ماکارونی | نکات پخت ماکارونی

رازهایی که در پخت ماکارونی باید بدونید!

برای پخت ماکارونی خوشمز باید یک سری نکات را رعایت کنید. در ادامه با نکات پخت ماکارونی همراه ما باشید.
پخت ماکارونی

در این قسمت به نکات پخت ماکارونی می پردازیم. ماکارونی یکی از خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین غذای دنیا ماکارونی است که طرفداران زیادی دارد. غذای پرطرفدار و محبوب ماکارونی اگر به خوبی درست نشود و نکات پخت ماکارونی در آن رعایت نشود، می‌تواند تجربه بدی از طعم این غذا را در ذهن شما به جا بگذارد. در ادامه نکات پخت ماکارونی رو بهتون میگیم که در خوش طعم‌تر شدن ماکارونی بسیار موثر است.

 

نکات پخت ماکارونی

1. ریختن پیاز در ماکارونی

پیاز یکی از پایه‌های ثابت پخت ماکارونی است و در خوش طعم شدن آن تاثیر فراوانی دارد. اما برخی افراد مایل نیستند پیاز را در ماکارونی ببینند و از آب پیاز یا پودر آن برای طعم‌دهی استفاده می‌کنند.

 

2. ریختن آب در ماکارونی

 نسبت آب به ماکارونی اهمیت دارد. اگر آب کمتری استفاده کنید، ماکارونی چسبنده و لعابدار می شود. هم چنین افزودن ماکارونی به قابلمه ای که آبش در حال جوش نیست، بزرگ ترین اشتباه است؛ این کار زمان پخت را افزایش داده و بافت ماکارونی خوب پخته نمی شود.


3. ریختن نمک در ماکارونی


قبل از اضافه کردن ماکارونی به آب، باید در آب در حال جوش نمک اضافه کنید.

 

4. ریختن روغن زیتون در ماکارونی
 

گاها به آب ماکارونی روغن زیتون اضافه میکنن تا از چسبیدن متکارونی به هم جلوگیری کنن، ولی کاملا اشتباهه چون باعث میشه سس ماکارونی ترکیب نشه. اگر آب ماکارونی در حال قل قل زدن باشه ماکارونی بزنید به هم نمیچسبه و فقط نیاز به نمک است.

 

5. جلوگیری از چسبیدن رشته‌ها

برای اینکه رشته‌های ماکارونی در هنگام پخت به هم نچسبند باید نکاتی را رعایت کنید. این موارد عبارتند از:

 استفاده از آب‌جوش برای سالم ماندن بافت ماکارونی ضروری است. بهتر است قابلمه‌ای را انتخاب کنید که طول زیاد و عرض کم داشته و به اندازه کافی آب‌جوش در آن وجود داشته باشد.

 یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌توانید برای جلوگیری از چسبیدن ماکارونی در حین پخت آن استفاده کنید، افزودن زردچوبه، روغن و نمک به آب جوش ماکارونی است. روغن باعث می‌شود رشته‌های ماکارونی به هم نچسبد و اضافه کردن نمک طعم فوق‌العاده‌ای به ماکارونی شما می‌بخشد. همچنین برای خوش‌رنگ‌تر شدن رشته‌های ماکارونی از زردچوبه استفاده می‌کنند.

 اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که ماکارونی را پس از آب‌کشی کردن دم نمی‌کنند، روی ماکارونی به هیچ وجه آب سرد نریزید.

 ریختن آب سرد روی ماکارونی باعث می‌شود رشته‌های از هم جدا شده و ماکارونی ظاهر بهتری داشته باشد اما بیشتر نشاسته آن از بین می‌رود.




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/o3n9g4

اخبار داغ