طرز تهیه ترشی قارچ | مواد لازم ترشی قارچ

ترشی قارچ، لاکچری ترین ترشی که میز غذا رو باکلاس میکنه + طرز تهیه

ترشی قارچ یکی از انواع ترشی‌های مخلوط است که از ترکیب قارچ با بادمجان، گوجه و سرکه سیب تهیه می‌شود و طعمی متفاوت و دلچسب دارد.
1403/06/20 08:30
ترشی قارچ، لاکچری ترین ترشی که میز غذا رو باکلاس میکنه + طرز تهیه

ترشی قارچ یکی از انواع ترشی‌های مخلوط است که شما می‌توانید در همه فصول سال آن را تهیه کنید؛ همچنین به دلیل داشتن سرکه سیب، قارچ و ادویه کاری در ترکیباتش بسیار خوش طعم و خوشمزه است و یک چاشنی متفاوت برای کنار غذا محسوب می‌شود. در ادامه این مطلب طرز تهیه ترشی قارچ خوشمزه در منزل با روشی بسیار آسان همراه با نکات مهم و فوت و فن‌های مربوط به تهیه آن تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه ترشی قارچ

  • قارچ: ۵۰۰ گرم
  • بادمجان: ۳ عدد
  • گوجه فرنگی درشت: ۲ عدد
  • روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری
  • آبلیمو: ۴ قاشق غذاخوری
  • سرکه سیب: به میزان لازم
  • پودر کاری: ۱ قاشق چای‌خوری
  • نمک: به میزان لازم

بیشتر بخوانید: با قارچ و فلفل دلمه ای یه ترشی خوشمزه درست کن + طرز تهیه

طرز تهیه ترشی قارچ

۱ ـ برای شروع کار ابتدا بادمجان‌ها را خوب بشویید؛ سپس آن‌ها را پوست و خرد کنید. بادمجان‌های خرد شده را همراه با نصف لیوان آب و کمی نمک داخل یک قابلمه بریزید و روی اجاق گاز بگذارید تا بپزند. بعد از اینکه بادمجان پخت، آن را داخل یک صافی بریزید تا آب اضافه‌اش کشیده شود.

۲ ـ قارچ‌ها را خوب بشویید و به صورت دلخواه خرد کنید (اگر قارچ‌های شما نقلی و ریز بودند، می‌توانید به صورت درسته از آن‌ها استفاده کنید)؛ سپس قارچ‌های خرد شده را همراه با آبلیمو و یک چهارم لیوان آب داخل یک قابلمه بریزید و روی اجاق گاز بگذارید تا حدود پانزده دقیقه با حرارت متوسط بجوشند؛ سپس قارچ‌ها را آبکش کنید.

۳ ـ گوجه فرنگی‌ها را رنده کنید و داخل یک کاسه بریزید؛ سپس بادمجان و قارچ پخته را همراه با روغن زیتون، پودر کاری و نمک به پوره گوجه فرنگی اضافه کنید و خوب هم بزنید تا همه مواد با هم مخلوط شوند.

۴ ـ در این مرحله شیشه‌های ترشی را که خشک و تمیز هستند، آماده کنید و مواد ترشی را داخل شیشه‌ها بریزید؛ سپس سرکه سیب را به شیشه ترشی اضافه کنید تا جایی که روی شیشه کاملا با سرکه پوشانده شود. درب شیشه‌ها را محکم ببندید و داخل یخچال یا جای خنک و تاریک بگذارید. این ترشی قارچ خوشمزه بعد از گذشت یک هفته قابل استفاده است که می‌توانید آن را در کنار غذا میل کنید، نوش جان.

بیشتر بخوانید: ترشی بامیه و گوجه فرنگی یک چاشنی خوشمزه برای غذا + طرز تهیه

نکاتی که باید در تهیه انواع ترشی رعایت کنید:

۱- ترشی را در ظرف شیشه‌ای بریزید. ظرفی که برای ترشی در نظر گرفته‌اید، باید کاملاً تمیز و خشک باشد. در غیر این صورت ترشی کپک می‌زند. در ظرف را هم محکم ببندید تا هوا نکشد. اگر هوا بکشد، ترشی خراب می‌شود.
۲- ترشی را حتماً در جای خنک به دور از نور خورشید و ترجیحاً در داخل یخچال نگهداری کنید.
۳- در ریختن ادویه ترشی و نمک زیاده‌روی نکنید. بعضی‌ها در تهیه ترشی به قدری ادویه را زیاد می‌ریزند که تمام مواد ترشی عطر و طعم اصلی خودشان را از دست می‌دهند.

منبع: فرارو




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/2ozxzd

اخبار داغ