تغییر دکوراسیون اقتصادی منزل | تغییر دکور با هزینه کم

۹ ایده تغییر دکوراسیون خونه با کم ترین هزینه!

برای نو شدن و تغییر دکوراسیون خانه می‌توانید از ایده‌ ها و ترفندهای ارزان و کم هزینه استفاده کنید. در ادامه با ایده های تغییر دکوراسیون همراه ما باشید.
تغییر دکوراسیون

باوری وجود دارد که چیدمان دکوراسیون منزل به سبک مدرن و زیبا نیازمند هزینه فراوانی است،این باور درست نیست و راه و کارهای زیادی برای بروز کردن  دکوراسیون منزل کم هزینه وجود دارد که در این بخش از سبک زندگی به سراغشان رفته ایم. برای تنوع بخشیدن به فضای منزل مهم ترین گام دانستن طرح کلی در ذهن است که با داشتن اندکی خلاقیت و شوق و ذوق می توان دکوراسیون منزل متفاوت داشت.

 

ایده های تغییر دکوراسیون

 1. گلدان های رنگارنگ

استفاده از گلدان های مختلف در فضای نشیمن و حتی آشپزخانه و اتاق خواب یک ایده جالب و هیجان انگیز است. به طور کلی گل و گیاه فضای اتاق را شاد و انرژی بخش می کند. البته باید برای خرید گلدان ها نهایت سلیقه را به کار ببرید. مثلاً انتخاب گلدان با گل های بسیار بزرگ و چیدن آن در فضای کنار تلویزیون انتخاب جالبی نیست، این انتخاب باید مطابق چیدمان منزل صورت بگیرد. اما اهمیت انتخاب رنگ گلدان ها را نیز فرآموش نکنید.

 

2. تغییر چیدمان مبل ها

می توانید با تغییر چیدمان مبل ها حس و حال فضا را کاملاً تغییر دهید. برای مثال، اگر همیشه با وارد شدن به اتاق پذیرایی، پشت مبلمان را می بینید که فضا را بشدت اشغال کرده است، می توانید مبل را به دیوار مقابل انتقال دهید. با این کار هم تغییر خوبی در فضا ایجاد می شود و هم استفاده بهینه تری از فضا کرده اید. از همه مهم تر انجام این کار هیچ هزینه ای ندارد.

تصور برخی افراد این است که همیشه خرید وسایل جدید به بهبود چیدمان منزل کمک می کند درحالیکه اینگونه نیست. در نشیمن هایی که از چندین ست مبلمان و صندلی استفاده شده است خارج کردن برخی از آنها یا تغییر جای آن ها در محیط می تواند دکوراسیون منزل را متحول کند. پس با این تفکر که خرید وسایل همیشه اولین راهکار برای تغییر چیدمان است خداحافظی کنید.

بیشتر بخوانید: با این چند ایده برای دکوراسیون، فضای خونتون رو دلبازتر کن!

 

3. استفاده از تابلو

حتماً لازم نیست از تابلوهای خیلی گران قیمت استفاده کنید تا بتوانید منزلتان را متحول کنید. پرینت هایی که خودتان تهیه کرده اید و یا حتی اثر هنری که توسط خودتان خلق شده اند. می توان با قرار دادن در فریم های رنگی دست ساز به دیوار آویخت. ایجاد دیوار گالری نیز می تواند یک ایده مهیج و البته زیبا باشد که با کنار هم قرار دادن تصاویر متعدد دارای یک تم ایجاد می شود.

 

4. گلدان های حصیری

گلدان های حصیری یکی از آن ایده هاییست که اگرچه چندان گران نیست اما تحول بزرگی ایجاد می کند. این گلدان ها نمایی زیبا و روستیک به فضای منزل شما می دهند و بسیار پرطرفدار هم هستند.

 

5. استفاده از کاغذ دیواری در یک بخش از خانه

استفاده از کاغذ دیواری برای کل منزل ایده اقتصادی ای نیست؛ اما شما می توانید با تغییر تنها یک دیوار، با هزینه کم خانه را نونوار کنید. مثلاً می توانید از کاغذ دیواری فقط برای دیوار فوکال یا دیوار پشت تخت استفاده کنید. کاغذ دیواری ها از تنوع طرح و رنگ فوق العاده ای برخوردار هستند، طرح های برخی از کاغذ دیواری ها به قدری پیچیده و هنرمندانه است که امکان ایجاد آن را با رنگ نخواهید داشت. استفاده از کاغذ دیواری این مزیت را ایجاد می کند که امکان تمیز کردن آن نیز وجود دارد، که شاید در برخی از رنگ ها امکان پذیر نباشد. البته شاید خرید کاغذ دیواری گرانتر از رنگ باشد و نصب آن احتمالاً به زمان بیشتری نیاز خواهد داشت.

 

6.  رنگ کردن اشیای قدیمی

آیا شما هم یک کمد قدیمی در منزل خود دارید که خیلی وقت است در فکر آن هستید که از شرش راحت شوید؟! خوشحال باشید که تاکنون موفق به عملی کردن تصمیم خود نشده اید؛ به این دلیل که می توانید آن را به یک اکسسوری زیبا تبدیل کنید. درواقع با خرید یک اسپری رنگ ساده و یا حتی کاغذ دیواری پشت چسب دار خواهید توانست کمدها و یا اشیای قدیمی بدون استفاده را مجدد مورد استفاده قرار دهید.

بیشتر بخوانید: با فضا های خالی و پرت خونه چیکار کنیم؟

 

7.  قرنیز نوری در دیوار پشتی تلویزیون

قرنیز نوری به طور کلی متریال گرانی نیست؛ اما اگر قصد صرف هزینه کم را دارید، می توانید صرفا دیوار پشتی تلویزیون را با قرنیز نوری در قسمت سقف بپوشانید.

 

 8. کوسن جدید برای کاناپه

خیلی بیشتر از آن چیزی که فکر می کنید موثر است! خانه ای را با کاناپه های قهوه ای سوخته تصور کنید که کوسن های آن سفید رنگ هستند. حال این کوسن ها را با رنگ های مات و شاد، اما متناسب با قهوه ای، عوض کنید. خواهید دید که تغیر به وجود آمده بسیار چشمگیر خواهد بود!

 

9. نورپردازی خانه با هزینه کم

نورپرداری آنقدر مهم و حیاتی است که حتی با صرف هزینه بسیار زیاد برای دکوراسیون نیز، بدون نورپردازی خوب، نتیجه مطلوبی دریافت نخواهید کرد. سقف خانه و گوشه ها و محل تلاقی دیوار ها، برای نورپردازی تزیینی مناسب اند. همچنین، تغییر چراغ های خانه و لامپ ها نیز می تواند تاثیر زیادی در تغییر دکوراسیون خانه تان داشته باشد. با توجه به محدودیت در تغییر دکوراسیون آشپزخانه، نورپردازی گزینه مناسبی برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه با کمترین هزینه نیز می باشد.

 

منبع: دکور چوب




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/e45jd3

اخبار داغ