نکات ست کردن لباس مشکی | روانشناسی رنگ مشکی

باید ها و نباید های ست کردن لباس مشکی که هر شیک پوشی باید بدونه!

ست کردن لباس مشکی الان بخاطر محرم خیلی مهم شده، به همین بهانه بریم تا با هم نکات ست کردن لباس مشکی رو مرور کنیم.
1403/04/19 16:45
باید ها و نباید های ست کردن لباس مشکی که هر شیک پوشی باید بدونه!

ست کردن لباس مشکی برای خانم‌ها نتیجه هیجان‌انگیز و شیکی دارد. خیلی‌ها این رنگ را دوست دارند. برای رفتن به مهمانی، سر کار و خرید می‌توانید با ست کردن لباس مشکی استایل جذابی بسازید و یک رنگ همیشه کاربردی و جذاب است.  در این مطلب از ست کردن لباس مشکی برای خانم‌ها تعریف می‌کنیم.

روانشناسی رنگ مشکی

شاید بیشتر رنگ مشکی را، تخاب کنید و نماد مرگ و عزاداری بشناسیم .در حالی که این رنگ نماد قدرت و اعتماد بنفس است. افرادی که رنگ مشکی را به عنوان رنگ لباس خود انتخاب می کنند افرادی هستند که حس قدرت و رمزآلود بودن و ناشناخته بودن را با استایل خود به همراه دارند.

این رنگ با خود حس صلابت، قدرت و جدی بودن را به همراه دارد و می بینیم در بسیاری از دیدارهای رسمی مانند سیاستمداران انتخابشان رنگ مشکی است. این رنگ به خوبی می تواند حس قدرت را منتقل کند.

بیشتر بخوانید: با شلوار کرم چه مانتویی ست کنم؟

تاریخچه استفاده از ست کردن لباس مشکی

در میان تمامی اقوام و ملل مختلف با فرهنگ‌های متنوعی که دارند، رنگ مشکی به عنوان رنگ غم و اندوه شناخته می‌شود. این رنگ در میان رومیان باستان نیز نمادی از غم و عزا بود؛ به طوری که در خانواده‌های سلطنتی در اروپا نیز برای مراسم عزاداری لباس مشکی می‌پوشیدند.

ست کردن رنگ مشکی

اما به تدریج شرایط تغییر کرد و رومیان از این رنگ به دلیل شیک بودن آن استقبال کردند. همچنین در قرن 16 میلادی اشراف و نجیب زادگان اسپانیایی لباس مشکی می‌پوشیدند.

اقبال و توجه به رنگ مشکی در میان زنان و دختران جوان اشراف نیز رواج پیدا کرد. در ابتدا دخترانی که در مغازه‌ها کارگری می‌کردند، از رنگ مشکی استفاده می‌کردند. اما به تدریج زنان جوان اشراف زاده نیز لباس‌های مجلل را کنار گذاشتند و به دنبال لباس‌هایی با رنگ مشکی و سبکی ساده و دخترانه بودند.

مزایای استایل مشکی

از مهمترین مزایای این رنگ این است که در هر موقعیت و مناسبتی می توان از این رنگ استفاده کرد. چه یک قرار کاری مهم و رسمی داشته باشید و چه در یک مهمانی خودمان باشید و بخواهید استایلی کژوال داشته باشید.

این رنگ به راحتی ست می شود و دیگر لازم نیست فکر کنید که چه استایلی داشته باشید و چه لباسی انتخاب کنید. در عین حال شیک است و تکراری نمی شود و لازمه هر کمدی وجود داشتن لباس هایی با رنگ مشکی است. به خصوص در روزهای شلوغ که تایم کافی برای تیپ زدن ندارید قطعا استایلی به رنگ مشکی به کمک شما خواهد آمد.

علاوه بر این؛ برای کسانی که درشت اندام هستند و دوست دارند استایلشان کمی آن ها را لاغرتر نشان دهد، رنگ مشکی گزینه مناسبی است.

ترکیب کردن هر رنگی با رنگ مشکی ممکن است. این رنگ به علت خنثی بودن به راحتی در کنار رنگ های دیگر ترکیب می شود و استایلی جذاب برای شما می سازد.

بیشتر بخوانید: این 6 تا رنگ لباس به هر پوستی میاد + عکس

اهمیت رنگ مشکی

اگر به دنبال نشان دادن اعتماد به نفس، هوش و جذابیت خود هستید، لباس مشکی بپوشید.

بهتر است برای دیدار اول با یک فرد مهم و برای یک قرار رسمی و کاری لباسی با رنگ مکشی به تن کنید. در این صورت به شکل بهتری روی مخاطب تاثیر خواهید گذاشت.

خانم‌ها برای اولین قرار ملاقات با همسر آینده‌تان بهتر است از پوشیدن رنگ مشکی صرف نظر کنید؛ زیرا این رنگ به شدت نشان دهنده قدرت طلبی و جدی بودن است. پوشیدن لباسی با رنگ‌های ملیح مانند آبی و صورتی تناسب بیشتری برای این قرار ملاقات مهم دارد.

آقایان اگر به دنبال جذاب نشان دادن خود هستید، از رنگ مشکی در لباس‌های خود استفاده کنید. خانم‌ها بر این باورند که آقایانی که لباس مشکی می‌پوشند، جذاب‌تر هستند.

با پوشیدن لباسی به رنگ مشکی اندامی خوش فرم‌تر و زیباتر خواهید داشت.

لباس مشکی شما را فردی با پرستیژ اجتماعی، مستقل و البته محافظه کار نشان می‌دهد.

افرادی که علاقه زیادی به رنگ مشکی در لباس و سایر اکسسوری‌ها و لوازم و دکوراسیون دارند، تمایل چندانی به ارتباط برقرار کردن با بقیه نیستند و روابط اجتماعی کمتری برقرار می‌کنند.

منبع: امید




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4v5p7j

اخبار داغ