رنگ فرش ترند امسال | بهترین رنگ فرش | رنگ فرش مناسب پذیرایی | چه رنگ فرشی از مد نمیفته

این رنگ فرش ها هیچ وقت از مد نمی افتن! | رنگ های فرش سال 2024

با انتخاب بهترین رنگ فرش تو دکوراسیون، جلوه شیک و خاصی رو به خونه تون هدیه بدین!
این رنگ فرش ها هیچ وقت از مد نمی افتن! | رنگ های فرش سال 2024

یکی از مهم ترین کارهایی که باید انجام بدهید انتخاب درست رنگ فرش است، یعنی شما باید به سراغ فرشی بروید که علاوه بر زیبایی، رنگ آن نیز با دکوراسیون خانه همخوانی داشته باشد و هارمونی ایجاد کند. از گذشته همیشه این موضوع مطرح بوده که افراد بتوانند بهترین رنگ فرش را برای دکوراسیون منزل خود انتخاب کنند. در ادامه این بخش از سبک زندگی چند رنگ فرش که هیچ وقت از مد نمی افتند را مشاهده کنید!

با توجه به چه چیزایی رنگ فرش رو انتخاب کنیم؟

دو تا نکته ی مهم در انتخاب رنگ فرش عبارتند از:

  • ست بودن رنگ اون با دکوراسیون
  • تیره و یا روشن بودن اون با توجه به تردد در فضا و احتمال کثیفی

در مورد گزینه اول که خب مشخصه باید وقتی که میخواهید فرش بخرید به این که آیا رنگ اون با سایر آیتم های موجود در خونتون هنماهنگی داره یا نه توجه کنید. همچنین در برخی از اوقات افراد میخوان که با فرش نقطه ی کانونی توی دکورشون به وجود بیارن که خب در این شرایط هم باید رنگ و طرح فرششون بسیار چشمگیر و توی دکورشون تک باشه.

در مورد گزینه دوم هم باید بگیم که شما باید با توجه به جمعیت خونواده و البته رفت و آمد مهمون هاتون رنگ فرش رو انتخاب کنید مثلا در صورتی خونتون شلوغه و رقت و آمد تو اون زیاده رفتن به سراغ فرش هایی که رنگ روشن دارن احتمالا کار عاقلانه ای نباشه چون در این صورت باید منتظر باشید که فرش زود به زود کثیف بشه و اون رو بشورید پس در این صورت رنگ های تیره برای شما انتخاب بهتری هستن و باید از روشن ها دوری کنید.

ولی در صورتی که رنگ های یه مقدار شادتر و روشن رو دوست داشتید میتونید به سراغ بادومی، دلفینی، فیلی، آبی فیروزه ای و نقره ای برید که کثیفی توشون کمتر به چشم میاد.

بیشتر بخوانید: خونه ی کوچیکت رو با این مدل فرش ها دلباز کن!

فرش چه رنگی مده؟

در حالت کلی رنگ فرش ها رو میشه به دو دسته ی اصلی تقسیم کرد یعنی رنگ های مدرن و سنتی که از رنگ های مدرن میشه به بادومی، سیلور و نقره ای، نسکافه ای، کرم و فیلی و... اشاره کرد و از رنگ های سنتی هم میشه گردویی، لاکی، سرمه ای و... رو نام برد.

از بین رنگ های گفته شده محبوب ترین رنگ ها که مد شدن خاکستری، سیلور و نسکافه ای هستن که این موضوع به علت مدرن شدن اکثر دکوراسیون هاست. ولی خب شما باید در انتخاب رنگ درست به این هم که بقیه ی آیتم ها چه رنگی هستن توجه کنید مثلا فرشی رو با این رنگ صرفا به علت مد بودنش نخرید چون وقتی به خونتون نیاد چه فایده ای داره؟!

بیشتر بخوانید: مدل های جدید فرش که امسال تو بازار زیاد دیده میشن! + عکس

بهترین رنگ فرش برای آشپزخونه

همونطور که میدونید آشپزخونه یه محیط پر تردده و به همین دلیل امکان کثیف شدن این فضا بسیار زیاده. البته در صورتی که خونواده ی کم جمعیتی هم باشید به علت آشپزی و پخت و پزی که تو این فضا انجام میشه باز هم کثیف میشه که خب فرش آشپزخونه هم از این قضیه مستثنی نیست و مدام در معرض کثیفیه بنابراین در صورتی که رنگش روشن باشه لکه ها روی اون بیشتر دیده میشن و شما مجبور هستید که زود به زود بشوریدش در حالی که اگر رنگ فرش تیره باشه این موضوع کمتر اذیتتون میکنه.

منبع: شایا نیوز 




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/27yoe2

اخبار داغ