ترک پا | جلوگیری از ترک پا | رفع ترک پا

تو فصل سرما با این ماسک های خانگی ترک کف پاهات رو از بین ببر!

ترک پا یک از رایج ترین مشکلات پا است که در فصول سرد سال بیشتر اتفاق می افتد. در ادامه با روش های جلوگیری و درمان ترک پا رو بهتون میگیم.
1402/10/17 07:45
ترک پا

روش های جلوگیری و درمان ترک پا رو میدونی؟ زمستان فصلی است که پوست نیاز به مراقبت‌ های بیشتری دارد چرا که با شروع فصل سرما بیشتر افراد با مشکلاتی مثل خشکی پوست، ترک پاشنه پا ناشی از سوز و سرما مواجه می‌ شوند؛ به همین دلیل در این مطلب از سبک زندگی قصد داریم روش های درمان ترک پا رو بهتون بگیم. در ادامه با ماسک های خانگی برای جلوگیری و درمان ترک پا همراه ما باشید.

 

درمان خانگی ترک پا با ماسک های طبیعی

1. ماسک موز و عسل

موز منبع بسیار غنی از انواع ویتامین‌های A, C, B6 است و به خوبی مواد مغذی مورد نیاز پوست را فراهم می‌کند. این میوه استوایی، آب مورد نیاز سلول‌های پوستی را تامین می‌نماید و مانع از دهیدراتاسیون و خشکی آن می‌شود. به علاوه، با حبس رطوبت در منافذ پوستی، از تبخیر آب جلوگیری می‌کند. عسل، با قدرت آنتی باکتریال فوق‌العاده خود، این ماسک پای بینظیر را تکمیل می‌کند و ترکیبی مغذی برای پوست پا به وجود می‌آورد.

موز رسیده و سالمی را انتخاب کنید و پس از جدا کردن پوست، آن را در ظرف تمیزی بریزید. سعی کنید با چنگال، موز را کاملا له کنید. سپس یک قاشق غذاخوری عسل را با آن بیفزایید و به خوبی ترکیب کنید.
حالا ماسک را به تمام قسمت‌های کف پا از جمله: ناخن‌ها، دور انگشت و پاشنه پا بمالید و پاهایتان را با پلاستیک یا جوراب بپوشانید. 20 تا 30 دقیقه صبر کنید و سپس پاهایتان را بشویید. این ماسک را می‌توانید 2 تا 3 بار در هفته استفاده کنید.

2. ماسک عسل و آب جوش

عسل نوعی ضد عفونی کننده طبیعی، با قدمتی تاریخی است. این ماده علاوه بر خاصیت آنتی باکتریال، قدرت آبرسانی و مرطوب کنندگی نیز دارد. همچنین، مواد مغذی موجود در عسل، ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز پوست پا را تامین می‌کند. استفاده از ماسک عسل برای درمان ترک پا، راهکاری بسیار مفید و هوشمندانه است.

دو تا سه قاشق غذاخوری عسل را در ظرف تمیزی بریزید. سپس مقداری آب جوش به آن اضافه نمایید تا کمی رقیق‌ شود. حالا محلول عسل را به تمام قسمت‌های پا بمالید و سطح آن را با لایه‌ای از پلاستیک بپوشانید. 20 تا 30 دقیقه صبر کنید و در آخر پای خود را بشویید. این ماسک را می‌توانید 3 تا 4 بار در هفته استفاده نمایید.

در ترفندی دیگر برای استفاده از خواص عسل، می‌توانید به عنوان مایع پدیکور از آن بهره ببرید. برای این کار، تشت یا وان خود را با آب ولرم پر کنید و یک فنجان عسل را به آن بیفزایید. در صورت تمایل، می‌توانید از کوکتل پدیکور و مواد مغذی دیگر نیز استفاده نمایید. اجازه دهید پاهایتان 20 تا 30 دقیقه در محلول آب و عسل بماند و سپس با حوله خشک کنید. این ترفند را می‌توانید 1 تا 2 بار در هفته امتحان نمایید.

3. ماسک وازلین/گلیسیرین و آبلیمو

هیچوقت قدرت بی‌نهایت آبلیمو را به عنوان درمان خانگی موثر، دست کم نگیرید. آبلیمو منبعی سرشار از مواد آنتی اکسیدان و ویتامین‌های مغذی است و نقش بسیار مهمی در سلامت و زیبایی پوست دارد. خاصیت آنتی باکتریال آبلیمو، هرگونه قارچ و باکتری را در ترک پا و بین انگشتان شما از بین می‌برد.

وازلین، به عنوان نوعی مرطوب کننده بسیار قوی شناخته می‌شود و یکی از محبوب‌ترین محصولات درمانی برای از بین بردن خشکی پوست و ترک پا به حساب می‌آید. اما به عنوان جایگزین وازلین، می‌توانید از گلیسیرین نیز استفاده نمایید.
گلیسیرین، قدرت مرطوب کنندگی بسیار عالی دارد و ضمن هیدراته کردن و آبرسانی سلول‌ها، از تبخیر سطحی آب پوستتان جلوگیری می‌کند. ترکیب آبلیمو با گلیسیرین یا وازلین، ماسک پا بسیار موثری را در اختیارتان قرار می‌دهد.

یک قاشق چای خوری وازلین را در ظرف تمیزی بریزید. لیمو سبز تازه‌ای بردارید و چند قطره از آب آن را به وازلین اضافه کنید و خوب هم بزنید. حالا ماسک شما آماده است و می‌توانید از آن استفاده نمایید.

اگر قصد دارید از گلیسیرین به جای وازلین استفاده کنید، می‌توانید مقداری از گلیسرین را به شیشه تمیزی منتقل کنید. آب نصف لیمو سبز را بگیرید و از صافی رد کنید. در آخر آبلیمو را به شیشه گلیسیرین منتقل کنید و خوب هم بزنید تا مخلوط شوند. این ماسک را می‌توانید تا چند هفته در جای خشک و خنک یا یخچال نگهداری نمایید.

4. ماسک آرد برنج، عسل و سرکه

این ماسک، به عنوان نوعی لایه بردار طبیعی پوست پا عمل می‌کند. آرد برنج، لایه شاخی و سلول‌های مرده کف پا را با ملایمت پاکسازی می‌نماید و به تغذیه سلولی پوست پا کمک می‌کند. خاصیت آنتی باکتریال عسل، میکروارگانیسم‌ها را از بین می‌برد و ترک‌های پا را التیام می‌بخشد. در اخر خاصیت اسیدی سرکه، پوست خشک و مرده کف پا را مرطوب می‌نماید و باعث تسهیل لایه برداری آن می‌شود.

برای ساخت این ماسک، به ظرف پلاستیکی یا شیشه‌ای نیاز دارید. استفاده از ظرف فلزی، ممکن است واکنش ماده اسیدی سرکه را تحریک نماید. دو قاشق غذاخوری آرد برنج را به ظرف تمیزی منتقل کنید. یک قاشق چایخوری عسل و 5 تا 6 قطره سرکه را به آن بیفزایید و به خوبی مخلوط کنید تا خمیر غلیظی به دست بیاید.

پاهای خود را به مدت 10 تا 20 دقیقه در آب ولرم بگذارید و سپس به آرامی خشک کنید. حالا با استفاده از ماسک آرد برنج، پاهایتان را ماساژ دهید تا پوست مرده و اضافی پوست لایه برداری شود. این کار را دو تا سه بار در هفته، تا رسیدن به نتیجه دلخواه خود ادامه دهید.

5. استفاده از روغن‌های مغذی برای درمان خانگی ترک پا

استفاده از روغن‌های گیاهی، مانند روغن کنجد، زیتون، کرچک، نارگیل و شی باتر ترکیب طبیعی و مغذی را در اختیار پوست پای شما می‌گذارد و جز موادی است که برای  درمان ترک پا بسیار مفیدند.

منبع: پذیرش 24




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4ppda4

اخبار داغ