خشکی پوست دست | رفع خشکی دست | جلوگیری از خشکی دست | خشکی دست | کاربردهای آبلیمو

(ویدیو) ترفند خلاص شدن از شر خشکی دست تو زمستون! + 13 روش دیگه

خشکی دست یه مشکل شایع هست که خیلی مهم به نظر نمیرسه، اما میتونه به‌ شدت آزار دهنده باشه. روش هایی برای رفع خشکی پوست دست وجود داره که میتونین از اونها استفاده کنین!
(ویدیو) ترفند خلاص شدن از شر خشکی دست تو زمستون! + 13 روش دیگه

سبک زندگی: شستن مکرر دست‌ها، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی و بعضی از بیماری‌ها و ... می‌ توانند باعث خشکی پوست دست شوند. خوشبختانه، راه‌های مختلفی برای رفع خشکی پوست دست وجود دارد. در ادامه این بخش از سبک زندگی شما رو با راهکارهایی برای رفع خشکی پوست دست آشنا می کنیم!

روش های دیگر برای رفع خشکی پوست دست

بیشتر بخوانید: با پوست موز، پاشنه پا رو نرم و پنبه ای کن!

1- از مرطوب‌کننده استفاده کنید

در طول روز، به‌خصوص هر بار که دست‌هایتان را می‌شویید، از یک مرطوب‌کننده یا کرم دست خوب استفاده کنید تا رطوبت از دست رفته‌ی پوست جبران شود. کرم‌های دست حاوی موادی هستند که رطوبت را از هوا به داخل پوست جذب می‌کنند یا با تشکیل یک لایه‌ی نازک روی پوست مانع خروج آب از آن می‌شوند. بعضی از روغن‌ها از جمله روغن نارگیل هم می‌توانند چنین تاثیری روی پوست دست داشته باشند.

2- از پوست خود محافظت کنید

نور خورشید می‌تواند پوست را خشک کند یا باعث سوختگی شود. به همین دلیل، توصیه می‌شود از تمام نواحی بدن از جمله دست‌ها در برابر نور آفتاب محافظت کنید. استفاده از ضدآفتاب روی پوست دست می‌تواند به جلوگیری از خشک شدن آن‌ کمک کند.

3- درمان‌های شبانه را امتحان کنید

هنگامی که از درمان خشکی دست صحبت به میان می‌آید، راهکارهای شبانه از بهترین روش‌هایی هستند که باید به آن‌ها اشاره کرد. برای انجام این کار، مقدار زیادی لوسیون یا کرم مرطوب‌کننده روی پوست دست بمالید و فورا دستکش بپوشید. استفاده از دستکش باعث می‌شود مرطوب‌کننده به‌طور کامل جذب پوست شود. درنتیجه، صبح با دست‌های نرم از خواب بیدار می‌شوید.

4- روی دست‌هایتان آلوئه‌ورا بمالید

آلوئه‌ورا ضدباکتری و ضدالتهاب است و باعث تسکین پوست می‌شود. شما می‌توانید ژل طبیعی آلوئه‌ورا را مستقیما از گیاه‌ی آن بگیرید و روی پوست دست بمالید یا از مرطوب‌کننده‌های حاوی آلوئه‌ورا استفاده کنید.

5- از صابون استفاده نکنید

مواد شیمیایی که اغلب در صابون‌ها یافت می‌شوند می‌توانند باعث خشک شدن پوست دست شوند. در صورت امکان، باید از شستن بیش از حد دست‌ها با صابون خودداری کنید تا از خشک شدن آن‌ها جلوگیری شود.

6- دستکش بپوشید

اگر دست‌های شما به‌طور مکرر با آب تماس دارند، از دستکش استفاده کنید. مواجهه‌ی طولانی‌مدت با آب می‌تواند چربی طبیعی پوست را از بین ببرد، رطوبت را از دست‌های شما خارج ‌کند و باعث خشکی پوست ‌شود.

7- از دستگاه‌ی رطوبت‌ساز استفاده کنید

افراد مبتلا به مشکلات تنفسی اغلب از دستگاه‌ی رطوبت‌ساز برای کمک به تنفس خود استفاده می‌کنند. این دستگاه روی پوست هم تاثیر زیادی دارد و می‌تواند در محیط‌های خشک یا فصول سرد سال از آن محافظت کند. چون کمبود رطوبت را در محیط جبران می‌کند. معمولا توصیه می‌شود دستگاه‌ی رطوبت‌ساز را کنار تختخواب قرار دهید، با این حال می‌توانید از آن در سایر بخش‌های خانه هم استفاده کنید.

8- در مورد ضرورت مصرف دارو با پزشک صحبت کنید

اگر به اگزمای شدید مبتلا هستید، ممکن است برای بهبود پوست دست‌هایتان به دارو نیاز داشته باشید. در این شرایط، پزشک می‌تواند با توجه به وضعیت شما استروئیدهای موضعی یا آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی را تجویز کند.

9- درباره‌ی درمان با اشعه‌ی ماوراء بنفش با پزشک مشورت کنید

در صورت ابتلا به پسوریازیس شدید، درمان با اشعه‌ی ماوراء بنفش (UV) می‌تواند به بهبود پوست کمک کند. با این حال، قبل از امتحان کردن این روش لازم است با پزشک صحبت کنید.

10- تحت نظر پزشک از کرم‌های قوی استفاده کنید

در بعضی موارد، پزشک برای درمان پوست‌های بسیار خشک و پوسته پوسته، استفاده از لوسیون‌های مخصوص حاوی اسید لاکتیک یا اوره را توصیه می‌کند. این مواد در درمان خشکی دست بسیار موثر هستند.۱۱. استرس خود را کاهش دهید

استرس در افراد مبتلا به اگزما باعث شعله‌ور شدن علائم بیماری می‌شود. به همین دلیل، به این افراد توصیه می‌شود با خودمراقبتی و کاهش استرس از خشکی پوست دست و سایر نواحی بدن خود جلوگیری کنند.

11- دست‌هایتان را لایه‌برداری کنید

لایه‌برداری به حذف سلول‌های مرده پوست از روی دست کمک می‌کند. تجمع سلول‌های مرده اغلب به پوست آسیب می‌رساند و به خشکی و ترک خوردن دست‌ها منجر می‌شود.

12- از جو دوسر برای استحمام استفاده کنید

جو دوسر هم برای درمان خشکی دست گزینه‌ی مناسبی است، چون به جوانسازی پوست کمک می‌کند. شما می‌توانید جو دوسر را به‌صورت خام یا پخته و در ترکیب با روغن زیتون یا به‌تنهایی به آب اضافه کنید.

منبع: دیجی کالا 




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4ymob4

اخبار داغ