جرم گیری ماشین لباسشویی | جرم گیری ماشین لباسشویی با روش های خانگی

2 روش طلایی خانگی برای جرم گیری ماشین لباسشویی با کم ترین هزینه!

جرم گیری ماشین لباسشویی کار سختی نیست و با روش ها و نکاتی که در ادامه به شما آموزش می دهیم می تواند این کار را انجام دهید
1403/06/18 16:45
ماشین لباسشویی
عکاس: باران صمیمی

در این قسمت به بررسی جرم گیری ماشین لباسشویی با روش های خانگی می پردازیم. ماشین لباسشویی، یک فضای مرطوب است و بعد از مدتی به‌دلیل جذب آلودگی لباس‌ها یا باقی ماندن طولانی مدت لباس‌های خیس در محفظه، دچار جرم و رسوب می‌شود و روند کار ماشین لباسشویی را مختل می‌کند به همین دلیل جرم گیری ماشین لباسشویی اهمیت دارد. در ادامه جرم گیری ماشین لباسشویی با روش های خانگی رو بهتون آموزش می دهیم.

 

 روش های خانگی جرم گیری ماشین لباسشویی

جرم گیری با سرکه و جوش شیرین

جرم گیری با سرکه و جوش شیرین یکی از کارآمدترین روش‌های پاک کردن جرم از لباسشویی است. استفاده از این روش بسیار مقرون به صرفه است و تاثیر بسیار زیادی نیز دارد. شما برای استفاده از این روش شست و شو باید یک ظرف آب گرم برداشته و نصف لیوان سرکه و یک قاشق چایی خوری جوش شیرین به آن اضافه کنید. بعد از اینکه مواد را با یکدیگر مخلوط کردید یک محلول به وجود می‌آید که می‌توانید از آن برای تمیز کردن لباسشویی استفاده کنید. این محلول بسیار قوی بوده و جرم‌ها را به خوبی از بین می‌برد. با استفاده از این محلول بوی لباسشویی شما نیز از بین می‌رود و لباس‌ها شما دوباره بوی خوبی به خود می‌گیرند.

شما می‌توانید با آغشته کردن دستمال به محلول اقدام به پاک کردن جرم‌ها کنید. راه دیگری نیز برای به زحمت نیوفتادن شما وجود دارد؛ شما می‌توانید این محلول را در بخش مایع لباسشویی ریخته و لباسشویی را با یک برنامه بدون دور تند تنظیم کنید (2 ساعت کافی است) تا تمام درزها و سوراخ‌های لباسشویی به خوبی تمیز شوند. بعد از اینکه شست و شو انجام شد، درب لباسشویی را باز کنید و داخل آن را به آرامی اسفنج بکشید. بهتر است که این کار را هر دو ماه یکبار انجام دهید تا لباسشویی شماعملکرد خود را حفظ کند و لباس‌های شما نیز به خوبی تمیز شوند.

توجه کنید که مقدار سرکه را از آنچه که در دستور عمل گفتیم زیادتر نکنید، زیرا باعث خراب شدن قسمت‌های لاستیکی و پلاستیکی ماشین لباسشویی می‌شود. در نتیجه باید این قطعات تعویض شوند و باعث ایجاد شدن هزینه‌های جانبی می‌شود.

 

جرم گیری با امونیاک و سرکه

این روش جرم گیری معمولا برای درب و لاستیک‌های لباسشویی استفاده می‌شود. برای شروع کار باید بدانید که به آمونیاک حساسیت دارد یا خیر؛ اگر حساسیت دارید حتما باید از ماسک و دستکش استفاده کنید. در ابتدا باید یک ظرف آب گرم آماده کنید و بعد از آن باید یک یا دو قاشق چایی خوری آمونیاک و نصف لیوان سرکه به آن اضافه کنید و خوب به هم بزنید.

بعد از حل شدن مواد با یکدیگر، شما می‌توانید که یک دستمال برداشته و با آغشته کردن آن به محلول اقدام به جرم گیری لباسشویی کنید. بهتر است این کار را یک یا دو ماه یکبار انجام دهید.    

 

منبع: برفاب




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/54ypa4

اخبار داغ