خوراکی های جایگزین قند | تنقلات کنار چای | جایگزین های قند با چای | انواع قند طبیعی

به جای قند، این 10 خوراکی رو کنار چای و دمنوش بخور! | معرفی قندهای طبیعی

 برای این که سالم‌ تر بمونیدن و در عین حال از نوشیدن چای و دمنوش لذت ببرین، بهتره خوراکی های جایگزین قند رو به جای قندهای مصنوعی مصرف کنین!
به جای قند، این 10 خوراکی رو کنار چای و دمنوش بخور! | معرفی قندهای طبیعی

با اینکه قند همیشه بهترین همراهی کننده برای چای بوده است، ولی گاهی دلمان کمی تنوع می‌ خواهد و دوست داریم که چای خاص‌ تری را میل کنیم، در این شرایط بهتر است از خوراکی های جایگزین قند استفاده کنیم! خوراکی های جایگزین قند، خوراکی هایی هستند که نه تنها ضرری ندارند، بلکه فواید زیادی برای بدن ما دارند، به همین دلیل در این مطلب از سبک زندگی قصد داریم بهترین خوراکی های جایگزین قند برای چای و دمنوش را به شما معرفی کنیم تا با مصرف آن‌ ها هم از دیابت پیشگیری نمایید و هم به سلامتی بیشتر خود کمک کنید.

1- عناب

هنگامی‌که کاربران سایت این سوال را از ما می‌پرسند که به جای قند از چه چیزی استفاده کنیم، معمولا یکی از اولین پاسخ‌هایی که ارائه می‌کنیم مصرف حبه عناب است.

عناب میوه قرمز رنگی است که در مناطق گرمسیری رشد می‌کند و خواص بی‌شماری دارد. حبه عناب یکی از فرآورده‌های تولید شده از میوه عناب است که می‌توانید به جای مصرف قند، حبه عناب را همراه با چای میل کنید. چون هضم قندهای طبیعی برای بدن راحت‌تر است، به همین دلیل حبه عناب که قند طبیعی دارد برای معده و گوارش مفید است و مصرف آن توصیه می‌شود.

2- بادام سوخته

اگر اهل کافه رفتن باشید حتما دیده‌اید که بعضی از کافه‌ها در کنار چای و دمنوش بادام سوخته سرو می‌کنند! از آنجا که این نوع بادام با شیرین‌کننده‌ها آغشته می‌شود بهتر است به صورت روزمره و همیشگی استفاده نکنید اما از خوشمزگی و خواص آن هرچه بگوییم کم است. بادام سوخته در نقش یک میان وعده هم به خوبی می‌توان انجام وظیفه کند. در منزل هم می‌توانید به سادگی آن را درست کنید.

3- انجیر خشک

انجیر خشک از انجیر تازه خواص بیشتری دارد. یعنی خواص هر عدد انجیر خشک مساوی با خواص چهار عدد انجیر تازه است.

انجیر خشک خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و حاوی مقادیر زیادی ویتامین مفید برای بدن ماست. علاوه بر این، می‌توان انجیر را جایگزین قند و شکر دانست چون مصرف به‌اندازه آن قند موردنیاز بدن را تامین می‌کند. پس مصرف انجیر به دلیل وجود آنتی اکسیدان و قند سالم برای افراد دیابتی مناسب است.

4- توت خشک

تصور اینکه توت خشک تمیز و سالم را در دهان بگذارید و جرعه‌ای چای یا دمنوش بنوشید خیلی دلنشین است. توت واقعا جایگزین بسیار مناسبی برای قند است. حتی اگر دیابت هم دارید توت برای شما انتخاب خوبی است. سرشار از کلسیم، فسفر، پتاسیم و آهن است و خوب است بدانید توت عزیز، بعد از خشک شدن میزان قندش هم کاهش پیدا خواهد کرد. پس به دنبال چه چیزی بهتر از آن می‌گردید؟! البته این نکته را هم درنظر بگیرید که افراط در هر چیزی ضرر دارد، پس روزانه بیشتر از 10-15 عدد توت هم مصرف نکنید! احسنت بر شما!

5- کشمش

کشمش خواص بیش‌تری نسبت به انگور دارد؛ پس انگور هم یکی دیگر از میوه‌های خشک مناسب برای مصرف همراه با چای است.

کشمش و مویز علاوه بر ارتقای سیستم ایمنی بدن، برای تنظیم قند خون و کنترل دیابت موثر هستند.

6- عسل

عسل طبیعی سرشار از انواع ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است که به همین دلیل از ابتلا به بیماری‌های قلبی و دیابت جلوگیری می‌کند.

ممکن است بعضی افراد سودجو به‌جای تغذیه زنبورها با شهد گل، آن‌ها را با قند یا شکر تغذیه کرده باشند؛ پس برای اطمینان از طبیعی بودن عسل از فروشندگان معتبر و شناخته شده عسل سالم و طبیعی را تهیه کنید.

7- خرما

خرما منبع طبیعی قند موردنیاز بدن است که خواصی مانند تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود عملکرد مغز، کمک به رشد استخوان‌ها، تنظیم کلسترول و قند خون را دارد.

جالب است بدانید با وجود قند فراوان در خرما، نه تنها هیچ ضرری برای افراد دیابتی ندارد، بلکه متعادل مصرف کردن، خرما فواید زیادی دارد.

8- باسلوق

به به! این خوراکی خوشمزه سنتی را همه دوست دارند. ترکیب شیرین آن در کنار گردو هم می‌تواند شما را تا حدودی سیر نگه دارد و هم جذابیت زیادی به دمنوش یا چای شما می‌بخشد. باسلوق را هم می‌توانید به راحتی جایگزین قند کنید. برای مهمانی‌هایتان هم توصیه‌ی خیلی خوبی است تا میزبانی باسلیقه به نظر برسید!

9- زردآلو و برگه ها

میوه خشک‌های زیادی در بازار وجود دارند که برای افراد دیابتی مناسب هستند و به عنوان شیرین کننده چای به شمار می‌روند، ولی زردآلو و برگه‌ها به دلیل طعم تقریبا شیرین خود، همراهی کننده‌ای عالی برای چای محسوب می‌شوند. در ضمن خودتان می‌توانید با روش درست کردن میوه خشک آشنا شوید و در صورت تمایل، آنها را در منزل تهیه کنید.
زردآلو یک میوه شیرین تابستانی است که مکملی عالی برای رژیم غذایی دیابتی‌ها به حساب می‌آید. یک عدد زردآلو 17 کالری و 4 گرم کربوهیدرات دارد. زردآلو منبع خوبی از فیبر غذایی است و خوردن 4 عدد از آن در روز می‌تواند 10 درصد فیبر مورد نیاز بدن را تامین کند. چهار عدد زردآلو می‌تواند 15 درصد از نیاز بدن شما به ویتامین A را تامین کند. البته شاید این نگرانی برای افراد دارای رژیم وجود داشته باشد که با خوردن میوه خشک دچار چاقی بیش از حد شوند، ما در مطلب اینکه آیا میوه خشک چاق می‌کند، به این موضوع پرداخته‌ایم و پیشنهاد می‌کنیم آن را مطالعه کنید.

10- نبات

ما قبلاً به طور مفصل در مورد چای نبات صحبت کرده ایم و ویژگی ها آن را تک تک مورد بررسی قرار داده ایم، اما اگر بخواهیم در مورد نبات یک توضیح کلی بدهیم باید گفت:

نبات به خودی خود یک نوع قند به حساب میاد که از نیشکر تهیه می شود، در واقع اگر بخواهیم به طور ساده فرآیند تولید نبات را توضیح دهیم باید گفت که تنها کافیست یک محلول اشباع قند ساکارز یا همان شکر در آب به وجود آورید و طبق یک سری مکانیزم های فیزیکی نبات خود را آماده کنید.

اما نکته بسیار خاصی که در استفاده از نبات به عنوان یک شیرین کننده می توان به آن اشاره کرد این موضوع می باشد که نبات بر خلاف شکر و قند دارای خواص فوق العاده ای در هنگام مصرف با چای می باشد؛ ضد درد، ضد سرفه، ضد خروسک، ضد نفخ و سردی برای کودکان و… از جمله مهمترین این موارد می باشد.

پی می توان گفت نبات یک گزینه مناسب برای پاسخ به سوال چای را با چی بخوریم؟ باشد، اما باز هم فراموش نکنید که تعادل در مصرف شرط لازم بهره بردن از این خواص می باشد.

منبع: باغ ایران _ راهنماتو




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/2alxe4

اخبار داغ