روش تهیه تن ماهی خونگی | دستور تهیه تن ماهی خانگی

به جای خریدن تن ماهی گرون، تن ماهی بازاری رو توی خونت درست کن ! + طرز تهیه

تن ماهی یکی از موادغذایی گران قیمت که با یک تکنیک ساده و به صرفه میتوان در خانه تهیه کرد. در این مطلب طرز تهیه تن ماهی خانگی را قرار داده ایم.
به جای خریدن تن ماهی گرون، تن ماهی بازاری رو توی خونت درست کن ! + طرز تهیه

درست کردن تن ماهی در خانه کار سختی نیست. تهیه تن ماهی با طعم خانگی که بتوانید به روش خودتان آن را مزه‌دار کنید، هم مقرون به صرفه‌تر و هم خوشمزه‌تر است.تن ماهی خانگی کنسرو شده با روغن، تجربه‌ای مجلل، پر از تکه های لطیف و سرشار از طعم است. بسیار متفاوت از اکثر کنسروهای تجاری. ماهی تن یک غذای کم اسید است، بنابراین باید با یک زودپز، ترجیحا از نوع وزنه دار، کنسرو شود.فشار ایجاد شده توسط زودپز دمایی بالاتر از نقطه جوش ایجاد می‌کند که هر گونه باکتری که ممکن است باعث فساد شود را از بین می‌برد. تن ماهی کنسرو شده خانگی در غذاهای کلاسیکی مانند سالاد تن ماهی یا پاستا فوق العاده است. با این حال، طعم واقعی تن ماهی زمانی مشخص می‌شود که به صورت "طبیعی" سرو شود.

مواد لازم برای ۴ نفر

ماهی هوور    400 گرم
روغن زیتون    ⅓ لیوان
آب    ½ لیوان
آب لیمو ترش تازه    ۱ عدد
فلفل سبز    ۱ عدد
نمک و فلفل قرمز    به مقدار کافی

بیشتر بخوانید: ترفند طلایی درست کردن غذا با کنسرو تن ماهی!

طرز تهیه تن ماهی خانگی

مرحله اول

برای تهیه تن ماهی خانگی خوشمزه در ابتدای کار ماهی های هوور را می شوییم، سپس به همراه آب، روغن زیتون، آب لیمو ترش تازه، فلفل سبز و مقداری نمک و فلفل قرمز درون زودپز می ریزیم و درب آنرا می بندیم.

مرحله دوم

حالا زودپز را روی حرارت ملایم گذاشته و اجازه می دهیم ماهی هوور به مدت ۳۰ دقیقه درون زودپز کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان درب زودپز را باز کرده و پوست ماهی را به راحتی از آن جدا می کنیم.

مرحله سوم

لازم به ذکر است بدانید پوست ماهی هوور را می توانید قبل از پخت جدا کرده، سپس آنرا درون زودپز قرار دهید‌. اما برای سهولت کار می توانید پوست ماهی را پس از به خوبی پخته شدن به راحتی جدا کنید.

مرحله چهارم

پس از گذشت ۳۰ دقیقه درب زودپز را باز کرده و زمانی که آب درون زودپز کاملا کشیده نشده بود، اجازه می دهیم زودپز روی حرارت بماند تا آب اضافی کاملا تبخیر شود، سپس ماهی درون روغن به خوبی سرخ شود.

مرحله پنجم

زمانی که ماهی کمی سرخ شد، آنرا با کفگیر کمی می کوبیم تا بافت آن باز شده و لایه لایه شود. در نهایت تن ماهی خانگی را به همراه شوید پلو، سالاد شیرازی و سیب‌ زمینی سرخ‌ کرده سرو می کنیم. نوش جان.

بیشتر بخوانید: ساندویچ تن ماهی گزینه جذاب برای زمانی که شام ندارین!

فوت و فن‌های طرز تهیه تن ماهی خانگی

*برش‌های ماهی را زیاد ریز نکنید. اگر برش‌ها کوچک باشند، ماهی‌ها بعد از پخت له می‌شوند.

*برای جدا کردن تیغ‌های داخل ماهی، می‌توانید بعد از آبپز شدن ماهی‌ها آن‌ها را جدا کنید.

*اضافه کردن آبلیمو به دستور تهیه تن ماهی خانگی، اختیاری است و می‌توانید آن را حذف کنید. ولی در صورت افزودن آبلیمو، هم طعم آن خوشمزه‌تر می‌شود و هم بوی ماهی گرفته می‌شود.

*میزان نمک و فلفل برای درست کردن تن ماهی، به سلیقه و ذائقه غذایی شما بستگی دارد. از دیگر ادویه‌ها مثل کاری، زیره، زنجبیل و … هم می‌توانید به اندازه دلخواه استفاده کنید.

*ماهی‌ها نباید بعد از پخت، بین‌شان رنگ قرمز داشته باشد. رنگ قرمز نشان‌دهنده خام بودن ماهی است. ماهی‌ها کاملا باید بپزند تا بوی زهم ندهند.

*برای طرز تهیه تن ماهی در شیشه، حتما از بطری‌های سالم با درب فلزی بدون خوردگی و زنگ زدگی استفاده کنید تا هوا به دلخل بطری نفوذ نکند. اگر درب بطری سوراخ باشد، ماهی‌ها نمی‌پزند.

*می‌توانید ماهی‌های تن را بعد از پختن در مقداری روغن زیتون یا روغن مایع تفت دهید تا سرخ شود. فقط مراقب باشید تا ماهی‌ها بافت خود را از دست ندهند و له نشوند. هر دو طرف ماهی‌ها را برشته کنید.

منبع: چی شی




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/2xoorb

اخبار داغ