ویتامین مفید کبد چرب | درمان کبد چرب | پیشگیری از کبد چرب

با مصرف این ویتامین دیگه کبدت چرب نمیشه!

مهم‌ ترین اصل در جلوگیری از عارضه کبد چرب، پیروی از یک سبک زندگی سالم است؛ به همین دلیل در این مطلب قصد داریم ویتامین مفید کبد چرب رو بهتون معرفی کنیم.
ویتامین های مفید کبد چرب

کبد چرب از مشکلاتی است که ممکن است افراد در هر سنی درگیر آن شوند؛ به همین دلیل در این مطلب از سبک زندگی قصد داریم ویتامین مفید کبد چرب رو بهتون معرفی کنیم. ویتامین دی بهترین ویتامین مفید کبد چرب است و شانس کاهش آسیب‌ های کبدی در افراد مبتلا به کبد چرب را افزایش می‌ دهد. در ادامه از ویتامین دی؛ ویتامین مفید کبد چرب بهتون میگیم.

پیشگیری از کبد چرب با ویتامین دی

مصرف ویتامین دی را جدی بگیرید

اگر اخیرا در آزمایش چکاب ، مشخص شده است که ویتامین دی در بدن شما کم است این هشدار را جدی گرفته و به پزشک مراجعه کرده و به مصرف ویتامین دی بپردازید. تحقیقات نشان می دهد که کمبود ویتامین دی در بدن خود عاملی برای ابتلا به بیماری کبد چرب است. از این رو همیشه باید این ویتامین در بدن ما در محدوده نرمال ، بالاتر از 36 نانومول بر لیتر یا نهایتا در سطح کمبود خفیف ویتامین دی و محدوده 23-36 نانومول بر لیتر باشد.

قرص ویتامین دی را چه زمانی بخوریم؟

اگر در اینترنت و سایت های مختلف به دنبال پاسخ این سوال رفته باشید ، احتمالا جواب های متفاوتی می گیرید.

اولویت مصرف ویتامین دی ، دستورالعمل پزشک شماست ، با این حال خوب است بدانید در تحقیقات و بررسی های صورت گرفته و از آنجایی که این ویتامین محلول در چربی بوده و در آب حل نمی شود بهتر است با یک وعده غذایی مصرف شود .وقتی ویتامین D را با چربی های سالم مانند آووکادو، آجیل، تخم مرغ و دانه ها مصرف کنید، بدن شما بهتر آن را جذب می کند. از این رو  مصرف این مکمل با صبحانه یا ناهار توصیه می شود یا حتی می توانید آن را با یک میان وعده بعد از ظهر مصرف کنید.

مصرف چه غذاهایی برای کبد چرب خوب است؟

مصرف غذا هم باز بستگی به گرید بیماری شما دارد. اینکه کبد چرب گرید 1 باشد یا سایر گریدها باید طبق دسورالعمل پزشک پرهیز غذایی داشته باشید اما در حالت کلی مصرف مواد غذایی زیر توصیه شده است :

ماست و شاتره ، ادویه هایی چون زردچوبه و زیره سبز هنگام پخت غذا ، سیر ، قهوه ، کلم بروکلی ، چای سبز ، ماهی سالمون ، ساردین ، گردو و دانه کتان ، انواع میوه و سبزیجات

عادات غذایی اشتباه که کبد را چرب می کند

خیلی از عادات غذایی ما باعث ابتلا به بیماری کبد چرب می شود. همه ما بارها دیده و شنیده ایم که گفته می شود روزانه حداقل 8 لیوان آب بخورید، اما برخی افراد عادت های غذایی بدی در همین نوشیدن ساده آب دارند که می تواند کبد را چرب کند. مانند :

  • نوشیدن آب بین غذا
  • نوشیدن آب سرد با معده خالی و ناشتا
  • آب را به یکباره نوشیدن
  • بلافاصله نوشیدن آب بعد از مصرف میوه ، غذاهای چرب و گوشتی
  • شب ها ، ایستاده آب نوشیدن

منبع: دلتامگ




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/2xmmz3

اخبار داغ