سلامت تخم مرغ | تشخیص سلامت تخم مرغ | راه های تشخیص سلامت تخم مرغ

قبل از اینکه تخم مرغ رو بخوری، ببین سالمه یا نه! + ویدیو

تشخیص سلامت تخم مرغ قبل از مصرف آن امری واجب و ضروری است که در ادامه مطلب به آن اشاره میکنیم!
قبل از اینکه تخم مرغ رو بخوری، ببین سالمه یا نه! + ویدیو

شاید برای شما اتفاق افتاده باشد که هنگام استفاده از تخم مرغ، ناگهان با خراب بودن آن مواجه شده باشید و قبل از آن نتوانسته اید که عدم سلامت تخم مرغ را تشخیص دهید! سلامت تخم مرغ به راه و روش های مختلف قابل تشخیص است. در ادامه این بخش از سبک زندگی شمارو با راهکار تشخیص سلامت تخم مرغ و روش های دیگر آشنا میکنیم!

اگه فیلم براتون باز نمیشه، فیلترشکن رو خاموش کنید!

1- تشخیص با بوی تخم مرغ

در ابتدا گفته شد که تخم مرغ‌های خراب بوی نامطبوعی دارند اما تشخیص با این روش تنها زمانی امکان‌پذیر است که تخم مرغ کاملا فاسد شده باشد. تخم مرغ‌هایی که به تازگی فاسد شده باشند، بوی چندان مشخصی ندارند و اگر در این زمینه حرفه‌ای نباشید، قادر به تشخیص سلامت با این ویژگی نخواهید بود.

2- تکان دادن تخم مرغ

دیگر روشی که به منظور تشخیص تخم مرغ خراب از سالم می‌توان از آن استفاده کرد، تکان دادن تخم مرغ است. تخم مرغ سالم صدای خاصی ندارد اما تخم مرغ‌های فاسد در زمان تکان دادن صدا می‌دهند که به دلیل کیسه هوایی ایجاد شده در اثر فساد تخم مرغ، در داخل آن است.

3- شکستن تخم مرغ

راحت‌ترین روش تشخیص تخم مرغ سالم از خراب به خصوص برای مبتدی‌ها، بررسی شکل ظاهری تخم مرغ از طریق شکستن آن است. بعد از انجام این کار، تخم مرغ سه حالت دارد که عبارتند از:

1- تخم مرغ‌های سالم، زرده سالم، گرد و کاملا برآمده دارند و سفیده دور زرده پخش می‌شود به طوری که بتوان زرده را از سفیده جدا کرد. به علاوه فاصله بین زرده تا سفیده با یک خط مشخص است.

2- زرده در تخم مرغ‌های کهنه، برآمدگی تخم مرغ‌های سالم را ندارند. همچنین خط میان زرده و سفیده در این تخم مرغ‌ها هنوز قابل تشخیص است.

3- در تخم مرغ‌های خراب اما زرده و سفیده در هم ترکیب هستند. هیچ خطی میان آن‌ها وجود ندارد و زرده بلافاصله بعد از شکستن پخش می‌شود. به علاوه رنگ زرده در تخم مرغ‌های خراب یا فاسد نیز روشن‌تر از تخم مرغ‌های سالم است.

4- چرخاندن تخم مرغ

آخرین روشی که برای تشخیص سلامت تخم مرغ‌ها می‌توان از آن استفاده کرد، چرخاندن تخم مرغ است. در صورتی که تخم مرغ در یک محور شروع به چرخیدن کند سالم است، در غیر این صورت احتمال خرابی تخم مرغ وجود دارد.

منبع: چی شی 




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/277jn2

اخبار داغ