از بین بردن لکه روغن | از بین بردن لکه روغن روی فرش

از بین بردن لکه روغن از روی فرش با راحت ترین روش های خانگی!

لکه روغن یکی از مایعاتی است که اگر روی فرش بریزد پاک کردن آن زمان بر است. در ادامه آسان ترین روش های از بین بردن لکه روغن از روی فرش رو بهتون میگیم.
از بین بردن لکه روغن

از بین بردن لکه روغن از روی فرش و موکت چالشی است که ما ایرانیان حداقل یکبار در پروسه فرش شویی با آن درگیر شده‌ایم. برای از بین بردن لکه روغن از روی فرش احتمالا با چالش‌های زیادی مواجه خواهید شد؛ به‌خصوص اگر رنگ فرش‌تان روشن باشد، لکه چربی و روغن بیشتر به چشم می‌آید. اما این بار جای نگرانی نیست. ما در این قسمت از سبک زندگی چند روش ساده و تاثیرگذار برای از بین بردن لکه روغن از فرش را به شما معرفی کنیم.

 

روش های از بین بردن چربی و لکه فرش

1. تمیز کردن لکه روغن از روی فرش با جوش شیرین

جوش شیرین یکی از کاربری ترین مواد برای پاک کردن لکه های چرب و روغنی از روی فرش است. حتی اگر لکه روغن مدت زیادی روی فرش شما باقی مانده باشد با استفاده از مقداری جوش شیرین میتوانید لکه را از روی فرش خود پاک کنید.

روش پاک کردن لکه روغن با جوش شیرین به این صورت است که ابتدا باید روغن یا چربی خشک شده را از روی فرش با استفاده از قاشق بتراشید، مراقب باشید به بافت فرش آسیب وارد نشود. سپس مقداری آب را با صابون یا مایع ظرفشویی مخلوط کرده و روی لکه اسپری کنید، همچنین می توانید کمی الکل به محلول خود اضافه کنید تا اثر پاک کنندگی آن بیشتر شود.

سپس مقداری جوش شیرین روی قسمتی که لکه شده بریزید چند دقیقه بگذارید جوش شیرین روی لکه بماند سپس با استفاده از مسواک یا پارچه نخی نسبت به تمیز کردن لکه اقدام کنید. پس از اینکه لکه بطور کامل پاک شد میتوانید با قرار دادن تشت یا کاسه زیر فرش آنرا آبکشی کرده و بگذارید فرش بطور کامل خشک شود.

 

2. پاک کردن لکه روغن با پودر بچه، نمک یا نشاسته

اگر در منزل خود جوش شیرین نداشتید میتوانید از پودر بچه، نشاسته و یا حتی نمک بجای جوش شیرین استفاده کنید و لکه روغن و چربی را از روی فرش خود پاک کنید. هر سه این مواد پاک کننده های بسیار قوی در برابر لکه روغن هستند و میتوانید با استفاده از آنها اثر روغن و چربی خشک شده از روی فرش، موکت یا حتی مبل را به راحتی پاک کنید.

برای پاک کردن لکه چربی و روغن از روی فرش با استفاده از نمک یا پودر بچه فقط کافیست پس از برداشتن روغن خشک شده از روی فرش مقداری پودر بچه را روی لکه بریزید و با استفاده از محلول آب و مایع ظرفشویی روی لکه اسپری کنید و لکه را به راحتی با استفاده از یک دستمال پاک کنید.

 

پاک کردن لکه چربی و روغن از روی فرش با سرکه سفید

برای تمیز کردن لکه روغن و چربی از روی فرش با استفاده از محلول سرکه سفید ابتدا باید مقداری کم سرکه سفید (حدودایک سوم لیوان) را با یک لیوان آب مخلوط کرده و به آن مقداری مایع ظرفشویی اضافه کنید. سپس مقدار کمی از این محلول را روی لکه اسپری کرده و با پارچه نخی یا ابر فشار دهید و تمیز کنید.

پس از اینکه اثر لکه بصورت کامل از روی فرشتان پاک شد باید یک ظرف یا تشت زیر فرش قرار بدهید و محل لکه را آبکشی کنید. سپس اگر در منزل خود پنکه دارید آنرا مقابل لکه فرش قرار دهید تا فرش خشک شود. بهتر است هوای کافی به فرش برسد تا بوی سرکه آن برود و فرش بطور کامل خشک شود.

 

محلول آب و صابون برای پاک کردن لکه روغن از فرش

  • اگر لکه روغن روی فرش پاک نشده، می‌توانید از مخلوط آب گرم و صابون یا مایع ظرفشویی استفاده کرده یا اقدام به خرید محلول چربی ‌گیر کنید.
  • حالا یک پارچه تمیز یا مسواک قدیمی بردارید و آن را با این محلول آغشته کنید. سپس روی تمام قسمت‌هایی که لکه روغن و چربی هست، بکشید.
  • ۲ تا ۳ دقیقه منتظر بمانید. این کار را تا زمانی که لکه به‌صورت کامل از روی فرش پاک شود، ادامه دهید.
  • در نهایت برای از بین بردن صابون اضافی روی فرش به آب و پارچه یا اسفنج تمیز نیاز دارید. بعد از انجام این کار می‌توانید تغییر را به چشم خود ببینید.

 

منبع: مدما مگ




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/l4mg54

اخبار داغ