فواید تفاله چای برای سانسوریا | تقویت سانسوریا با تفاله چای

تفاله چای برای سانسوریا خوبه یا بد؟ + نحوه استفاده

تفاله چای برای سانسوریا کلی فواید داره که وقتی بدونی باورت نمیشه پس اگه این گیاه رو داری واجبه حتما این مطلب رو مطالعه کنی.
1403/06/21 12:15
تفاله چای برای سانسوریا خوبه یا بد؟ + نحوه استفاده

تفاله چای برای سانسوریا دارای مزایای بسیاری است که می‌توان از آن به‌عنوان یک کود مناسب برای تقویت بهتر سانسوریا استفاده کرد. اولین مزیت تفاله تفاله چای برای سانسوریا ، هزینه بسیار کمی است که شما بابت استفاده از این کود خانگی برای تقویت گیاهان خود پرداخت می‌کنید. چای در اکثر خانه‌ها روزانه چندین بار دم می‌شود، پس بعد از نوشیدن آن می‌توانید، از زباله غنی آن یعنی تفاله چای برای تقویت بیشتر گیاهان آپارتمانی استفاده کنید و با صرف هزینه‌ای بسیار کم از یک کود خانگی بی‌نقص بهره‌مند شوید. از دیگر کاربردهای تفاله چای برای سانسوریا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تامین مواد مغذی خاک
  • تاثیر فوق‌العاده بر رشد بهتر گیاهان
  • جلوگیری از بیمارشدن گیاه به دلیل برخورداری از خاصیت ضدباکتریایی
  • عدم سوزاندن برگ یا ریشه سانسوریا به دلیل برخورداری از ماهیتی ارگانیک
  • افزایش کنتراست رنگ و شفافیت برگ‌های سانسوریا 
  • افزایش سلامت خاک از طریق افزایش میزان نیتروژن موجود در خاک

بیشتر بخوانید: نحوه کاشت سانسوریا در آب رو اینجا یاد بگیر + نکات

بهترین روش استفاده از تفاله چای برای گل سانسوریا، ترکیب‌کردن آن با کودهای کمپوست است؛ زیرا با این کار تفاله چای به وسیله کرم‌های خاکی به‌راحتی تجزیه می‌شود و مواد آلی و معدنی موجود در آن، بهتر دردسترس گیاه قرار می‌گیرند و در مدت‌زمان کمی تاثیرات مثبت آن بر روند رشد گیاه قابل‌مشاهده هستند.

دلیل محبوبیت تفاله چای برای تقویت گیاهان آپارتمانی چیست؟

فواید تفاله چای برای گل سانسوریا فقط محدود به موارد عنوان‌شده نمی‌شود؛ بلکه مزایا و کاربردهای دیگری نیز وجود دارند که باعث محبوبیت این کود خانگی برای تقویت گیاهان می‌شوند. به دلیل وجود مواد آلی و طبیعی بسیار مفید در تفاله چای، با تجزیه‌شدن تفاله در خاک گیاه، میزان مواد مغذی موجود در خاک افزایش می‌یابد؛ درنتیجه کیفیت خاک بهتر می‌شود. این موضوع فعالیت کرم‌های خاکی مفید موجود در خاک گیاه و همچنین سایر میکروارگانیسم‌های موثر را افزایش می‌دهند که در رشد بهتر گیاه تاثیرگذارند.

 تقویت اکسیژن‌رسانی به ریشه گیاه از دیگر دلایل محبوبیت تفاله چای برای گیاهان خانگی محسوب می‌شود؛ زیرا مواد مغذی و آب به وسیله ریشه به دیگر قسمت‌های گیاه می‌رسند و با تقویت ریشه، دیگر قسمت‌های گیاه نیز سالم‌تر و شاداب‌تر می‌شوند. از دیگر فواید و دلایل محبوبیت تفاله چای برای گل سانسوریا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. جلوگیری از رشد علف های هرز

یکی از ساده‌ترین راه‌هایی که می‌توان از طریق آن از رشد علف‌های هرزه اطراف گیاه جلوگیری کرد، قراردادن تفاله چای در نزدیکی ریشه گیاه است. با این کار رطوبتی که در اطراف ریشه گیاه وجود دارد بیشتر می‌شود و گیاه می‌تواند به طور موثرتری از آب استفاده کند و مانع از به‌وجودآمدن علف‌های هرز شود.

۲. اسیدی کردن خاک

استفاده از تفاله چای به‌عنوان کود خانگی برای گیاهان آپارتمانی، تنها برای گیاهانی مناسب است که علاقمند به خاک اسیدی هستند؛ زیرا تفاله چای ph خاک را کاهش می‌دهد و موجب اسیدی‌تر شدن خاک می‌شود. از‌آنجایی‌که ph مناسب برای گیاه شمشیری بازه‌ای بین ۴/۵ تا ۷ است، پس می‌توان از تفاله چای برای گل سانسوریا استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: با این روش سانسوریا رو 2 برابر کن + آموزش

۳. افزایش سلامت خاک

یکی از عناصر موثر در افزایش سلامت خاک نیتروژن است. تفاله چای یک منبع غنی از نیتروژن محسوب می‌شود که شما می‌توانید با افزودن آن به خاک گیاه، نیتروژن موجود در خاک را افزایش داده و درنتیجه باعث بهبود وضعیت و افزایش سلامت خاک سانسوریا شوید.

۴. موثر در از بین بردن بیماری های گیاهی

شما می‌توانید از آب چایی برای سانسوریا به‌عنوان یک کود مایع استفاده کنید و با اسپری کردن آن به برگ‌های گیاه و افزایش میکروب‌های مفید برگی، دیگر فضایی برای رشد میکروب‌های بیماری‌زا، آفت‌ها و بیماری‌های گیاهی باقی نگذارید. همچنین کمپوست چای عامل موثری در مبارزه با میکروب‌های بیماری‌زا، آفت‌زدگی، حشرات مضر، تجزیه آفت‌کش‌های سمی و دیگر مواد شیمیایی محسوب می‌شود که همه این موارد به سلامت گیاه کمک شایانی می‌کنند.

۵. افزایش میکروارگانیسم‌های مفید

وجود میکروب‌های مفید در افزایش ایمنی خاک و گیاه بسیار تاثیرگذار است و به دلیل اینکه تفاله چای مملو از مواد مغذی برای گونه‌های گیاهی است، استفاده از آن باعث رشد میکروارگانیسم‌ها و باکتری‌های مفید گیاه می‌شود. گیاه توانایی بالایی در جذب سریع این مواد ریزمغذی دارد و با جذب آنها، سلامت گیاه افزایش می‌یابد و این موضوع گیاه را در مقابل تنش‌های گیاهی مقاوم‌تر می‌کند.

نحوه استفاده از تفاله چای برای گل سانسوریا چگونه است؟

بهره‌مندی گیاه از مواد مغذی موجود در کود، مستلزم استفاده درست و اصولی از کود است. فرقی نمی‌کند از چه نوع کودی برای تقویت گیاه آپارتمانی خود استفاده می‌کنید، فقط باید توجه داشته باشید اگر بیش از اندازه یا به شیوه‌ای غلط از کود برای گیاه استفاده کنید، قطعاً به گیاه آسیب وارد کرده و با گذشت زمان، موجب ازبین‌رفتن آن می‌شوید. روش‌های استفاده از تفاله چای برای گیاه عبارتند از:

بیشتر بخواید: با این روش سانسوریا رو تو آب نگهداری کن! + آموزش

  • ریختن تفاله چای به‌صورت مستقیم بر روی سطح خاک گیاه
  • مخلوط کردن تفاله چای با خاک اطراف ریشه گیاه
  • مخلوط کردن تفاله چای با دیگر کودهای مناسب و افزودن آن به خاک گیاه

منبع: بوتانیک آنلاین




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/2xo9kz

اخبار داغ