طرز تهیه حلوای زعفرانی نذری | مواد لازم حلوای زعفرانی نذری | نکات پخت حلوای زعفرانی نذری

حلوای زعفرانی نذری برای 40 نفر + طرز تهیه و نکات

اگه قصد درست کردن حلوا زعفرانی نذری رو داری بیا اینجا تا یه حلوای خوشمزه با تمام ترفندهای پختش رو بهت آموزش بدم.
1403/04/20 10:45
حلوای زعفرانی نذری برای 40 نفر + طرز تهیه و نکات

برای درست کردن حلوا زعفرانی نذری حلوا به آرد، روغن، کره، زعفران، گلاب، هل و شکر احتیاج دارید. پس موادتون آماده کنید و همین حالا دست به کار شید مطمئنم که با این دستور حلوا زعفرانی نذری میتونید خوشمزه ترین حلوا زعفرانی نذری عمرتون بپزید.

مواد لازم برای 40نفر

آرد 2400 گرم
زعفران 10 قاشق غذا خوری
هل 4 قاشق چایخوری
شکر 2 کیلوگرم
روغن مایع 1 لیتر
کره 350 گرم
گلاب 10 قاشق غذاخوری
آب به میزان لازم

 

بیشتر بخوانید: با یک کیلو آرد خوشمزه ترین حلوای نذری مخصوص محرم رو بپز + طرز تهیه

طرز تهیه حلوا

1- آرد رو ۳ بار الک کنید بعد روی حرارت ملایم تفت بدید تا قهوه ای بشه و بوی خامیش گرفته شه. تو این مدت بالای سرش باشید و مدام هم بزنید. این مرحله بسته به حجم آرد بین ۱/۵ تا ۲ ساعت طول می‌کشد. سپس مجدد آردُ از الک ریز رد کنید. آرد سبوس دار مثل آرد نون سنگک بهترین آرد برای تهیه حلوا است. از اون جایی که گلوتنش پایینِ باعث لطیف تر شدن حلوا میشه و از کش دار شدنش جلوگیری میکنه.

2- حالا روغن‌ها و کره رو با هم مخلوط کنید و کم کم به آرد اضافه کنید و مدام هم بزنید روغنُ باید به اندازه‌ای اضافه کنید که وقتی هم می‌زنید سفت نباشه و راحت هم بخوره بعد از اینکه روغن رو اضافه کردید باید حدود نیم ساعت تفت بدید تا بوی روغن گرفته بشه.

3- همزمان که آرد و روغنُ تفت میدید شربت هم درست کنید برای تهیه شربت آب + شکر با هم مخلوط کنید و روی حرارت ملایم قرار بدید. حواستون باشه شربت حلوا نباید قوام بیاد همین که شکر در آب حل بشه کافیه. اگه شربت قوام بیاد حلواتون خشک میشه. بعد از حل شدن دانه‌های شکر گلابُ اضافه کنید و ۳ دقیقه بعد از روی حرارت بردارید.

همیشه برای تهیه حلوا شربتُ بیشتر از حد معمول درست کنید، چون کیفیت آرد‌ها با هم فرق میکنه و ممکنِ شما از آردی استفاده کرده باشید که به شربت بیشتری نیاز داشته باشه که اگر کم درست کرده باشید دوباره باید شربت درست کنید و کارتون سخت میشه اگه شربت اضافه اومد میتونید نگهِش دارید.

4- بعد از اینکه شربت آماده شد هل رو به مخلوط آرد و روغن اضافه کنید و از روی حرارت بردارید حالا نوبت اضافه کردن شهد گرم به مخلوط آرد و روغنِ، شربت رو کم کم به موادتون اضافه کنید و مدام هم بزنید هر بار که شربت اضافه می کنید بخشی از زعفران دم کرده رو هم اضافه کنید.

حلوای آماده شده روتا وقتی که داغه در ظرف مورد نظر بریزید و با خلال پسته، خلال بادام، پودر نارگیل به سلیقه ی خودتون تزئین کنید. نوش جان.

بیشتر بخوانید: با شیر خشک یه حلوای خوشرنگ و خوشمزه درست کن + طرز تهیه

ترفند های مهم

  • از ترکیب روغن جامد، مایع و کره استفاده کنید.
  • آرد سبوس دار فراموش نشه.
  • شربت حلوا نباید قوام بیاد.
  • شربت رو یهو اضافه نکنید.
  • مدام هم بزنید.

منبع: شایا نیوز




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/27qjan

اخبار داغ