اشتباهات چیدمان مبل | نحوه نادرست چیدمان مبل | شیوه غلط چیدمان مبل

هرگز مبلمان خونت رو اینجوری نچین! | شیوه نادرست چیدمان مبل!

چیدمان مبل تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی و آراستگی منزل دارد، به همین منظور در ادامه مطلب شمارو با نحوه نادرست چیدمان مبل خانه آشنا میکنیم!
هرگز مبلمان خونت رو اینجوری نچین! | شیوه نادرست چیدمان مبل!

امروزه نحوه چیدمان مبل‌ در اتاق پذیرایی، بخش اصلی دکوراسیون خانه را تشکیل می‌دهند، به نحوی که انتخاب مبل و نحوه چیدمان مبل در منزل از اهمیت بالایی برخوردار است و قوانین مخصوص به خود را دارد! در این این بخش از سبک زندگی شمارو با شیوه نادرست چیدمان مبل منزل آشنا میکنیم، پس با ما همراه باشید! 

 

1- اگر فضات بزرگه حتما تفکیک فضایی انجام بده در فضاهای بزرگ با ۲ فرش ۲ فضای جداگانه ایجاد کن و مبلمان رو به نحو اصولی چیدمان کن!فقط حواست باشه فرمت فرش با فرمت میز هماهنگ باشه برای میز غدا خوری گرد حتما از فرش گرد استفاده کن.  

بیشتر بخوانید: کنار مبل، دکوری چی بزارم؟!

 

2- برای چیدمان مبلمانت حتما از نقطه کانونی استفاده کن، هر فضای داخلی باید به نقطه کانونی داشته باشه، نقطه ای که چیدمان همه عناصر و اثاثیه به محوریت اون انجام میشه و به محیط نظم میده تو تصویر پایین تی وی وال نقطه کانونی فضای نشیمن و میز کنسول نقطه کانونی فضای غذا خوریه!

 

3- حواست باشه پایه های مبل اینجوری رو فرش مجاور قرار نگیره! در چیدمان صحیح مبلمان، تمام یا حداقل پایه های جلویی مبل باید روی فرش قرار بگیره.

خیلی مهمه که ابعاد فرش متناسب با فضا انتخاب بشه.

 

4- تعادل بصری در چیدمانت رو فراموش نکن! بهترین حالت چیدمان مبلمان اینه که مبل سه نفره روبه روی تلویزیون قرار بگیره، اگر سبک فضات کلاسیک هست حتما اصل تقارن در چیدمان رو هم رعایت کن.

5- به مسیرهای حرکتی بین مبلمانت حتما توجه کن. هیچ مانعی نباید در مسیر حرکتی باشه، موقعیت ورودی اتاق ها، آشپزخونه و ... رو حتما در نظر بگیر و بر اساس فاصله بین مبلمان مسیر های حرکتی رو تعیین کن! 

 

6- به تناسب اندازه و تعداد مبلها با فضای منزلت توجه کن! اگر فضات محدوده، به هیچ عنوان سراغ مبلمان حجیم هم نرو تا برای چیدمان مبلمانت به مشکل نخوری.

توجه: مطمئنا در چیدمان مبلمان، اشتباهاتی وجود داره که ما بدون آگاهی مرتکب اونها میشیم و دکوراسیونی غیر اصولی در خونمون ایجاد می کنیم ! پس بهتره خطاهامون رو بشناسیم و اونها رو برطرف کنیم.




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4v5zp2

اخبار داغ