طرز تهیه املت فریتاتا | مواد لازم املت فریتاتا

صبحانه امروز: املت فریتاتا؛ خوشمره ترین صبحانه ایتالیایی + طرز تهیه

املت فریتاتا، یه املت ایتالیایی فوق العاده خوشمزه هست که در ادامه طرز تهیه فریتاتای مرغ و سیب زمینی رو بهتون آموزش میدیم.
1403/04/31 05:00
صبحانه امروز: املت فریتاتا؛ خوشمره ترین صبحانه ایتالیایی + طرز تهیه

املت فریتاتا یکی از انواع غذاهای معروف و خوشمزه ایتالیایی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده دستور پخت املت فریتاتا در ادامه با سبک زندگی همراه باشید. تا طرز تهیه املت فریتاتا مرغ و سیب زمینی رو یاد بگیرین.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ ۱ عدد کامل
سیب زمینی ۲ عدد
گوجه فرنگی ۳ عدد
تخم مرغ ۳ عدد
پنیر پیتزا ۱۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد بزرگ
جعفری ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

 

بیشتر بخوانید:با بادمجون، 3 نوع املت تابستونی خوشمزه درست کن! + طرز تهیه

دستور پخت فریتاتای مرغ و سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه فریتاتای مرغ خوشمزه ابتدا گوشت مرغ را به همراه ۲ پیمانه آب و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا سریعتر آب جوش بیاید و مرغ بپزد.

مرحله دوم

پس از اینکه گوشت مرغ پخت، انرا به صورت ریش ریش خرد می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه سیب زمینی ها را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به همراه کمی روغن تفت می دهیم تا کاملا سرخ شوند، سپس کنار می گذاریم.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس به همراه کمی روغن داخل یک تابه مناسب تفت می دهیم تا سبک شود، سپس گوجه فرنگی ها را به صورت نگینی خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا گوجه فرنگی ها را کمی تفت می دهیم تا آب اضافی شان کشیده شود، سپس سیب زمینی سرخ کرده را به همراه گوشت مرغ و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا مواد یکدست شوند.

مرحله پنجم

حالا مواد را به صورت یکدست در کف تابه پخش می کنیم و با پشت قاشق صاف می کنیم. در ادامه تخم مرغ ها را داخل یک کاسه مناسب می شکنیم و خوب هم می زنیم تا یکدست شوند، سپس به تابه اضافه کرده و درب تابه را می گذاریم.

بیشتر بخوانید: املت کبابی، بهترین گزینه برای روز تعطیل + طرز تهیه

مرحله ششم

پس از اینکه تخم مرغ ها کمی سفت شدند، پنیر پیتزا را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم پنیر پیتزا به طور کامل آب شود. روی پنیر پیتزا می توانیم کمی جعفری خرد شده و گوجه گیلاسی قرار دهیم تا املت ظاهر زیباتری داشته باشد.

مرحله هفتم

زمانی که پنیر پیتزا و مواد دیگر را روی املت قرار دادیم باید درب تابه را مجددا ببندیم و زمان بدهیم تا المت به طور کامل بپزد. در پایان املت فریتاتا را به تکه های کوچک تبدیل می کنیم و به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

منبع: چی شی




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/2oa6yq

اخبار داغ