پودر سیر خانگی | فیلم طرز تهیه پودر سیر

(ویدیو) طرز تهیه پودر سیر خونگی | دیگه پودر سیر فیک نخر!

از اونجایی که به خرید پودر سیر بازاری اعتباری نیست، بهتره خودتون دست به کار بشین و پودر سیر درست کنید.
(ویدیو) طرز تهیه پودر سیر خونگی | دیگه پودر سیر فیک نخر!

چاشنی پودر سیر خونگی یکی از چاشنی های عالیف که در بیشتر غذاهای ایرانی استفاده میشه. تهیه پودر سیر خونگی در منزل اصلا سخت نیست و به راحتی می توانید پودر سیر خانگی را در خانه تهیه کنید تا از کیفیتاون مطمئن باشید. پودر سیر های بازاری اصلا خالص نیستند. بیشتر از اینکه مزه سیر داشته باشند به دلیل اینکه با آرد قاطی شدند طعم آرد گرفته اند. با سبک زندگی همراه باشید تا تهیه پودر سیر خونگی رو ببینید.

 

مواد لازم برای تهیه پودر سیر

  1. سیر    به مقدار کافی
  2. نمک    به مقدار کافی

بیشتر بخوانید: اینجوری دیگه امکان نداره سیر خراب یا پوک بشه!


طرز تهیه پودر سیر


مرحله اول

برای تهیه پودر سیر خوشمزه در ابتدای کار سیرها را درون یک کاسه بزرگ ریخته و اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه درون آب بمانند تا خیس بخورند تا پوست آنها به راحتی جدا شود. حالا پوست سیرها را جدا می کنیم.


مرحله دوم

زمانی که پوست سیرها را جدا کردیم، آنها را شسته و به صورت ورقه ای برش می زنیم، سپس روی یک سینی بزرگ می ریزیم. حالا اجازه می دهیم ورقه های سیر در دمای محیط بمانند تا کاملا خشک شوند.

بیشتر بخوانید: ترفند نگهداری سیر تا ۲ سال بدون فریز کردن!
مرحله سوم

زمانی که اسلایس های سیر کاملا خشک شدند، آنها را درون غذاساز ریخته و به خوبی میکس می کنیم تا سیرها پودر شوند. حالا پودر سیر را درون الک ریخته و به خوبی الک می کنیم تا پودر سیر یکدست شود.


مرحله چهارم

در این مرحله مقداری نمک به پودر سیر اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا از مرطوب کردن پودر سیر جلوگیری کنیم. در نهایت پودر سیر را درون برخی از غذاها برای طعم دهی بهتر استفاده می کنیم.




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/2ay8vy

اخبار داغ