طرز تهیه قرابیه ترتیل شیرینی | مواد لاز شیرینی قرابیه ترتیل شیرینی

قرابیه ترتیل شیرینی سنتی تبریزی رو تو خونه درست کن + طرز تهیه

قرابیه یک نوع شیرینی بسیار خوشمزه با ظاهری جذاب می باشد که با دستور تهیه ای راحت تهیه می شود. برای تهیه این شیرینی نیاز به مدت زمان زیادی ندارید و در مدت زمان نسبتا کمی می توانید این شیرینی را تهیه کنید.
1403/05/12 07:45
قرابیه ترتیل شیرینی سنتی تبریزی رو تو خونه درست کن + طرز تهیه

شیرینی قرابیه یکی از شیرینی های خوشمزه، محبوب و سنتی تبریز می باشد که با استفاده از مواد های اولیه مختلفی و در طعم های متنوعی تهیه می شود. شیرینی قرابیه ترتیل یک نوع قرابیه متفاوت و خاص می باشد که با استفاده از مواد های اولیه ای مانند مواد اولیه کیک تهیه می شود. برای تهیه این شیرینی قرابیه می توان از انواع رنگ های خوراکی استفاده کرد. طرز تهیه قرابیه ترتیل با روشی راحت در این مطلب قرار داد.

مواد لازم

  • تخم مرغ ۲ عدد
  • پودر قند ۲ استکان
  • بکینگ پودر ۲ و نیم قاشق چای خوری
  • وانیل ۱/۲ قاشق چای خوری
  • آرد حدود ۳ الی ۴ لیوان
  • روغن مایع ۴۰ گرم
  • کره ۱۲۰ گرم

بیشتر بخوانید: شیرینی گل کلمی، مادربزرگی بدون فر و قالب و همزن + فیلم

طرز تهیه قرابیه ترتیل خوشمزه

ابتدا برای تهیه قرابیه کره به دمای محیط رسیده، تخم مرغ، پودر قند و روغن مایع را درون کاسه ای مناسب با استفاده از لیسک هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند. سپپس وانیل، آرد و بکینگ پودر را هم به کاسه اضافه کنید و آرد را بهتر است کم کم اضافه نمایید و زمانی که دارای خمیری نرم شدید ریختن آرد را متوقف کنید.

اگر آرد تمام شد و خمیر هنوز شل بود مقداری آرد دوباره به خمیر اضافه کنید. خمیر را چند دقیقه با دست ورز دهید. ماسوره ترتیل را بردارید و مقداری از خمیر را در ماسوره بریزید و فشار دهید. قرابیه ها را را داخل سینی فر از قبل چرب شده بگذارید و می توان به جای چرب کردن از کاغذ روغنی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: شیرینی موسوی و چای داغ؛ عصرونه دلچسب و سنتی + طرز تهیه
 

فر را بر روی دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد قرار دهید تا گرم شود. پس از اینکه گرم شد سینی را به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در فر قرار دهید. پس از این مدت  زمانی که  شیرینی ها خنک شدند می توان قرابیه های ترتیلی خوشمزه را به همراه چای، انواع شربت و انواع آبمیوه ها سرو کرد. نوش جان.

منبع : آرگا




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4v5by6

اخبار داغ




دیدگاه ها


ناشناسیک ماه پیش

من که تو تبریز همچین شیرینی ندیدم؟؟؟؟