ترشی بادمجون شکم پر | طرز تهیه ترشی بادمجون شکم پر | مواد لازم ترشی بادمجون شکم پر

شکم بادمجون رو پر کن و باهاش یه ترشی خوشمزه درست کن + طرز تهیه

ترشی بادمجان شکم پر یکی از چاشنی های خوشمزه ای هست که کنار غذاهاتون میتونین سروش کنین.
1403/05/06 08:30
شکم بادمجون رو پر کن و باهاش یه ترشی خوشمزه درست کن + طرز تهیه

ترشی بادمجان شکم پر خوشمزه از ترشی های خوشمزه و مجلسی پرطرفدار می باشد و شما می توانید آن را به همراه ترشی های دیگر در اوایل پاییز برای زمستان خود درست کنید. در بین شهرهای ایران ترشی بادمجان شیرازی، خوزستانی، شمالی، تبریزی و شیرازی بسیار معروف است.  در ترشی بادمجان شکم پر ، سبزیجات دیگری مثل هویج، پیاز، سیر و فلفل داخل بادمجان قرار میگیرند و رنگ و روی زیبا و طعم دلنشینی به ترشی بادمجان شکم پر می دهند، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر در ادامه با سایت سبک زندگی همراه باشید.

مواد لازم ترشی بادمجان شکم پر
بادمجان قلمی ۱ کیلوگرم
جعفری ۲۰۰ گرم
هویج ۳۰۰ گرم
نعنا خشک ۲ قاشق غذاخوری
نمک ۲ قاشق غذاخوری
سیر ۲ بوته
سرکه ۳ لیوان
آب ۱ لیوان

طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر

مرحله اول

برای فراهم کردن ترشی بادمجان شکم پر، شروع کار بادمجان های قلمی را بعد از شستشو روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و با استفاده از چاقو کلاهک سبز رنگ آن را جدا می کنیم. سپس روی بافت بادمجان به صورت طولی برش گودی به وجود می آوریم.

بیشتر بخوانید: ترشی بادمجان و موسیر جنوبی + طرز تهیه

نکته:

لازم است بدانید ایجاد کردن شکاف داخل بافت گوشتی بادمجان باید به نحوی باشد که چاقو سمت دیگر بادمجان را پاره نکند.

مرحله دوم

اکنون قابلمه ای مناسب را که برای پخت بادمجان در نظر داریم آماده می کنیم و بادمجان ها را روی هم می چینیم. آنگاه ۱ لیوان آب را به همراه ۱ لیوان سرکه روی بادمجان می افزاییم و اجازه می دهیم بادمجان ها با حرارت ملایم پخته شوند.

نکته:

توجه داشته باشید، بادمجان ها کافیست نرم شوند و نیازی نیست خیلی له و پخته شوند.

مرحله سوم

بعد از حدود ۲۰ دقیقه با استفاده از چنگال یکی از بادمجان ها را تست می کنیم و اگر به راحتی در بافت بادمجان فرو رفت، بادمجان ها را درون آبکشی می چینیم و یک بشقاب بزرگ روی آن می گذاریم. حالا جسم سنگینی مانند بطری پر از آب روی آن می گذاریم.

نکته:

همراهان میریتو این روش به شما کمک می کند تا علاوه بر اینکه آب بادمجان به سرعت خارج شود، همچنین لیزی آن کاملا از بین می رود.

مرحله چهارم

بعد از انجام مراحل بالا مواد میانی بادمجان شکم پر را آماده می کنیم. برای این منظور، هویج و سیر را بعد از پوستگیری می شوییم و با استفاده از رنده ریز رنده می زنیم و داخل کاسه ای جادار می ریزیم. آنوقت جعفری را پاک کرده و تمیز آبکشی می کنیم.

بیشتر بخوانید: «ترشی خیار شکم پر» با سبزی معطر و سرکه 1 روزه حاضر میشه! + طرز تهیه

مرحله پنجم

در این قسمت جعفری را روی تخته آشپزخانه به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم و به مواد درون کاسه می افزاییم و در آخر کمی نمک به همراه ۲ قاشق غذاخوری نعنا خشک روی مواد می پاشیم. سپس تمامی سبزیجات را با هم مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

زمانیکه که مواد کاملا ترکیب شدند، شکم بادمجان ها را با مواد پر کرده و داخل ظرفی می چینیم. بهتر است از ظرفی استفاده کنیم که بادمجان ها را به صورت افقی کف ظرف بچینیم تا مواد میانی آنها از بادمجان خارج نشود.

مرحله هفتم

گام بعدی ۲ لیوان سرکه را به همراه ۱ لیوان آب جوشیده و ۲ قاشق غذاخوری نمک با هم ترکیب می کنیم تا نمک به طور کامل در سرکه و آب حل شود. آنگاه مخلوط سرکه را روی بادمجان می افزاییم و بعد از بستن درب ظرف درون یخچال می گذاریم تا به مدت ۲ هفته ترشی مزه دار شود. نوش جان

نکته:

در آخر این نکته را یادآور می شویم که محلول سرکه و آب می بایست حداقل ۱ بند انگشت بالاتر از سطح بادمجان باشد.

منبع: میریتو




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/2aybky

اخبار داغ