درمان موخوره | درمان موخوره با روش های خانگی ساده

دیگه وقتی موهات موخوره گرفت کوتاهشون نکن! | درمان موخوره با روش های خانگی

بعضی از خانم‌ها برای درمان موخوره، تمایلی به کوتاه کردن موهایشان ندارند و به همین دلیل به دنبال درمان خانگی موخوره بدون کوتاهی می‌گردند.
1402/08/16 07:00
درمان موخوره

در این قسمت از سبک زندگی به درمان موخوره با روش های خانگی می پردازیم. موخوره به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود، به عنوان مثال عواملی همچون شانه‌زدن نامناسب، استفاده‌ی بیش از حد از مواد شیمیایی و یا استفاده از ابزارهای حالت‌دهنده‌ی مو مانند سشوار، بابلیس و اتوی مو ممکن است باعث بروز موخوره در موهای شما بشود. استفاده از راه حل خانگی درمان موخوره روشی مناسب برای حل این مشکل، بدون نیاز به کوتاه کردن موهاست. با ما همراه باشید تا روش های خانگی درمان موخوره رو بهتون بگیم.

 

روش های خانگی درمان موخوره

1. تخم مرغ، راه حل درمان خانگی موخوره

برای تهیه ماسک تخم مرغ، زرده یک عدد تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری عسل و سه قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنید تا مخلوط یکدستی ایجاد شود. این ماسک را روی موهای مرطوب قرار دهید و بعد از ۳۰ دقیقه با آب بشویید و سپس با شامپو مو مناسب موها را شستشو دهید.

2. درمان خانگی موخوره با سرکه سیب

سرکه سیب ضمن از بین بردن آلودگی‌ها و پاک کردن عمقی مو، قادر است چربی پوست سر را نیز متعادل نماید. روش درمان خانگی موخوره با سرکه به این صورت است که دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را با دو فنجان آب رقیق کنید و پس از شستن موها و استفاده از نرم کننده مو ، موهایتان را با این محلول آبکشی نمایید.

پس از این مرحله نیز دیگر نیازی به شستن مو ندارید. پیشنهاد می‌کنیم از این روش یک تا دو بار در ماه استفاده کنید تا ساقه موهایتان قوی شوند و برای درمان‌های طبیعی دیگر آماده گردند.

3. چای سبز، درمان خانگی موخوره بدون کوتاهی

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان بوده و به کاهش آسیب موها و نرم شدن آن‌ها کمک می‌کند. برای تهیه این ماسک، کافیست ۲ عدد چای سبز کیسه‌ای را در دو فنجان آب دم کنید و اجازه دهید تا خنک شود.

پس از شستشوی موها با شامپو و نرم کننده مناسب، در آخرین مرحله شستشو از چای سبز استفاده کنید. توصیه می‌کنیم از این روش یک بار در هفته استفاده نمایید تا علاوه بر کمک به درمان موخوره، موهایتان تمیزتر شوند.

4. ژل آلوئه ورا برای درمان موخوره

آلوئه ورا با داشتن خواص ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی عالی، کمک شایانی به سلامتی مو و پوست سر می‌کند. علاوه بر آن، این گیاه قادر است موهای شما را تغذیه و نرم نماید. روش تهیه این ماسک بسیار ساده است؛ کافیست ۲ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را از برگ آن خارج کنید.

پس از شستشوی موها، این ژل را به پوست سر و ساقه موهایتان ماساژ دهید، روی آن را بپوشانید و بعد از ۵ دقیقه با آب شستشو دهید. توصیه می‌کنیم دو بار در هفته از این روش استفاده نمایید.

5. ماست، راه حل خانگی درمان موخوره

بسته به حجم و بلندی موهایتان، ۲ تا ۴ قاشق غذاخوری ماست ساده را روی موهای خشک و تمیز بزنید و اجازه دهید ۲۰ تا ۳۰دقیقه باقی بماند. حالا موها را با شامپو بشویید. یک روش دیگر استفاده از ماست برای درمان موخوره و آب رسانی به مو نیز ترکیب کردن آن با یک عدد تخم مرغ است. از این روش می‌توانید دو تا سه بار در هفته استفاده کنید.

6. ماسک مو عسل و روغن نارگیل

دو قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق غذاخوری دوغ و همان میزان روغن نارگیل ترکیب کنید و کمی حرارت دهید تا گرم شوند. این ماسک مو را روی موهایتان قرار دهید و با یک حوله یا کلاه آن‌ها را بپوشانید. پس از گذشت ۲۰ دقیقه نیز موها را با آب بشویید.

منبع: الناز




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/g36oj3

اخبار داغ