فواید خوردن کره بادام زمینی | لاغری با کره بادام زمینی

کره بادوم زمینی رو کی بخوریم لاغر می شیم؟

کره بادام زمینی یکی از سالم‌ترین خوراکی‌ها است که سرشار از تمام مواد مغذی ضروری، ویتامین‌ها و مواد معدنی است. علاوه بر این، کره بادام زمینی به طرز قابل توجهی خوشمزه است و می‌توانید از آن در تمام وعده‌های غذایی استفاده کنید و از مزه‌ی عالی آن لذت ببرید.
1403/03/22 19:00
کره بادوم زمینی رو کی بخوریم لاغر می شیم؟

فواید خوردن کره بادام زمینی چیست؟ بر اساس مطالعات متعدد، خوردن انواع آجیل مانند بادام زمینی می‌تواند به افرادی که به دنبال کاهش وزن و حتی افزایش وزن هستند، کمک کند. دلیل این موضوع این است که کره بادام زمینی دارای مقدار زیادی پروتئین، چربی و فیبر است و تمام این موارد باعث می‌شوند که پس از خوردن آن احساس سیری کنید. مواد مغذی مختلفی از جمله اسیدهای چرب تک غیراشباع (MUFAs)، اسیدهای چرب غیراشباع چندگانه (PUFAs)، ویتامین E، منیزیم و نیاسین در کره بادام زمینی وجود دارند که به بهبود سلامت قلب کمک می‌کنند. به همین خاطر بسیاری از متخصصان، بادام زمینی را خوراکی‌ای عالی برای سلامت قلب می‌دانند.

کره بادام زمینی، همچنین مقدار کمی کربوهیدرات دارد و این در حالی است که مقدار پروتئین، چربی و فیبر آن نسبتا زیاد است. به همین دلیل، کره‌های بادام زمینیِ بدون قند و افزودنی تاثیر قابل توجهی بر سطح قند خون ندارد. این بدان معناست که افراد مبتلا به دیابت می‌توانند آن را جایگزینی عالی برای کره‌های معمولی برای صبحانه بدانند. منیزیم یک ماده‌ی مفید مخصوصا برای بیماران دیابتی است که در کره بادام زمینی وجود دارد.

خوردن کره بادام زمینی، به ویژه از سنین پایین، ممکن است احتمال ابتلا به سرطان خوش خیم پستان (BBD) را کاهش دهد، که این نوع سرطان احتمال ابتلا به سرطان سینه را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: با رژیم 5 روزه دارچین، شکم پهلوهات رو آب کن!

آیا کره بادام زمینی چاق کننده‌تر از کره است؟

برخلاف کره معمولی که از شیر تهیه می‌شود، کره بادام زمینی از بادام زمینی بوداده تهیه می‌شود و هیچ ماده‌ی افزودنی دیگری ندارد. ارزش غذایی کره معمولی و کره بادام زمینی متفاوت است. طبق تحقیقات، ۱۰۰ گرم کره معمولی حاوی ۷۲۰ کیلو کالری انرژی است. این در حالی است که، ۱۰۰ گرم کره بادام زمینی تقریبا ۵۲۰ کیلو کالری انرژی دارد. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، میزان کالری کره معمولی بسیار بیشتر از کره بادام زمینی است. میزان چربی هر دو نوع کره نیز، به‌طور قابل توجهی متفاوت است. یک وعده ۱۰۰ گرمی کره معمولی حاوی ۸۱ گرم چربی است، این در حالی است که، ۱۰۰ گرم کره بادام زمینی ۵۰ گرم چربی دارد. در نتیجه، خوردن کره بادام زمینی برای مصرف کمتر چربی منطقی‌تر است و این می‌تواند به شما در کاهش وزن و لاغری کمک کند.

آیا کره بادام زمینی برای کاهش وزن مفید است؟

اگر دنبال این هستید که بدانید «برای لاغر شدن چی بخوریم؟»، باید بگوییم که کره بادام زمینی می‌تواند یکی از انتخاب‌های شما باشد. کره بادام زمینی یک ماده غذایی با فیبر بالا است که به کاهش وزن کمک می‌کند. این ماده‌ی غذایی شما را برای مدت طولانی سیر نگه می‌دارد، سیستم متابولیک شما را تحریک می‌کند و شاخص گلیسمی پایینی دارد و به شما این امکان را می‌دهد به اهداف خود در کاهش وزن و لاغری برسید. علاوه بر این، باید گفت که کره بادام زمینی حاوی پروتئین بالایی است که به شما کمک می‌کند مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید، اشتهای خود را کنترل کنید و کالری کمتری دریافت کنید.

چه زمانی باید کره بادام زمینی بخوریم؟

بسیاری از متخصصان تغذیه معتقدند که مناسب‌ترین زمان برای خوردن کره بادام زمینی خصوصا برای کاهش وزن، صبح‌ها همراه با صبحانه است. این به این دلیل است که خوردن کره بادام زمینی در صبح می‌تواند به بهبود متابولیسم شما کمک کند. علاوه بر این، مصرف کره بادام زمینی برای صبحانه به شما کمک می‌کند برای مدت طولانی‌تری سیر بمانید و خود همین موضوع باعث کاهش وزن می‌شود. پیشنهاد ما به شما این است که کره بادام زمینی را اول صبح بخورید تا سطح انرژی‌تان افزایش پیدا کند و روز خود را با احساس سیری بیشتری ادامه دهید.

بیشتر بخوانید: تاثیر معجزه آسای تخم کدو برای لاغری

بهترین زمان مصرف کره بادام زمینی در بدنسازی

کره بادام زمینی یک خوراکی رایج در رژیم غذایی بدنسازان و علاقه‌مندان به تناسب اندام است. کره بادام زمینی یکی از بهترین صبحانه های رژیمی برای بدنسازان است و به دلیل وجود مقدار کالری بالا در این مدل کره، بدنسازان می‌توانند با قرار دادن آن در وعده‌ی غذایی صبحانه، از دریافت کالری و چربی غیراشباع مطمئن شوند. علاوه بر این، کره بادام زمینی حاوی پروتئین است که برای رشد و ترمیم عضلات ضروری است. اما بهترین زمان برای مصرف کره بادام زمینی برای افزایش وزن و افزایش عضله بین وعده‌های غذایی است.

منبع: اکسپرس مگ




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/2ramvy

اخبار داغ