وسایل ممنوعه اتاق خواب | چیدمان غلط اتاق خواب | دکوراسیون اتاق خواب

این وسایل رو از اتاق خواب بنداز بیرون؛ آرامشت رو بهم میزنن!

اگه به دنبال آرامش هستین و میخواین شب راحت بخوابین و صبح با آرامش بیشتری بیدار بشین، وسایل ممنوعه اتاق خواب رو بشناسین و تو اتاقتون از اونها استفاده نکنین!
این وسایل رو از اتاق خواب بنداز بیرون؛ آرامشت رو بهم میزنن!

شما از جمله افرادی هستین که براتون مهم نیست چه چیزی داخل اتاق خوابتون هست حتی اگه جزو وسایل ممنوعه اتاق خواب باشه؟! یا اینکه براتون مهمه و میخواین این وسایل رو بشناسین و ازشون استفاده نکنین؟! افرادی که به دکوراسیون و زیبایی خانه و اتاق خواب خود اهمیت زیادی میدن، باید از استفاده کردن وسایل ممنوعه اتاق خواب دوری کنن، در ادامه این بخش از سبک زندگی شما رو با وسایل ممنوعه اتاق خواب آشنا می کنیم، پس همراه ما باشین!

1- لباس‌های اضافه

افراد زیادی این عادت بد را دارند که لباس‌های خود را به طور نامرتب در سرتاسر اتاق خود رها می‌کنند. همچنین برخی لباس‌های تمیز خود را نیز به صورت گسترده روی میز یا صندلی قرار می‌دهند. این کار باعث بر هم خوردن فضای اتاق شده و آشفتگی را برای شما به دنبال دارد. اتاق خواب باید مکانی آرام و کاملا منظم و آراسته باشد که این حس را نیز به فرد منتقل کنید. همچنین اگر به باشگاه‌های ورزشی می‌روید، به هیچ عنوان نباید وسایل مخصوص ورزش خود را در اتاقتان نگهداری کنید. چرا که اتاق شما باشگاه ورزشی نیست و هر وسیله‌ای باید در سر جای اصلی خود قرار داشته باشد.

اولین قدم را همین حالا محکم بردارید و هر گونه لباس و تجهیزات ورزشی اضافه را از اتاقتان حذف کنید و به کمد‌ها یا مکان‌های مناسب دیگر انتقال دهید.

2- تجهیزات اداری

از وسایل ممنوعه اتاق خواب باید به تجهیزات اداری هم اشاره کنیم. تجهیزات بسیاری همچون چاپگرها وجود دارند که بر خلاف تصور بسیاری، به هیچ عنوان به اتاق خواب تعلق ندارند. بسیاری از طراحان و متخصصین این حوزه حتی در مورد میزهای موجود در اتاق خواب هم هشدار می‌دهند. میز نباید بسیار بزرگ و عظیم باشد و نبید فضای بزرگی از اتاق شما را اشغال کند. با ورود به چنین اتاقی شما بیشتر یاد اتاق کارتان خواهید افتاده و شاید فکرهای منفی و دغدغه‌های کاری‌تان مجدد به شما غلبه کنند.

برای استفاده از میز در اتاق خوابتان، میزهای تحریر ساده و کاربردی را انتخاب کنید. در حقیقت در زمان دکوراسیون اتاق، باید این موضوع را به طور دقیق مشخص کنید که به چه چیزهایی نیاز دارید و چه چیزهایی را باید از لیست وسایل اتاق خط بزنید.

3- پرده های قدیمی

از دیگر وسایل ممنوعه اتاق خواب باید به پرده‌های قدیمی و سنتی اشاره کنیم. همه ما در دوره‌ای از زندگی خود پرده‌های سرتاسری که از کف تا سقف دیوار کشیده شده‌اند را داشته‌ایم. شاید حتی برخی مواقع در اتاق خواب نیز از آن‌ها استفاده کرده باشیم. اما وقت آن رسیده که با مد و طراحی جدید جلو بروید. پرده‌های بزرگ و سنتی، حس خفه بودن را به اتاق شما منتقل می‌کنند و نمی‌توانید در آن احساس راحتی داشته باشید.

به جای آن پرده‌هایی را سفارش دهید که کاملا برای اتاق خواب طراحی شده‌اند. خوشبختانه مراکز بسیاری وجود دارند که انواع پرده‌ها را شخصی‌سازی کرده و مطابق با سلیقه شما آن‌ها را آماده می‌کنند. کافی است که با جستجویی ساده، انواع پرده‌های مناسب برای اتاق خواب را شناسایی کرده و مدل مناسب و موردعلاقه خود را انتخاب کنید.

4- قفسه‌ بندی بیش از حد

طراحان زیادی وجود دارند که با قفسه‌بندی‌های باز در اتاق خواب موافق نیستند. آن‌ها این عقیده را دارند که وجود چنین قفسه‌بندی‌هایی، شلوغی بیش از حد را برای اتاق خواب ایجاد می‌کند و در نهایت حس آشوبی فرد را فرا می‌گیرد که آرامش مورد نیاز او را دور می‌کند.

البته در برخی اتاق‌ها قفسه‌های باز که روی دیوار تعبیه شده‌اند وجود دارند و شاید فرد نتواند تغییرات اساسی در ظاهر اتاق ایجاد کند. در چنین شرایطی پیشنهاد می‌شود از حداقل وسایل و تجهیزات در این قفسه‌ها استفاده شود. این قفسه‌ها بیشتر کاربرد تزئینی و ظاهری دارند و نباید با وسایل مورد نیاز روزمره پر شوند. چند وسیله تزئینی مطابق سلیقه خود انتخاب کرده و آن‌ها را در قفسه‌های باز اتاق خوابتان قرار دهید. همین موارد برای چنین فضایی کافیست!

5- تلویزیون

تلوزیون‌ها شب‌ها از خود اشعه‌هایی تابش می‌کنند که برای خواب شبانه مضر است. اگر شما نمی‌توانید آن‌ها را از اتاق خواب خود بیرون کنید، لطفا یک کوارتز (سنگ چینی) در کنار آن قرار دهید زیرا این سنگ قدرت جذب این امواج را دارد.

6- وسایل دکوری که یادآور خاطرات بد هستند

همانطور که می‌دانید، دیدن برخی از اشیاء و شنیدن برخی از موسیقی‌ها، در ذهن ما خاطرات غم‌انگیز و آزاردهنده‌ای را یادآوری می‌کنند. پس با توجه به این موضوع، در اتاق خواب خود چنین وسایل و اشیائی را قرار ندهید.

7- لوستر نامناسب 

نورپردازی مهمترین نکته در اتاق خواب است و لازم است مقدار نور اتاق خواب در طول شبانه روز را تنظیم کند. لوسترهای قدیمی و پرزرق و برق قابلیت تنظیم نور را ندارند و بهتر است به جای آنها از چراغ‌های ال ای دی(LED) کم مصرف استفاده شود. 

8- تابلوهای گرافیکی شلوغ 

در برخی از سبک‌های دکوراسیون داخلی استفاده از تابلوهای گرافیکی با طرح های شلوغ و نامتقارن رایج است. با این حال، چون اتاق خواب مکانی برای خواب است بهتر است از تابلوهایی با مناظر طبیعی و انرژی مثبت در آن استفاده شود. 

9- میز مطالعه 

با آوردن میز مطالعه در اتاق خواب تعادل کار و خواب شما به هم می‌ریزد و بهتر است فضای جداگانه‌ای را برای مطالعه در نظر بگیرید. اگر چاره دیگری ندارید سعی کنید میز مطالعه و تخت خواب را کنار هم قرار ندهید.

10- ساعت دیواری 

در دکوراسیون جدید اتاق خواب بهتر است به جای ساعت دیواری یا ایستاده از ساعت رومیزی استفاده کنید. ساعت رومیزی را در دسترس ترین جای ممکن قرار دهید تا بعد از بیدار شدن به راحتی آن را چک کنید. 

11- پرده والاندار 

بزرگترین اشتباه استفاده از پرده‌های مجلل و والاندار در اتاق خواب به خصوص در اتاق‌های کوچک است. پرده‌های مناسب برای اتاق خواب، پرده حریر به همراه آستری مناسب هستند. 

12- گل خشک

گل خشک و گیاهان مصنوعی اولین چیزهایی هستند که شما باید آن‌‌ها را از اتاق خواب دور کنید. بهتر است بدانید که این وسایل گرد و غبار را به خود جذب می‌کنند و باعث ایجاد انرژی منفی می‌شوند.

13- سبد پر از لباس چرک 

وجود سبد پر از لباس چرک در اتاق خواب باعث انتقال انرژی منفی به افراد میشه و علاوه بر اون استرس نیز ایجاد میکنه. بنابراین بهتره سبد لباس های کثیف رو کنار ماشین لباسشویی بزارین.

14- کامپیوترها

در آخرین مورد از وسایل ممنوعه در اتاق خواب باید به کامپیوترها نیز اشاره کنیم. شاید برای بسیاری جالب باشد که این تجهیزات نیز از جمله موارد ممنوعه اتاق خواب هستند. اما بیایید با خود صادق باشیم. همه ما شرایط این را نداریم که اتاقی مجزا برای کامپیوترهای خود در نظر بگیریم و به ناچار آن‌ها را در اتاق خود قرار می‌دهیم.

اما اگر فضای کافی برای این کار را دارید، حتما اتاق کامپیوترها را جدا کنید و همچنین اگر از کامپیوترهای قابل حمل استفاده می‌کنید نیز آن‌ها را به خارج از اتاق منتقل کنید. در صورتی که مجبور به گذاشتن کامپیوتر در اتاق خوابتان هستید، در زمان استراحت به هیچ عنوان فکر استفاده از آن به سرتان نزند!

15- وسایل قدیمی و بدون استفاده

در اکثر اتاق خواب ها یکسری وسایل قدیمی پیدا میشه که مدتهاست وجود داره و هیچ کاربرد و استفاده ای هم نداره. این وسایل به جز اینکه فضای اتاق شما رو الکی اشغال کردن و مجبور میشین اونها رو الکی تمیز کنین، کاربرد دیگه ای ندارن. بعضی افراد در اتاق خوابشون وسایلی مثل تردمیل یا تلوزیون و ... نگهداری میکنن و اصلا هم ازشون استفاده نمیکنن. بهتره اتاقتون رو از وسایل بی استفاده و قدیمی پاکسازی کنین تا یک اتاق خلوت و سرشار از آرامش داشته باشین. سعی کنین به جای نگهداری وسایل کهنه و بدون کاربرد از گل های آپارتمانی زیبا در اتاق خوابتون استفاده کنین تا به شما آرامش و حس مثبت منتقل کنه

منبع: مجله دلتا




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4yvwa4

اخبار داغ