طرز تهیه پیتزا لوبیا سبز | مواد لازم پیتزا لوبیا سبز

برای شام امشب با لوبیا سبز پیتزا درست کن همه عاشقش میشن + طرز تهیه

اگر از علاقه مندان به آشپزی های خانگی هستید در این بخش می توانید با طرز تهیه پیتزای لوبیا سبز ساده آشنا شوید. این‌ پیتزا طعم متنوع داشته و یک پیشنهاد عالی است.
1403/06/25 16:00
برای شام امشب با لوبیا سبز پیتزا درست کن همه عاشقش میشن + طرز تهیه

پیتزا لوبیا سبز، ترکیبی جذاب از طعم لوبیاهای تازه و سبزیجات دیگر با پنیر مذاب و خمیر نرم است. پیتزا لوبیا سبز نه تنها خوشمزه است بلکه سرشار از فیبر و پروتئین بوده و یک انتخاب سالم برای وعده غذایی محسوب می‌شود. با ما همراه باشید تا با طرز تهیه پیتزا لوبیا سبز آشنا بشین.

مواد اولیه پیتزا لوبیا سبز:

  • سینه مرغ: ۱ عدد
  • لوبیا سبز: ۱ پیمانه
  • فلفل دلمه ای: ۱ عدد
  • پیاز: ۱ عدد
  • پنیر پیتزا: به میزان لازم
  • سیاه دانه: به میزان لازم
  • پودر سیر: به میزان لازم
  • زردچوبه و فلفل: به میزان لازم
  • رب: ۱ قاشق غذاخوری

بیشتر بخوانید: هم پیتزا دوست داری هم پاستا این غذا رو برای شام درست کن! + طرز تهیه

طرز تهیه پیتزا لوبیا سبز:

برای اینکه طعم این پیتزای متنوع و ویژه را تجربه کنید، باید ابتدا لوبیا سبزها را پاک کرده و آبکشی کنید. زمان داده تا آب لوبیا به خوبی کشیده شده و بعد آنها را ریز کنید.

شما برای این پیتزا می‌ توانید از خمیر پیتزا آماده و یا خمیر نانوایی نیز استفاده نمایید. همچنین می‌ توانید نحوه تهیه خمیر پیتزا را در آرگا مطالعه کنید. سینه مرغ را نگینی و ریز کرده و درون تابه‌ ای به همراه مقداری روغن با حرارت ملایم تفت دهید.

لوبیا سبزها را درون ظرفی ریخته روی حرارت بگذارید و یک لیوان آب به آن اضافه کنید. زمان دهید تا با حرارت ملایم لوبیا سبزها به آرامی پخته شده و آب آن خشک شود. پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و درون تابه تفت دهید. بعد از اینکه پیازها شیشه‌ ای ای شد، مرغ‌ های نگینی شده را به آن اضافه کرده و تفت دهید.

در این مرحله از طرز تهیه پیتزا لوبیا سبز بعد از اینکه رنگ مرغ‌ ها عوض شد، مقداری ادویه پودر سیر، فلفل، نمک، زردچوبه، آویشن و ادویه‌ های دلخواه را به آن اضافه کنید. حالا در ادامه فلفل دلمه‌ ای نگینی شده را به مواد افزوده و زمان دهید تا کمی تفت بخورد. حالا می‌ توانید از مقداری رب گوجه فرنگی برای رنگ دار شدن و مزه‌ دار شدن مواد استفاده کنید. رب را به مواد اضافه کرده تفت داده تا بوی خامی آن از بین برود.

بیشتر بخوانید:  با نون تست پیتزا درست کن همه عاشقش میشن! + طرز تهیه

در ادامه می‌ توانید مواد را روی خمیر پیتزا پهن کنید. برای این کار باید خمیر را در قالب یا تابه مورد نظر خود پهن کرده اگر از خمیر نانوایی استفاده می‌ کنید. ابتدا خمیر را درون تابه پهن کرده و درب تابه را قرار دهید و ۵ دقیقه روی حرارت بگذارید تا کمی خمیر گرفته شود.

خمیر را برداشته و مواد پیتزا را با آن اضافه کنید. بعد از اینکه تمام سطح خمیر از مواد پوشیده شد، به آن پنیر پیتزا اضافه کرده و روی آن را با قارچ و لوبیا سبز تزیین کنید. این پیتزای ویژه یک پیتزای سبزیجات عالی و مقوی بوده که دستور بسیار ساده‌ ای دارد. مدت زمان پخت این پیتزا نیز بسیار کم بوده و در کم ترین زمان می توانید یک پیتزای عالی داشته باشید.

منبع : آرگا




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4yja9a

اخبار داغ