فوت و فن پوست کندن سیر | روش های پوست کندن سیر

بعد از این سیر پوست کردن سخت نیست! | ترفند پوست کندن سیر با ساده‌ ترین روش

ساده‌ترین ترفند برای پوست کندن سیر این است که بوته‌های سیر را داخل یک شیشه بریزیم و برای مدت ۳۰ ثانیه شیشه را تکان دهیم. با انجام این کار، پوست سیر به راحتی جدا می‌شود.
بعد از این سیر پوست کردن سخت نیست! | ترفند پوست کندن سیر با ساده‌ ترین روش

پوست کندن سیر یه سری فوت و فن داره که هر کد بانویی باید بلد باشه. همیشه پوست کندن سیر سکی از سخت ترین کارهاست که همه رو عصبی میکنه. برای همی در ادامه با ما همراه باشید تا روش های پوست کندن سیر را بریتان توضیح دهیم.

۱. پوست کندن سیر با پهلوی چاقو

تنها به یک حبه کوچک سیر نیاز دارید، برای پوست کندنش تنها کافی است:

  • دو انتهای آن را بگیرید و سپس سیرها را به پهنا بخوابانید
  • با پهلوی یک چاقوی پهن آن‌ها را له کنید
  • بعد به راحتی پوست آن‌ها را جدا کنید.

بیشتر بخوانید: (ویدیو) ترفند نگهداری سیر تا ۲ سال بدون فریز کردن!

اگر می‌خواهید از سیر داخل غذاهایتان استفاده کنید این روش جواب می‌دهد. در غیر این صورت اگر نمی‌خواهید سیر له شود این روش را به کار نبرید. اگر به بیش از یک حبه سیر نیاز دارید، این ترفند می‌تواند خسته کننده باشد.

ترفند پوست کندن سیر با ساده‌ترین روش

۲. پوست کندن حرفه ای سیر در شیشه

خوشبختانه، یک راه حل ساده‌تر برای پوست کندن سیر وجود دارد. این ترفندی است که همه سرآشپزهای معروف آن را توصیه می‌کنند و بسیار سریع عمل می‌کند. در این صورت دست شما هم دیگر بو نگرفته و نیازی ندارید از مواد مختلف برای از بین بردن بوی سیر از دست استفاده کنید. 

  • حبه‌های سیر را از هم جدا کنید.
  • حبه‌های سیر را در شیشه قرار داده و درب آن را ببندید.
  • برای مدت ۱۵ الی ۳۰ ثانیه ظرف را محکم تکان دهید.
  • حبه‌ها را بیرون بیاورید و سعی کنید لایه خارجی آن‌ها را جدا کنید. در این مرحله باید بتوانید به راحتی این کار را انجام دهید.
  • اگر لایه خارجی آن‌ها جدا نشد، حبه‌ها را دوباره داخل شیشه بریزید و شیشه را تکان دهید.

با انجام مراحل بالا، خواهید دید که چقدر سریع و آسان می‌توانید پوست سیر را بکنید. هر بار که می‌خواهید از تمام مزایای سلامتی سیر استفاده کنید، این ترفند سریع و آسان را به کار ببرید.

بیشتر بخوانید: اینجوری دیگه امکان نداره سیر خراب یا پوک بشه! + ویدیو

نکاتی در رابطه با این روش پوست کندن سیر

این یک ترفند مفید برای غذاهایی است که در ترکیبات آن‌ها سیر خرد شده وجود دارد. اگر بخواهم سیر را برای غذایی مانند سالاد، در قسمت‌های نازک برش دهیم، شیشه را آرام‌تر تکان می‌دهم تا حبه‌ها سالم بمانند. اگر یک شیشه بزرگ در اختیار ندارید جای نگرانی نیست. شما می‌توانید سیرها را داخل یک کاسه بزرگ بریزید و با استفاده از یک تخته گوشت درب کاسه را محکم کنید و سپس آن را تکان دهید. دقت کنید به هیچ عنوان از ظروف پلاستیکی استفاده نکنید؛ زیرا بوی سیر در ظروف پلاستیکی ماندگار می‌شود. حتی اگر بلافاصله از سیر استفاده نکنید، انجام این روش، ترفند صرفه جویی در وقت و یکی از روش‌های تازه نگه داشتن سیر است.

سیرهای بلااستفاده را در یک کیسه پلاستیکی ریخته و درون فریزر قرار دهید. هر وقت به سیر احتیاج داشتید می‌توانید به سراغ آن‌ها بروید؛ بدون اینکه پول خود را به خاطر خرید دستگاه‌های پوست کندن سیر هدر دهید. نحوه فریز کردن سیر تازه به ۳ روش متفاوت را در ستاره بخوانید.

پوست کندن سیر

منبع: ستاره




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/2xq8ql

اخبار داغ