محل نصب ساعت دیواری | مکان ساعت دیواری در خانه | جای مناسب ساعت دیواری | نصب کردن ساعت دیواری

ساعت دیواری رو کجا نصب کنم؟ | راهنمای نصب ساعت دیواری در محل مناسب

ساعت دیواری از وسایل ضروری هر خانه به حساب می آید و محل نصب آن نیز تاثیر زیادی در دکوراسیون خانه دارد. ما در ادامه بهترین محل های نصب ساعت دیواری را بیان می کنیم.
ساعت دیواری رو کجا نصب کنم؟ | راهنمای نصب ساعت دیواری در محل مناسب

برای انتخاب محل نصب ساعت دیواری باید برخی نکات را رعایت کنید که ما در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت. یکی از رایج‌ ترین سوالاتی که ذهن افراد را به خود مشغول می‌کند، انتخاب مکان مناسب برای نصب ساعت دیواری است. در ادامه این بخش از سبک زندگی همراه ما باشید تا شما را با محل نصب ساعت دیواری آشنا کنیم!

محل مناسب نصب ساعت دیواری

در هنگام چیدمان منزل یکی از رایج ترین سوال هایی که ذهن افراد را درگیر می کند مکان وارتفاع مناسب برای نصب ساعت دیواری است. اگر شما مکان و ارتفاع نامناسب یا دیوار اشتباهی را برای نصب ساعت دیواری انتخاب کنید، ممکن است تاثیر بر روی دکوراسیون داخلی منزل شما بگذارد.

ساعت دیواری یکی از عناصر مهم در دکوراسیون داخلی است که به هیچ وجه نمی شود آن را حذف کرد. بنابراین پر کاربردترین اکسسوری در دکوراسیون داخلی ساعت دیواری است که محل قرارگیری آن در جلوه دکوراسیون شما بسیار مهم است.

زاویه دید مناسب ساعت

شاید شما در دکوراسیون نشیمن منزلتان، از بعضی وسایل بیشتر از یکی داشته باشید… مثلا چند میز… چند گلدان… چند صندلی و…، اما معمولا بیشتر از یک عدد ساعت دیواری برای فضاهایی که با هم در ارتباطند، در نظر نمی گیریم. همین امر، اهمیت این ماشین زمان را بیشتر کرده و ایجاب می کند بهترین مکان برای نصب آن در نظر بگیریم، مکانی که تقریبا از همه ی زوایا، دید مستقیمی به آن وجود داشته باشد و هر وقت اراده کردید، از زمان دقیق مطلع شوید!

علاوه بر این، نباید ساعت را جایی نصب کنید که عقربه ها به خوبی مشخص نباشند، به عنوان مثال اگر نور خورشید در ساعاتی از شبانه روز، روی شیشه آن منعکس شود، مطمئنا برای تشخیص زمان دقیق به زحمت خواهید افتاد!

ارتفاع مناسب ساعت

برای رعایت زیبایی بصری، پیشنهاد می کنم ساعت را در ارتفاع 50-70 درصد فوقانی دیوار، نصب کنید؛ گرچه این عدد، با توجه به ارتفاع دیوارها و همچنین ابعاد ساعت، می تواند متغیر باشد.

ساعت را به چشم یک تابلوی هنری ببینید!

همان طور که آثار هنری، به دیوارهای خانه زیبایی می بخشند، یک ساعت دیواری هم می تواند جذابیت فضا را دوچندان کند. اما برای این منظور باید تناسب میان ابعاد دیوار با ساعتی که قرار است روی آن نصب کنید رعایت شود؛ انگار که این دیوار را برای قرار دادن ساعت شما بنا کرده اند!

این تناسب بهتر است تا حدودی در خصوص رنگ و متریال مصرفی برای ساخت ساعت، با سبک مبلمان فضا هم در نظر گرفته شود، تا تعلق آن به سایر اجزای دکوراسیون، بیشتر احساس شود. به عنوان مثال، تنها یک ساعت گرد ساده رنگی برای یک نشیمن مدرن، می تواند جذابیتی را ایجاد کند که یک ساعت گرانقیمت منبت کاری شده برای یک فضای کلاسیک سلطنتی…

کدام دیوار برای نصب ساعت دیواری مناسب تر است؟

طراحی دکوراسیون داخلی هر مجموعه ای با استفاده از المان ها و عناصر مختلفی شکل می گیرد، اما طراحی هیچ مجموعه یا خانه ای بدون ساعت دیواری انجام نمی شود. حال با توجه به این که یکی از پرکاربرد ترین اکسسوری های دکوراسیون داخلی ساعت دیواری است، اگر آن را در بخش مناسبی از دکور خود قرار ندهید، حتماً دکوراسیون شما تا حد زیادی جلوه خود را از دست خواهد داد.

ساعت دیواری ساده یا طرحدار؟!

اگر در طراحی ساعتی که انتخاب کرده اید جزییات زیادی به کار رفته، پیشنهاد می کنم آن را روی یک دیوار ساده نصب کنید تا همچون اثری هنری و منحصر به فرد، بر دیوار خودنمایی کند . اگر چنین ساعتی را روی دیواری کوچک یا با زمینه ی کاغذ دیواری با طرحهای شلوغ نصب کنید، به راحتی، زیبایی از هر دو سلب خواهد شد!

پیشنهاد خوب برای نصب ساعت

به نظر می‌رسد این 3 مکان جای مناسب ساعت دیواری در پذیرایی شما باشند:

  • ساعت روی دیوار پشت کاناپه

معمولا هنگام چیدمان مبل ها، دیوار بزرگتر را به کاناپه ی سه نفره اختصاص می دهیم. اگر یک ساعت دیواری مدرن و زیبا و نه چندان کوچک، انتخاب کرده اید، این جا یکی از بهترین مکان هاست. نصب یک ساعت دیواری مناسب، این دیوار بزرگ مهم را از سادگی خارج کرده، و آن را به یک دیوار کانونی تبدیل خواهد کرد.

  • نصب ساعت بالای تلویزیون

نصب ساعت دیواری بالای تلویزیون طرفداران زیادی دارد و میتواند دیوار کانونی خانه شما باشد.

  • ساعت بالای کنسول

نصب ساعت دیواری چوبی بالای یک کنسول چوبی شیک میتواند فضای بی نظیری در دکوراسیون منزلتان خلق کند.

  • نصب کنار میز غذاخوری

جنبه‌های ضروری‌ ای که هنگام نصب ساعت باید در نظر بگیرید

  • ساعت دیواری خود را خیلی بالا یا خیلی پایین آویزان نکنید. به این صورت فقط به گردن خود فشار می‌آورید. یک ساعت کاربردی و راحت باید در ارتفاع مناسبی قرار بگیرد. بسته به اندازه و آونگ ساعت، باید آن را در محل مناسبی قرار بدهید که به خوبی بتوانید ساعت را از رویش بخوانید. چیزی هم‌تراز با چشم‌ها یا بالاتر از آن‌ها.
  • تناسب را باید در نظر بگیرید. اگر هیچ برنامه‌ای برای ایجاد یک نقطه کانونی با ساعت ندارید، نباید آن را جایی نصب کنید که زیادی جلب توجه کند. مثلا ممکن است یک دیوار کانونی داشته باشید که حسابی توی چشم است. یک دیوار دیگر هم با چند وسیله تزئینی ساده دارید. اگر ساعت بزرگ و تزئینی خود را آنجا نصب کنید، احتمالاً دو دیوار قدرتمند در خانه ایجاد می‌شوند که تناسب را به هم می‌ریزد و باعث آشفتگی خانه خواهد شد. در صورت داشتن دیوار کانونی، ساعت خود را روی یک دیوار ساده آویزان نمایید.
  • اگر ساعت شما کوچک است، آن را با دکوراتیوهای دیواری متنوع در کنار هم استفاده کنید. اگر بزرگ است آن را به تنهایی استفاده کنید.
  • انتخاب بهترین جا برای ساعت دیواری کاملاً نسبی است و از یک خانه به خانه دیگر متفاوت. اول از هر قاعده و قانونی به ندای خانه‌ی خود گوش کنید.

منبع: چیدانه




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4yj7a4

اخبار داغ