طرز تهیه بیسکوییت رز و پسته | بیسکوییت پسته ای

این بیسکوییت پسته ای بدون تخم مرغ نیم ساعته حاضر میشه! + طرز تهیه

در این مقاله روش‌ طرز تهیه بیسکویت رز و پسته در فر ، به همراه نکات تهیه و نگهداری این بیسکویت بدون تخم مرغ را به شما آموزش خواهیم داد.
1403/06/14 07:45
این بیسکوییت پسته ای بدون تخم مرغ نیم ساعته حاضر میشه! + طرز تهیه

بیسکوییت رز و پسته یکی از خوشمزه‌ترین بیسکویت‌های خانگی بدون تخم مرغ است که به عنوان میان وعده و عصرانه به راحتی می‌توانید در خانه درست کنید. بیسکوییت رز و پسته قنادی هم عطر خوشبو و هم طعم لذیذی دارد. علاوه بر این بیسکوییت رز و پسته ، به خاطر استفاده از پسته، جو دو سر، گلاب /یا پودر گل سرخ و … خواص فراوانی برای سلامتی هم دارد.

مواد لازم برای تهیه بیسکویت رز و پسته

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
آرد قنادی ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
جو دو سر پرک ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
مغز پسته (بدون نمک) نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
کره نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
شکر سفید  نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
آب گازدار ۱ قاشق غذاخوری
گلاب ۱ قاشق غذاخوری
پودر برگ گل سرخ خشک شده ۱ قاشق غذاخوری

 

بیشتر بخوانید: بیسکو بستنی؛ بستنی مورد علاقه بچه و پیر و جوون! + طرز تهیه

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱۵ دقیقه

مدت زمان مورد نیاز برای پخت بیسکویت رز و پسته: ۱۰ تا ۱۲ دقیقه

مراحل طرز تهیه بیسکویت رز و پسته

شما هم می‌توانید بیسکویت پسته و گل سرخ (رز) را به ساده‌ترین روش برای مهمانی‌ها و دورهمی‌ها تهیه کرده و همراه با چای و قهوه سرو کنید. در ادامه مراحل طرز تهیه بیسکویت رز و پسته را به ترتیب دنبال کنید.

مرحله اول: مواد اولیه را آماده کنید

در ابتدا برای تهیه بیسکویت خانگی رز و پسته، فر را روشن و روی دمای ۱۸۰ درجه تنظیم کنید تا گرم شود. کف سینی فر را با کمی روغن چرب یا با کمی آرد، آردپاشی کنید و کنار بگذارید. می‌توانید کف سینی فر را کاغذ روغنی هم بیندازید تا تمیز کردن آن راحت‌تر شود. آرد سفید مورد نیاز برای تهیه بیسکویت را هم ۲ بار الک کنید.

مرحله دوم: جو دو سر پرک را در مخلوط کن بریزید

بعد از اینکه آرد را ۲ بار الک کردید، کره را در یک کاسه بگذارید و روی حرارت غیر مستقیم به روش بن ماری (بخار آب یا روی سطح آب در حال جوش) بگذارید و اجازه دهید کره ذوب شود. در غذاساز یا مخلوط‌کن، جو دو سر پرک، مغز پسته و آرد قنادی الک شده را بریزید و چند پالس بزنید تا جو پرک، آسیاب شود ولی خیلی آرد نشود. ذرات جو دو سر پرک باید مشخص باشند.

شما می‌توانید برای خرید کره حیوانی و گیاهی، انواع آجیل از جمله پسته، آرد سفید قنادی و جو دو سر پرک از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید حضوری و اینترنتی اقدام کنید.

مرحله سوم: مواد بیسکویت را با هم مخلوط کنید

بعد از پوره شدن مواد، آب گازدار را هم اضافه کنید و چند پالس دیگر بزنید. سپس مواد را از مخلوط‌کن بیرون بیاورید و در یک کاسه بریزید. کاسه‌ای‌ که کره را در آن ذوب کرده‌اید را هم از روی حرارت غیر مستقیم بردارید و به آن شکر و گلاب را اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شوند.

بیشتر بخوانید: با بیسکوییت مادر یه بستنی فوری درست کن و طعم نوستالژی بچگی رو زنده کن!

شکر، گلاب و آب گازدار را به روش‌های خرید حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش می‌توانید تهیه کنید.

مرحله چهارم: مایه بیسکویت را درست کنید

در ادامه، مخلوط مواد خشک شامل آرد سفید، پسته و جو دو سر پرک را در کاسه حاوی شکر، کره و گلاب بریزید. همه مواد را با هم به خوبی در جهت عقربه‌های ساعت و به شکل دورانی با یک لیسک ترکیب کنید تا بافت یکدست، خمیری و منسجمی پیدا کند.

سپس برای درست کردن هر عدد بیسکویت به اندازه یک نارنگی از مایه بیسکویت بردارید و بین کف دست‌هایتان گلوله کنید. بعد گلوله‌ها را بین دست‌هایتان صاف و مسطح کنید. این کار را تا تمام شدن خمیر بیسکویت ادامه دهید.

مرحله پنجم: بیسکویت‌های رز و پسته را در سینی فر بچینید

همه مایه بیسکویت را به روش بالا درست کنید و بیسکویت‌ها را در سینی فر با کمی فاصله از هم بچینید. در آخر روی بیسکویت‌های آماده شده پودر گل رز و مغز پسته بریزید و با دست کمی آنها را فشار دهید تا در مایه بیسکویت‌ها بچسبند و فرو بروند.

مرحله ششم: بیسکویت رز و پسته را در فر بپزید

همه بیسکویت‌ها که آماده شدند، سینی را در طبقه وسط فر بگذارید و اجازه دهید بیسکویت‌ها به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه بپزند و خودشان را بگیرند. سطح زیر بیسکویت‌ها که طلایی شد، فر را خاموش کرده و بیسکویت‌ها را از فر بیرون بیاورید. اجازه دهید بیسکویت رز و پسته کمی از دما بیفتد و سرد شود، سپس آنها را از کاغذ روغنی به آرامی جدا کنید و در ظرف سرو بچینید. بیسکویت رز و پسته را همراه با چای یا قهوه سرو کنید.

منبع: مجله کوروش




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/2axvwl

اخبار داغ