عسل برای جوش صورت | ماسک عسل برای رفع جای جوش | ماسک عسل و دارچین | طرز تهیه ماسک سیب و عسل

معجزه عسل برای جوش های صورت | طرز تهیه 6 ماسک ضد جوش خانگی با عسل

داشتن پوست صاف و درخشان دیگر آرزو نیست؛ اگر فقط با طرز تهیه انواع ماسک عسل برای رفع جوش های صورت آشنا شوید!
معجزه عسل برای جوش های صورت | طرز تهیه 6 ماسک ضد جوش خانگی با عسل

ماسک صورت عسل برای جوش صورت عملکرد قدرتمندی دارد، به گونه‌ ای که می‌ توان از دارو و درمان‌ های شیمیایی بی‌ نیاز شد. در واقع اگر بخواهیم از مواد طبیعی بدون ضرر نام ببریم که هم غذای کامل محسوب می‌ شوند و هم نقش دارو را بازی می‌ کنند، عسل یکی از آنهاست. پس بهتر است طرز تهیه انواع ماسک عسل را یاد بگیرید! در ادامه این بخش از سبک زندگی دستور تهیه 6 ماسک عسل برای رفع جوش های صورت را به شما آموزش می دهیم!

ماسک عسل و آبلیمو و جوش شیرین

جوش شیرین دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتری است. این خواص همراه با خواص لایه برداری آبلیمو و خواص مرطوب کنندگی عسل به مبارزه با آکنه کمک می‌کند.

برای تهیه این ماسک به یک قاشق چایخوری آب لیمو، یک قاشق چایخوری عسل و یک قاشق چایخوری جوش شیرین نیاز دارید. کار را با اضافه کردن آب لیمو، عسل و جوش شیرین به یک کاسه کوچک شروع کنید. سپس این مواد را به خوبی مخلوط کنید. مخلوط را به آرامی روی صورت قرار دهید. البته به هیچ عنوان این ترکیب را بر روی چشم و ناحیه اطراف آن قرار ندهید. این ماسک را برای پانزده دقیقه بر روی پوست خود قرار داده و سپس آن را با آب گرم بشویید.

بیشتر بخوانید: غبغبت رو با ماسک تخم مرغ از بین ببر! + طرز تهیه ماسک

ماسک عسل، شیر، آبلیمو و ماست

اسید سیتریک در آب لیمو یک پاک‌کننده عالی است. ماست علاوه بر پاک کنندگی یک نرم‌کننده طبیعی نیز است. استفاده از آب لیمو به تنهایی می‌تواند پوست شما را خشک کند. بنابراین از ماست و شیر برای نرم کردن پوست استفاده می‌شود. همه این مواد در کنار هم ماسک ضد جوش طبیعی و قدرتمندی را تهیه می‌کند.

دو قاشق غذاخوری شیر تازه، دو قاشق غذاخوری عسل، آب یک لیمو ترش و یک قاشق غذاخوری ماست تازه برای تهیه این ماسک کافی است. این مواد را در یک کاسه مخلوط کنید تا بافت یکدست مشابه لوسیون‌ها بدست آورید. حالا یک لایه از این مخلوط را بر روی کل پوست صورت خود قرار دهید. چند دقیقه صبر کنید تا ماسک خشک شود. سپس یک لایه دوم را بر روی لایه اول اعمال کرده و اجازه دهید این لایه نیز خشک شود. این کار را تا زمانی که ماسک را به طور کامل استفاده کردید، ادامه دهید. حدود 10 دقیقه صبر کنید و سپس تمام صورت خود را با آب بشویید.

بیشتر بخوانید: درمان جوش صورت با ماسک شکلات

از این مخلوط سه تا چهار بار در هفته استفاده کنید، اما هر بار این ماسک را تازه تهیه کنید.

ماسک سیب و عسل

سیب به عنوان یک نوع اسکراب یا لایه بردار ملایم برای تمیز کردن صورت شما عمل می‌کند. همچنین اسید گلیکولیک در این محصول، لایه برداری را تسهیل می‌کند. این ترکیب منافذ پوست را پاک کرده و به درمان جوش و آکنه کمک می‌کند. برای تهیه این ماسک به یک سیب متوسط و چهار تا پنج قاشق غذاخوری عسل نیاز دارید.

ابتدا باید دانه‌های سیب را خارج کرده و بقیه آن را با استفاده از مخلوط کن پوره کنید. نتیجه باید بافت خمیری شکل داشته باشد. سپس، سه تا چهار قاشق غذاخوری عسل را به آن اضافه کنید. مقدار عسل به اندازه سیب بستگی دارد و مقدار ماسکی که قصد دارید با آن بسازید. اساساً، مقدار عسل باید به اندازه‌ای باشد تا به خوبی با سیب مخلوط شده و خمیر یکدست حاصل شود. لایه‌ای از ماسک عسل و سیب را روی صورت خود قرار دهید. صبر کنید 10 تا 15 دقیقه گذشته و ماسک کمی خشک شود. پس از آن، ماسک را با آب بشویید. این ماسک را باید تازه استفاده کنید و قرار دادن آن را در یخچال برای استفاده در زمان دیگر، از اثرگذاری آن کم می‌کند.

بیشتر بخوانید: ماسک باقالی برای شفاف کردن پوست های لک لکی + طرز تهیه

ماسک عسل و دارچین

دارچین با خواص ضد میکروبی، ضد انگلی، آنتی‌اکسیدان و خواص ضد التهابی خود، قدرت عسل را در درمان آکنه و جوش افزایش می‌دهد. بنابراین، ترکیبی از این دو ماده پوست شما را از وجود هرگونه جوش و آکنه پاک می‌کند.

برای تهیه این ماسک به یک قاشق چایخوری پودر دارچین و دو قاشق چایخوری عسل نیاز است. شما می‌توانید با مخلوط کردن این دو ماده شروع کنید. ترکیب مورد نظر را روی صورت خود قرار دهید و بعد از 10 دقیقه، با آب آن را بشویید.

ماسک آلوئه ورا و عسل

عسل و آلوئه ورا ترکیب کامل مواد آبرسان برای پوست‌های خشک هستند. این دو ماده در کنار هم به پوست شما لطافت و نرمی فوق‌العاده‌ای می‌بخشد. از طرفی عسل و آلوئه ورا هر دو از مواد طبیعی ضد آکنه و جوش محسوب می‌شوند. برای تهیه این ماسک یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری از آلوئه ورای پوره شده را با هم ترکیب کرده و به مدت 15 تا 20 دقیقه بر روی پوست صورت و گردن خود قرار دهید. حالا می‌توانید این ماسک را با آب ولرم شسته و با حوله تمیز خشک کنید.

بیشتر بخوانید: ماسک قهوه برای از بین بردن جای جوش

روغن درخت چای و عسل

روغن درخت چای پایه تهیه بسیاری از محصولات ضدجوش و آکنه است. این روغن دارای خواص ضدباکتری و ضدعفونی‌کننده قوی است. از ترکیب یک قاشق غذاخوری روغن درخت چای و یک قاشق غذاخوری عسل می‌توان یک ماسک ضدجوش بسیار مؤثر تهیه کرد.

منبع: زیمالب




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4p5dx6

اخبار داغ