وز شدن مو | جلوگیری از وز شدن مو

با همین چند تا کار ساده جلوی وز شدن موهات رو بگیر!

وز شدن مو یکی از دغدغه‌های همیشگی افراد است که به دلایل متفاوتی ایجاد می‌شود. با دانستن یک سری نکات از وز شدن مو ها جلوگیری کنید.
1402/08/20 10:45
وز شدن

وز شدن مو یکی از دغدغه‌های همیشگی افراد است که به دلایل متفاوتی ایجاد می‌شود. عدم استفاده از محصولات بهداشتی مناسب، شانه‌کردن غیر اصولی، حمام‌کردن با آب داغ، رطوبت پایین موها، کمبود ویتامین‌ها و غیره از جمله دلایل ایجاد وز شدن مو ها به شمار می‌روند. در ادامه با روش های جلوگیری از وز شدن مو همراه ما باشید.

 

راهکار هایی برای جلوگیری از وز شدن مو

دوش گرفتن با آب داغ ممنوع

آب داغ باعث از بین رفتن چربی طبیعی موهای شما می‌شود و به مرور زمان، موها رطوبت و درخشش طبیعی خود را از دست داده و وز خواهند شد. برای جلوگیری از وز شدن مو توصیه می‌کنیم از آب ولرم استفاده کنید و زمان کمتری را در حمام بمانید.

خشک کردن مو در هوای آزاد

ساده‌ترین راه درمان وز شدن مو این است که پس از شستشوی موها اجازه دهید تا ۹۰ درصد رطوبت آن‌ها در معرض هوای آزاد خشک شود و سپس به سراغ سشوار بروید. اگر عجله دارید پیشنهاد می‌کنیم حوله‌های نرم و نخی را جایگزین حوله زبر کرده و به وسیله آن رطوبت موهایتان را بگیرید.

سشوار کشیدن صحیح

جالب است بدانید روش صحیح سشوار کشیدن مو کمک زیادی به جلوگیری از وز شدن مو و درمان آن می‌کند. سشوار را با درجه حرارت کم و فاصله حداقل ۱۵ سانتی‌متری از موهایتان گرفته و به آن‌ها حالت دهید. استفاده از سری سشوار نیز باعث راحت‌تر شدن این امر خواهد شد.

استفاده از برس مو مناسب

شاید برایتان عجیب باشد، اما برس مو نقش مهمی در درمان وز شدن مو ایفا می‌کند. استفاده از برس نامناسب می‌تواند باعث گره خوردن، موخوره، شکستگی و وز مو شود. به طور مثال بهتر است برای شانه زدن موها فر یا خیس، از شانه دندانه درشت استفاده کنید.

روغن تراپی مو

بدون شک بهترین راه برای درمان موی وز استفاده از روغن‌های گیاهی مغذی است. روغن‌هایی مانند آرگان، نارگیل و زیتون با حفظ رطوبت موها، آن‌ها نرم و درخشان کرده و وز موها را به راحتی از بین خواهند برد.

عدم رنگ و دکلره کردن موها

رنگ مو و پودر دکلره، آسیب‌های زیادی به ساقه موهایتان واد می‌کنند و استفاده مداوم از آن‌ها علاوه بر ایجاد وز مو، ممکن است منجر به سوختگی، موخوره و حتی ریزش مو شود. توصیه ما این است که برای مدتی استفاده از این محصولات را کنار بگذارید تا علاوه بر حفظ زیبایی طبیعی، موهایتان نیز سلامت خود را بازیابند.

کوتاه کردن موها

همانطور که گفتیم یک دلیل وز شدن مو ، موخوره بوده و بهترین راه رهایی از آن، کوتاه کردن موها است. پس توصیه می‌کنیم هر شش تا هشت هفته یک بار موهایتان را کمی کوتاه کنید تا وز و موخوره آن‌ها برطرف شود و همیشه موهایی خوش‌حالت داشته باشید.

استفاده از محصولات بهداشتی مناسب

شستشوی موها با شامپوی مناسب، استفاده از ماسک مو و نرم کننده و در نهایت محصولات بهداشتی بعد از حمام، نقش مهمی در درمان وز شدن مو دارند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم از محصولاتی در این زمینه استفاده کنید که رطوبت مورد نیاز موهایتان را تامین کنند.

 

منبع: الانزا




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/a27mv2

اخبار داغ