از بین بردن لکه قهوه روی فرش | پاک کردن لکه قهوه از فرش | تمیز کردن لکه قهوه از قالی

ساده ترین روش های خانگی پاک کردن لکه قهوه از فرش!

اگر لکه ی قهوه به موقع از فرش پاک نشود باعث تغییر رنگ فرش‌ ها و زشت شدن ظاهر آنها می‌ شود. در ادامه ساده ترین ترفندهای از بین بردن لکه قهوه از فرش رو بهتون میگیم.
از بین بردن لکه قهوه از فرش

از بین بردن لکه قهوه از فرش شاید کار ساده‌ ای به نظر برسد اما به توجه و دقت بالایی نیاز دارد و ممکن است باعث آسیب دیدن فرش‌ ها شود؛ به همین دلیل در این مطلب از سبک زندگی قصد داریم ترفندهای از بین بردن لکه قهوه از فرش رو بهتون بگیم. در ادامه با کاربردی ترین ترفندهای از بین بردن لکه قهوه از فرش و قالی همراه ما باشید.

ترفندهای از بین بردن لکه قهوه از فرش

1. استفاده از ماءالشعیر

برای پاک کردن قهوه از روی فرش و قالی، استفاده از ماء‌الشعیر یکی از روش‌های مفید و موثر است. کافیست یک پارچه تمیز را به ماء‌الشعیر آغشته کنید یا روی قسمت لکه‌شده فرش ماء‌الشعیر بریزید و با یک دستمال دیگر از خارج به سمت داخل لکه قهوه را دستمال بکشید.

 همچنین می‌توانید دستمال را روی قسمتی که ماء‌الشعیر ریخته‌اید فشار دهید و بردارید. این‌کار را تا پاک ‌شدن لکه ادامه دهید.

2. استفاده از پودر ذرت

اگر دنبال یک راه‌حل فوری برای از بین بردن لکه قهوه از روی فرش هستید، استفاده از پودر ذرت می‌تواند گزینه مناسبی باشد. برای پاک کردن لکه با استفاده از پودر ذرت مراحل زیر را انجام دهید:

  • باید ابتدا فرش را با ریختن کمی آب روی لکه خیس کنید.
  • سپس پودر ذرت را با سرکه مخلوط کرده و روی لکه بریزید تا قهوه را به خود جذب کند.
  • با یک دستمال تمیز و سفید محل لکه را پاک کنید.

بیشتر بخوانید: راهکار های از بین بردن لکه روغن از روی مبل که هر خانم خانه داری باید بلد باشه!

3. استفاده از خمیر دندان

شاید استفاده از خمیر دندان برای پاك كردن لكه قهوه از روي فرش خیلی مرسوم نباشد، اما باید بدانید که با یک مقدار خمیر دندان سفید کننده و مسواک کردن آن، می‌توانید لکه را به‌راحتی از بین ببرید.

فقط کافیست چند دقیقه صبر کرده و بعد با یک دستمال تمیز مرطوب محل لکه و خمیردندان مسواک شده را تمیز کنید.

4. استفاده از سرکه سفید
سرکه از رایج ترین محلول‌ ها برای از بین بردن لکه قهوه روی فرش است. سرکه را با آب مخلوط کرده و یک دستمال را به این محلول آغشته کنید و روی لکه قرار دهید تا آن را به خود جذب کند.

یا اینکه محلول را مستقیم روی محل موردنظر بریزید و کمی فرصت دهید و سپس یک حوله یا دستمال را روی آن فشار دهید تا لکه را به خود جذب کند.

5. استفاده از ماست

ماست هم یکی دیگر از موادی است که خیلی راحت لکه‌ها را از بین می‌برد. برای از بین بردن لکه قهوه از روی فرش و همچنین پاک کردن لکه نوشابه از روی فرش می‌توانید مقداری ماست را روی لکه بریزید و چند دقیقه صبر کنید. سپس با قاشق ماست را جمع کنید وبا یک دستمال آغشته به سرکه یا آب‌لیمو محل را تمیز کنید.

6. استفاده از جوش شیرین

اگر در خانه جوش‌شیرین دارید، این روش هم می‌تواند برای از بین بردن لکه قهوه از روی فرش گزینه مناسبی باشد. جوش‌شیرین را روی لکه قهوه بریزید. کمی صبر کرده و سپس با یک دستمال مرطوب و تمیز محل را پاک کنید.

این روش برای از بین بردن لکه قطره آهن از روی فرش هم بسیار موثر است و موجب پاک شدن کامل لکه‌ها می‌شود.

7. استفاده از نوشابه گازدار سفید

نوشابه به‌دلیل ماهیت اسیدی بودن، می‌تواند پاک‌کننده خوبی برای از بین بردن لکه قهوه از روی فرش باشد. دقت کنید که نوشابه سفید یا همان آب گازدار را استفاده کنید.

برای ازبین بردن لکه قهوه از روی فرش، ابتدا آب‌گازدار را روی محل موردنظر بریزید و برای مدتی به آن فرصت دهید تا واکنش نشان دهد. سپس یک حوله یا دستمال تمیز و مرطوب روی لکه قرار داده و محل را پاک کنید.

8. استفاده از آبلیمو و نمک

اگر لکه قهوه که روی قالی شماست کم‌رنگ باشد، می‌توانید برای از بین بردن لکه قهوه از روی فرش از آبلیمو و نمک استفاده کنید. مانند محلول‌های دیگر روی محل لکه ریخته و سپس با دستمال پاک کنید.

اگر با این روش لکه نرفت، می‌توانید از مخلوطی از روش‌های قبلی و آبلیمو استفاده کنید تا قهوه به کلی از بین برود. این روش باعث از بین بردن ویروس و باکتری فرش هم می‌شود.

9. استفاده از پاک کننده‌های آنزیم‌دار

شاید پاک کردن لکه قهوه‌ای که همراه با شکر و خامه باشد، دشوارتر به نظر بیاید. برای از بین بردن لکه قهوه از روی فرش در این‌ موارد، پاک‌کننده‌های آنزیم‌دار می‌تواند پروتئین‌ خامه را تجزیه کند و لکه قهوه را پاک کند.

پودر را با آب مخلوط کرده، روی محل لکه قهوه بریزید و آن را با دستمال مرطوب، خوب تمیز کنید.

منبع: آچاره




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4ynla2

اخبار داغ