اسکراب صورت | اسکراب صورت با پوست پرتقال

با این ترفند ها دیگه پول اسکراب نده! | طرز تهیه ماسک های اسکراب با پوست پرتقال

با اسکراب پوست پرتقال می توانید به یک پوست فوق‌العاده و درخشان دست پیدا کنید. با طرز تهیه اسکراب های خانگی با پوست پرتقال همراه ما باشید.
1402/09/09 16:45
پوست پرتقال

 در این قسمت از سبک زندگی به معرفی  اسکراب های صورت با پوست پرتقال می پردازیم.  میزان ویتامین C موجود در پوست پرتقال بیش از خود میوه است، دیگر این قسمت از پرتقال را دور نمی‌اندازید. اسکراب پوست پرتقال باعث جوان سازی، آبرسانی، درخشندگی و شادابی پوست می شود. در ادامه به معرفی بهترین اسکراب هایی که با پوست پرتقال می توانید تهیه کنید، می پردازیم.

 

فواید پوست پرتقال برای پوست:

1- جلوگیری و مبارزه با آکنه، جوش، جوش های سر سفید و سر سیاه

2- آبرسانی و افزایش درخشندگی پوست

3- پاکسازی منافذ پوست

4- از بین بردن لکه های تیره و روشن کننده پوست

5- جلوگیری از پیری پوست از طریق مبارزه با رادیکال های آزاد

6- تعادل سبوم و بستن منافذ باز پوست

7- تسکین هر گونه التهاب، تحریک و قرمزی پوست

8- آبرسانی به پوست به کمک ویتامین C

9- لایه برداری و رفع خشکی و زبری پوست

شما می توانید پوست پرتقال را تبدیل به پودر کرده و آن را به دو روش مختلف مورد استفاده قرار دهید:

پاک کننده و اسکراب

می توانید با ترکیب پودر پوست پرتقال با موادی مانند آرد و گلاب یک اسکراب طبیعی برای پوست خود بسازید. بافت دانه دار پوست پرتقال آن را به به یک لایه بردار موثر برای از بین بردن پوست های مرده صورت تبدیل می کند.

ماسک صورت

آنتی اکسیدان ها و ویتامین C موجود در پودر پوست پرتقال آن را به یک ماده ایده آل برای استفاده در ماسک های صورت خانگی تبدیل کرده است.

طرز تهیه پنج ماسک خانگی با پوست پرتقال

1- ماسک پوست پرتقال و ماست

یک قاشق غذاخوری پوست پرتقال پودر شده را با دو قاشق غذاخوری ماست ساده مخلوط کنید و آن را به مدت 20 دقیقه بر روی پوست صورتتان قرار دهید. استفاده از این ماسک پوستی شفاف، شاداب، سفت و جوان را برای شما به ارمغان می آورد.

2- ماسک پودر پوست پرتقال و لیمو

دو قاشق غذاخوری پودر پوست پرتقال را به چند قطره لیمو ترش مخلوط کنید و یک قاشق غذاخوری پودر چوب صندل را نیز به آن اضافه کنید. این ترکیب را بر روی صورتتان بمالید و پس از 30 دقیقه بشویید. این ترکیب برای روشن کردن پوست فوق العاده است و به روشن شدن و شادابی آن کمک می کند. اگر پوست چرب و مستعد آکنه دارید، توصیه می شود مقادیر بیشتری لیموترش و پوست پرتقال به این ترکیب اضافه کنید.

3- اسکراب پوست پرتقال، پودر گردو و خمیر چوب صندل

یک قاشق غذاخوری پودر پوست پرتقال را با یک قاشق غذاخوری پودر چوب صندل و یک قاشق غذاخوری گردوی پودر شده مخلوط کنید. سپس 2 تا 3 قطره آبلیمو و 2 قاشق غذاخوری گلاب به مواد اضافه کرده تا حالت خمیری به خود بگیرد. این ترکیب را به مدت 5 دقیقه بر روی پوست صورتتان قرار دهید و سپس به آرامی روی صورتتان ماساژ دهید. این لایه بردار پوستی درخشان و شفاف را برای شما به ارمغان می آورد.

4- ماسک پوست پرتقال، زردچوبه و عسل

یک قاشق غذاخوری پودر پوست پرتقال را با یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی و کمی زردچوبه مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. سپس این خمیر را روی صورت و گردنتان بمالید و بعد از 5 تا 10 دقیقه صورتتان را به کمک یک پاک کننده ملایم یا گلاب بشویید. توصیه می شود از این ماسک برای پوست های مستعد آکنه استفاده نکنید.

5- اسکراب پوست پرتقال، مولتانی میتی و گلاب

یک قاشق غذاخوری پودر پوست پرتقال را با یک قاشق غذاخوری مولتانی میتی و مقداری گلاب ترکیب کنید تا به شکل خمیر درآید. سپس این خمیر را روی صورت و گردنتان بمالید و زمانی که نیمه خشک شد، آن را آبکشی کنید. این پک پوست صورت شما را عمیقا پاکسازی کرده و به از بین بردن جوش های سرسیاه و سفید کمک می کند. استفاده از این اسکراب بر روی پوست های چرب توصیه نمی شود.

منبع: راهنماتو




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4pbz62

اخبار داغ