اشتباهات شامپو زدن موها | روش درست شامپو زدن در حمام

اشتباهات رایج شامپو زدن، که شرط میبندم نمیدونستی! + ویدیو

نحوه صحیح شامپو زدن تاثیر بسزایی بر سلامت مو دارد، در ادامه مطلب شما رو با رایج ترین اشتباهات شامپو زدن آشنا میکنیم!
اشتباهات رایج شامپو زدن، که شرط میبندم نمیدونستی! + ویدیو

بعضی اوقات فکر میکنیم شامپو زدن کار ساده و پیش پاافتاده ای است. اما واقعیت این است که اشباهات شامپو زدن و شیوه نادرست استفاده از آن سلامت موهای شما رو به خطر می اندازد. شاید با خودتان فکر کنید که اشتباهات شامپو زدن شامل کدام کارها میشود؟! در ادامه این بخش از سبک زندگی شمارو با مهم ترین اشتباهات شامپو زدن موها در حمام آشنا میکنیم! 

 

ویدیویی از رایج ترین اشتباهات شامپو زدن در حمام

اگه فیلم براتون باز نمیشه، فیلترشکن رو خاموش کنید!

اشتباهات رایج دیگر هنگام شامپو زدن

۱ -به اندازه کافی موها را خيس نمی کنید

برای به دست آوردن نتيجه مطلوب، قبل از شامپو کردن، موها را کاملا خيس کنيد و از چلاندن موها بپرهيزيد.

بیشتر بخوانید: این شامپوهای خانگی رو جایگزین شامپو شیمیایی کن تا موهات نریزه !

۲- از شامپوهای ملايم و طبيعی استفاده نمی کنید

ماده اصلی يک شامپوی خوب بايد حاوی سولفات طبيعی باشد. کف نکردن شامپو يعنی درست تميز نشدن موی سر، در واقع اين کف است که کثيفی را از مو جدا می کند. پس از ريختن کمی شامپو به پشت گردن و بالای سر کمی آب اضافه کنيد و موها را با سر انگشتان بماليد تا کف کند.

3- در استفاده از شامپوهای حاوی سیلیکون زیاده روی می‌کنید

اکثر شامپوهای کلاسیک حاوی میزان زیادی سیلیکون هستند، چون این مولکول برای صاف کردن فیبر مو و زیبا و درخشان کردن آن موثر است. مشکل اینجاست که این مولکول‌ها بسیار سنگین هستند و در طولانی مدت پوست سر را خفه کرده و باعث ایجاد شوره می‌شوند.

بهتر است از دکتر پوست یا آرایشگرتان بخواهید تا توصیه هایی برای انتخاب شامپوی مناسب برای موهایتان را ارائه دهد. یا اینکه یک روز در میان به جای این شامپوها، از شامپوهای فاقد سیلیکون، بدون سولفات و بدون پارابن استفاده کنید تا موها و پوست سرتان نفسی بکشند. توجه داشته باشید که این شامپوها کمتر کف می‌کنند، ولی نباید از آنها به میزان زیاد استفاده نمایید تا کف کنند.

4- هر روز موها را شامپو می‌زنید

شستشوی روزانه و منظم موها، لایه هیدرولیپیدیک (آبی چربی) پوست سر را به خطر می اندازد. با از بین رفتن این لایه محافظتی که از سبوم (چربی) تشکیل شده است، پوست سر نیز دچار مشکلاتی می‌شود. این مسئله می‌تواند منجر به خارش و تحریک پوست سر و همچنین شوره شود. البته شستشوی افراطی موها همچنین می‌تواند به چرب تر شدن آنها بیانجامد، چون این کار باعث تحریک غدد سباسه (غدد ترشح کننده چربی طبیعی پوست) می‌شود. 

بهترین کار این است که فقط دو بار در هفته موهایتان را شامپو بزنید. اگر موهایتان زود چرب می‌شود، می‌توانید حداکثر دو روز در میان آنها را شستشو داده و هر از گاهی از شامپوی خشک استفاده کنید. در شامپوی خشک، بدون نیاز به آب با استفاده از پودر مخصوصی که به شامپوی خشک معروف است، موها را از چربی و آلودگی ها پاک می‌کنید.

۵- به اندازه کافی موها را آب نمی کشيد

با حوصله سر خود را کاملا آب بکشيد تا شامپو بين موها نماند.

۶ -در صورت نياز از نرم کننده استفاده نمی کنيد

نرم کننده را با سر انگشتان تنها روی مو بماليد و سپس با آب ولرم بشوييد.

منبع: بیتوته




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4y8oe2

اخبار داغ