آجیل شب یلدا یکی از کار های هیجان انگیز است که با خلاقیت می توانید یک میز یلدایی شیک بچینید. حالا که چیزی تا فرا رسیدن جشن یلدا باقی نمانده، تصمیم گرفتیم در این مقاله روش‌های خلاقانه‌ای را برای تزیینات آجیل شب یلدا را بهتون بگیم. اگر به دنبال ایده های جالب برای تزیین آجیل شب یلدا هستید با ما با همراه باشید تا بتوانید آجیل ها را به زیبایی برای شب به یادماندنی یلدا تزئین کنید.

 

ترفندهای طلایی برای تهیه آجیل مقرون به صرفه

1. استفاده از ترکیبات متنوع‌تر برای تهیه آجیل

همان‌طور که می‌دانید قیمت اصلی‌ترین آیتم‌های آجیل که شامل پسته، فندق و بادام درختی می‌شود بسیار بالا است؛ در نتیجه شما می‌توانید ضمن تهیه کردن مقداری از آن‌ها، از سایر خشکبار همچون نخودچی، انواع مختلف تخمه، دانه کنجد، حبوبات بوداده و بادام‌زمینی استفاده کنید. این کار برای تهیه آجیل ارزان از بهترین ترفند هاست زیرا زمانی که تنوع دانه‌ها و مغزهای موجود در آجیل افزایش پیدا کند، کم‌بودن آجیل‌های گران‌قیمت چندان به چشم نمی‌آید.

2. از آجیل سلامت کمک بگیرید! ارزان، سالم، خوشمزه

این نوع آجیل که ظاهر رنگارنگ و جذابی هم دارد دارای آیتم‌های خوشمزه و پرطرفداری از جمله لوبیای سویا، کنجد، تخمه کدو، شاهدانه، برنجک و.. است. می‌توانید آجیل سلامت را با مقداری پسته، بادام زمینی، فندق و بادام درختی ترکیب کرده و ظرف آجیل جذاب و خوشمزه‌ای تدارک ببینید.

3. در ترکیبات آجیل خود از شکلات‌های سنگی استفاده کنید

به کمک شکلات‌های سنگی حجم آجیل شما بیشتر دیده می‌شود و ظاهری رنگارنگ و خواستنی نیز پیدا می‌کند. البته اگر به شکلات‌های سنگی علاقه‌ای ندارید می‌توانید از انواع شکلات‌های گرد و توپی یا شکل دار کاکائویی استفاده کنید. آن‌ها را طوری انتخاب کنید که ظاهر زیبا و جذابی به ترکیبات آجیل شما بدهند.

4. آجیل‌های شیرین یا آجیل‌های ترش مقرون به صرفه ترند

یکی از ترفندهای تهیه آجیل ارزان این است که به‌جای خرید آجیل شور، آجیل شیرین یا آجیل ترش تهیه کنید. مثلاً برای بهره‌گیری از آجیل شیرین می‌توانید از میوه‌های خشک خوشمزه همچون برگه زردآلو، توت خشک، انجیر خشک، کشمش و... در کنار اعضای اصلی آجیل استفاده کنید.

یا می‌توانید آجیل شور و آجیل ترش را مکمل هم قرار دهید که بسیار هم در کنار هم خوشمزه هستند. با توجه به اینکه آجیل ترش طرفداران زیادی پیدا کرده است مطمئن باشید پذیرایی به سبک متفاوت و امتحان کردن ترکیبات جدید و متنوع می‌تواند برای مهمانان شما بسیار جذاب باشد. منظور از آجیل ترش انواع برگه آلو، آلبالو خشک، آلوچه خشک و تکه‌های لواشک در کنار بادام، فندق و... است.

5. به کار بردن انواع میوه خشک در ترکیبات آجیل

برای اینکه بتوانید آجیل ارزان‌تری تهیه کنید، از میوه‌های خشک استفاده کنید می‌توانید از انواع میوه خشک خوشمزه مانند میوه خشک کیوی، میوه خشک موز، میوه خشک سیب و... استفاده کنید. البته میوه‌های خشک ابعاد بزرگی دارند پس آن‌ها را با استفاده از قیچی به قطعات کوچک‌تری تبدیل کنید. مزیت این ترفند این است که میوه خشک‌ها وزن کمی دارند و تنها مقداری از آن‌ها را تهیه کنید کفایت می‌کند.

منبع: اقتصاد 24




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4mo5y3

اخبار داغ