کیک به | طرز تهیه کیک به | درست کردن کیک با به

کیک به؛ یک عصرونه خوشمزه زمستونی! + طرز تهیه

این فصل که میوه به کم کم از راه می‌ رسد، مناسب‌ ترین زمان برای پخت این کیک خوشمزه و خوشبوست. در ادامه با طرز تهیه کیک به همراه ما باشید.
1402/10/13 13:45
کیک به

کیک به یکی از انواع کیک‌ های میوه‌ ای خوشمزه است که به دلیل داشتن میوه به در ترکیباتش بافتی لطیف و عطر و بوی بسیار دلچسبی دارد. کیک به ازجمله کیک‌ های میوه‌ ای است که برای تهیه آن از میوه به تازه استفاده می‌ شود و به همین دلیل عطر و طعم بسیار دلپذیری دارد. ما در این مطلب از سبک زندگی قصد داریم طرز تهیه این کیک به خوش عطر رو بهتون آموزش بدهیم. همراه ما باشید

مواد لازم کیک به

مواد لازم کیک به
تخم مرغ ۳ عدد
شکر ۱ لیوان
ماست ½ لیوان
روغن مایع ¾ لیوان
پوره به ۱ لیوان
آرد ۲ لیوان
بکینگ پودر ۱ قاشق مرباخوری
جوش شیرین ½ قاشق چایخوری
وانیل نوک قاشق مرباخوری

 

طرز تهیه کیک به

مرحله اول

برای تهیه کیک به خوشمزه ابتدای کار به را می شوییم، سپس پوست آن را کاملا جدا می کنیم و به صورت مکعبی درشت خرد می کنیم. در ادامه به را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس مقداری آب درون قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا قابلمه حاوی به را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به درون آب جوش بماند تا کاملا بپزد. در ادامه به را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی اش خارج شود، سپس درون غذاساز می ریزیم و میکس می کنیم تا پوره شود.

مرحله سوم

در این مرحله تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب اضافه می کنیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه مخلوط می کنیم تا مخلوط تخم مرغ روشن و کش دار شود. در ادامه روغن مایع را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مخلوط تخم مرغ را در حد مخلوط شدن روغن هم می زنیم. در ادامه ماست را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و به مدت ۱ دقیقه با همزن برقی هم می زنیم، سپس پوره به را به مخلوط تخم مرغ اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله آرد را به همراه بکینگ پودر و جوش شیرین درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم و درون الک می ریزیم. در ادامه مخلوط آرد را ۳ مرتبه الک می ریزیم و طی ۳ مرحله درون مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا با کمک لیسک مایه کیک را به صورت دورانی به یک سمت مخلوط می کنیم تا بافت آن یکدست شود. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار داده و اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود، سپس یک قالب مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله کف قالب را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم، سپس آرد پاشی می کنیم. در ادامه قالب را بر می گردانیم تا آرد اضافی درون قالب خارج شود، سپس مایه کیک را درون قالب می ریزیم و قالب را چند بار محکم روی سطح کار می کوبیم.

مرحله هشتم

حالا زمانی که حباب های درون مایه کیک از بین رفت، آن را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا بپزد. پس از گذشت این زمان کیک را با خلال دندان یا سیخ چوبی تست می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله یک سیخ چوبی یا خلال در مرکز کیک فر می بریم، سپس خارج می کنیم در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است. در ادامه کیک را از فر خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود.

مرحله دهم

در نهایت کیک را از قالب خارج می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و مقداری پودر قند روی آن الک می کنیم. در آخر کیک را به اندازه های دلخواه برش بزنید، سپس به همراه چای زعفرانی میل کنید. نوش جان.

منبع: پانامگ




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4yvya4

اخبار داغ