تفاله هویج | کاربردهای تفاله هویج | فواید تفاله هویج در آشپزی | تفاله هویج برای سلامت بدن

بعد از گرفتن آب هویج؛ تفاله هویج رو دور نریز! | کاربردهای تفاله هویج در آشپزی

شاید خیلی از شما بعد از درست کردن آب هویج، تفاله هویج رو دور می ریزین ولی سخت تو اشتباهین؛ چون از خواص و فواید تفاله هویج مطلع نیستین!
بعد از گرفتن آب هویج؛ تفاله هویج رو دور نریز! | کاربردهای تفاله هویج در آشپزی

اغلب افراد بعد از نوشیدن آب هویج تفاله ی آن را دور می ریزند، اما اگر از خواص و فواید باور نکردنی تفاله هویج مطلع باشید هرگز این کار را انجام نمی دهید. تفاله هویج خواص بسیار زیادی در آشپزی، سلامت بدن و ... دارد که می توانید از آن بهره مند شوید. در ادامه این بخش از سبک زندگی شما را با کاربردهای تفاله هویج آشنا می کنیم!

خواص و کاربرد تفاله هویج در آشپزی

1- برای پخت خورشت فسنجان به اندازه پودر گردو از تفاله‌های هویج استفاده شود به این روش که آن‌ها را در روغن تفت دهید و به خورشت اضافه کنید. با اضافه کردن تفاله هویج به غذا؛ خورشت فسنجان علاوه بر مزه بهتر، رنگ هویج می‌گیرد.

2- دلیل تفت دادن تفاله هویج در اینجا این است که طعم بسیار لذیذی به خورشت ببخشد. همچنین با تفاله هویج یک ته دیگ عالی و بسیار خوشمزه درست می شود. برای این منظور کمی از تفاله هویج را با ماست و تخم مرغ و زعفران و نمک مخلوط کرده و از برنج آبکشی شده دو کفگیر به آن مواد اضافه می کنیم و در مرحله بعد آن ها را در ته قابلمه قرار داده و برنج را روی آن ها می ریزیم با این روش یک ته دیگ خوشمزه و فوق العاده عالی تهیه می شود.

بیشتر بخوانید: راز کدبانو های خانه، برای نگهداری هویج تا یک سال!

3- با تفاله هویج می‌توان مرغ را هم خوش طعم‌تر کرد به این روش که در زمان پخت مرغ، پیاز را رنده کرده، از این تفاله‌های هویج به آن اضافه کرد.

4- وقتی سوپ تهیه می‌کنید مقداری از تفاله‌های هویج را در آن بریزید تا هم زودتر بپزد هم این‌که سوپتان لعاب بیشتری بیندازد.

5- هنگام پخت کوکوی سبزی یا سیب زمینی، مقداری از تفاله‌های هویج را به مایه کوکو اضافه کنید (البته بهتر است در این مورد تفاله‌ها فریز نشده باشند) کوکوی شما خوش‌طعم‌تر خواهد شد.

6- از تفاله هویج می‌توان برای خوشمزه و خوشبو کردن بعضی از غذاها استفاده کرد.

 

منبع: همشهری آنلاین




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4mrmb3

اخبار داغ