راهکار به هم نچسبیدن ماکارانی | راه حل به هم نچسبیدن رشته ی ماکارونی

9 ترفند کلیدی برای نچسبیدن رشته های ماکارونی به همدیگه!

ماکارونی زمانی خوشمزه و دلچسب میشه که رشته هاش به هم نچسبن و تمامی نکات در پختنش رعایت بشه. در این مطلب راز به هم نچسبیدن رشته های ماکارونی رو قرار داده ایم.
9 ترفند کلیدی برای نچسبیدن رشته های ماکارونی به همدیگه!

نچسبیدن رشته های ماکارانی به یکدیگر، مهم‌ ترین نکته‌ای است که جهت پخت این غذا اهمیت دارد.اگر شما به طور اصولی این غذا را بپزید بدون شک می توانید از طعم و شکل آن لذت ببرید. در واقع برای اینکه بتوانید شکل منسجم تری به ماکارانی ببخشید باید در مورد نحوه پخت آن اطلاعات کافی کسب نمایید. بسیاری از افراد بدون آگاهی کافی این غذا را طبخ می نمایند و از مزه و شکل آن لذت نمی برند.

نکات مهم برای نچسبیدن رشته های ماکارانی به یکدیگر :

1. استفاده از قابلمه مناسب

توجه داشته باشید که رشته‌های ماکارونی بعد از جوشیدن در آب حجیم‌تر می‌شوند. بنابراین، ابتدا توضیحات روی بسته‌بندی ماکارونی را بخوانید و سپس، با‌توجه‌به تعداد نفراتی که این حجم ماکارونی برای آن‌ها مناسب است، قابلمه‌ای متناسب را انتخاب کنید تا رشته‌های ماکارونی فضای کافی برای چرخش و حرکت حین جوشیدن داشته باشند.

بیشتر بخوانید : سالاد ماکارونی، خوشمزه ترین غذای رنگارنگ + طرز تهیه

2. استفاده از آب جوش کافی برای پخت ماکارونی

آب جوش باید به اندازه‌ای باشد که پس از ریختن ماکارونی داخل آن، به‌اندازه 2 تا 3 بند انگشت روی ماکارونی را بپوشاند. در این صورت رشته‌ها به‌راحتی در آب غوطه‌ور شده و به یکدیگر نمی‌چسبند.

3. استفاده از نمک و روغن کافی در آب جوش

با‌توجه‌به مقدار ماکارونی، از نمک و روغن کافی در آب جوش استفاده کرده و کمی صبر کنید تا نمک کاملاً در آب حل شود. بهتر است برای تست میزان نمک، پیش از اضافه کردن ماکارونی، مقداری از آب را بچشید. فراموش نکنید که شوری آب باید کاملاً محسوس باشد. به طور معمول، به ازای هر 500 میلی‌لیتر آب، 2 قاشق غذاخوری نمک و یک قاشق چایخوری روغن لازم است.

4. اضافه کردن ماکارونی به آب در حال جوش

حتماً صبر کنید تا آب به نقطه جوش برسد و قل بزند. اضافه کردن ماکارونی به آبی که هنوز نجوشیده است، زمان پخت را زیاد کرده و باعث خمیری شدن رشته‌های ماکارونی می‌شود.

5. رعایت زمان کافی برای جوشاندن ماکارونی

در این مورد می‌توانید از راهنمای دستور پخت روی بسته کمک بگیرید، زیرا گاهی زمان جوشاندن مارک‌های مختلف ماکارونی متفاوت هستند. توجه داشته باشید که جوشاندن بیش از حد ماکارونی باعث می‌شود که رشته‌ها فرم خود را از دست داده و خمیری شوند.

6. رعایت مقدار هم زدن ماکارونی

در 2 دقیقه اول اضافه کردن ماکارونی به آب جوش، کمی آن را هم بزنید تا رشته‌ها از هم جدا شوند. فراموش نکنید که هم زدن زیاد ماکارونی باعث شکستن رشته‌ها شده و در نهایت فرم خوبی به غذا نمی‌دهد. هنگامی که ماکارونی شروع به تغییر شکل دادن کرد، دست از هم زدن بردارید، اما اگر احساس کردید رشته‌ها به‌هم چسبیده‌اند، به‌آرامی و بسیار کوتاه آن را هم بزنید.

بیشتر بخوانید: تو ماکارونی چه ادویه هایی بریزم خوش طمع شه؟!

7. در نظر گرفتن زمان آبکش کردن ماکارونی

زمان آبکش کردن ماکارونی هم تأثیر زیادی در نچسبیدن رشته‌های ماکارونی به هم دارد. ماکارونی را زمانی آبکش کنید که مغز آن نسبتاً خام و اطراف مغز پخته باشد. مابقی فرایند پخت، در زمان دم کشیدن ماکارونی کامل می‌شود.

8. رعایت تناسب میان حجم ماکارونی و سس آن

سس ماکارونی باید غلظت مناسبی داشته باشد. اضافه کردن یک سس آبکی که حالتی مایع دارد، باعث خمیر شدن ماکارونی می‌شود. همچنین مقدار سس هم باید با مقدار ماکارونی متناسب باشد تا ضمن حفظ تعادل مزه‌ها، بتوانید ماکارونی خوش‌فرمی سرو کنید.

بیشتر بخوانید : ماکارونی لقمه ای بپز که بچه ها عاشقش می شن + دستور پخت

9. در نظر گرفتن زمان اضافه کردن سس

بعد از اینکه ماکارونی را آبکش کردید، سرعت عمل داشته باشید و پیش از آن که رشته‌ها سرد شوند، مایه ماکارونی را با آن‌ها مخلوط کنید. به یاد داشته باشید که طبیعت رشته‌های ماکارونی در حالت گرم این است که به مواد اطراف خود می‌چسبند. بنابراین اگر به‌موقع عمل کنید، رشته‌ها کاملا به مایه ماکارونی چسبیده و چسبیدن به یکدیگر را رها می‌کنند!

منبع: اسنپ فود




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/2lwwer

اخبار داغ