روش تهیه نون زرافه ای | دستور تهیه نان زرافه ای

نون زرافه ای، وعده ای کامل و خوشمزه برای صبحانه! + طرز تهیه

نونی که زیاد شیرین نیس و می تونین به عنوان صبحانه استفاده کنین.در این مطلب طرز تهیه نان زرافه ای را قرار داده ایم.
نون زرافه ای، وعده ای کامل و خوشمزه برای صبحانه! + طرز تهیه

نان زرافه ای از نان های خوشمزه و سه رنگ خانگی می باشد و اگر این نان را به روش اصولی درست کنید بافتی نرم و بسیار خوشمزه خواهد داشت و حتی می توانید آن را برای پذیرایی از مهمان های خود در صبحانه و عصرانه درست کنید و شگفت زده شان کنید. در ادامه با آموزش دستور تهیه نان زرافه ای خانگی با ما همراه باشید.

مواد لازم نان زرافه ای

  • تخم مرغ      ۱ عدد
  • شیر یا آب ولرم      یک سوم لیوان
  • شکر     3 قاشق غذاخوری
  • روغن مایع     یک چهارم لیوان
  • ماست یا خامه     یک چهارم لیوان
  • آرد سفید یا آرد نان فانتزی     تقریبا 2 لیوان
  • پودر خمیر مایه     1 قاشق مرباخوری
  • پودر کاکائو     1 قاشق غذاخوری
  • زعفران غلیظ     1 قاشق چایخوری

1. برای درست کردن نان زرافه ای ابتدا داخل شیر ولرم یک قاشق مرباخوری شکر می ریزیم و مخلوط می کنیم. بعد پودر خمیر مایه را اضافه می کنیم و درب ظرف را می گذاریم و به مدت 10 دقیقه صبر می کنیم تا خمیر مایه به عمل آید.

بیشتر بخوانید: نان پیتزایی خوشمزه مخصوص دورهمی خانوادگی!

2. در این فاصله داخل یک ظرف تخم مرغ + شکر + روغن + ماست را باهم مخلوط می کنیم و بعد خمیر مایه عمل اومده را اضافه می کنیم و هم می زنیم تا همه مواد باهم مخلوط شوند.

3. در نهایت آرد الک شده را کم کم اضافه می کنیم و خمیری که هنوز چسبنده است را به 3 قسمت مساوی تقسیم می کنیم و هر قسمت را جدا رنگبندی می کنیم.

4. برای قسمت اول کمی دیگر آرد می ریزیم تا چسبندگی خمیر کمتر شود و خوب ورز می دهیم. برای قسمت دوم پودر کاکائو الک شده را می ریزیم و خوب ورز می دهیم. برای قسمت سوم زعفران را اضافه می کنیم و چون خمیر کمی چسبندگی زیادی دارد برای این قسمت کمی هم آرد اضافه می کنیم و ورز می دهیم. توجه کنید آرد زیادی لطافت نان را از بین می برد پس مواظب باشید.

5. حالا هر یک از خمیرها را در ظروف از قبل چرب شده قرار می دهیم و رویشان را خوب می پوشانیم تا به مدت یک ساعت در محیط نسبتاً گرم استراحت داشته باشند.

6. بعد از استراحت پف خمیرها را با ورز دادن می گیریم و هر کدام را به 6 قسمت مساوی تقسیم می کنیم. حالا یکی از خمیرهای کاکادو را به اندازه طول قالب مان بر روی سطح کار پهن می کنیم. بعد خمیر زعفرانی را هم به اندازه طول قالب به شکل لوله درمی آوریم و آن را وسط خمیر کاکائویی پهن شده قرار می دهیم و خمیر کاکائویی را دورش می پیچیم.

7. سپس خمیر ساده را هم به طول اون خمیرها پهن می کنیم و خمیر پیچیده شده مرحله قبل را وسطش قرار می دهیم و شروع به رول کردن می کنیم.

8. بعد از اتمام کار کف قالب مستطیلی شکل خود کاغذ روغنی می اندازیم و 6 تا خمیر رول را بدین صورت داخل قالب می گذاریم : ردیف اول سه تا، ردیف دوم دو تا و ردیف سوم یک دونه قرار می دهیم و روی قالب پارچه می کشیم تا این بار خمیر به مدت 25 دقیقه استراحت داشته باشد.

9. فر را از یک ربع قبل روشن می کنیم و ظرفی حاوی آب را داخل همان طبقه فر برای ایجاد رطوبت و نرم و لطیف شدن نان ها قرار می دهیم.

10. برای رومال یک عدد زرده تخم مرغ را با 1 قاشق غذاخوری ماست یا خامه مخلوط می کنیم و روی خمیرها را رومال می کنیم. در صورت تمایل می توانید کمی هم کنجد بپاشید.

11. فر را از یک ربع قبل روشن می کنیم تا گرم شود و ظرفی که داخلش آب هست را داخل همون طبقه فر برای ایجاد رطوبت و نرم و لطیف شدن نان ها قرار می دهیم.

12. حالا نان زرافه ای را برای پخت داخل فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 25 دقیقه می گذاریم تا بپزد.

13. پس از اینکه نان به خوبی پخت آن را از فر بیرون می آوریم و برای برش از چاقوی اره ای تیز استفاده می کنیم. امیدواریم از خوردن این نان زرافه ای خوشمزه و خانگی بارونک لذت ببرید.

منبع:بارونک




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4vqqmz

اخبار داغ