نکات چیدمان مبل در فضای کم | چیدن مبل در پذیرایی کوچک

پذیرایی خونه ات کوچیکه؟ اینطوری مبل رو چیدمان کن + عکس و نکات

وقتی پذیرایی کوچیک مربعی یا مستطیلی داری ، بهتره مبل ها رو اینطوری بچینی تا خونه ات زیباتر بشه.
پذیرایی خونه ات کوچیکه؟ اینطوری مبل رو چیدمان کن + عکس و نکات

د رخصوص اصول چیدمان مبل در فضای کوچک پذیرایی نظرات بسیار است. در خانه های کوچک مبل به صورت نیم ست یعنی یک کاناپه 3 نفره و یک کاناپه راحتی دو نفره پیشنهاد می شود. البته این تعداد بیشتر برای افرادی با معاشرت کمتر مناسب است. اگر مبل با تعدا نفرات استاندارد ۷ نفره دارید ولی فضای پذیرایی کوچک است، بهتر است که برای چیدمان مبل در فضای کوچک پذیرایی به نکات زیر توجه کنید.

اگر مبل ال دارید، این ایده را امتحان کنید

مبل ال یکی از بهترین گزینه‌ها برای تفکیک فضا در پذیرایی‌های کوچک است. البته این مبل کمی دست شما را در چیدمان مبل در خانه ‌های کوچک می‌بندد و باعث می‌شود گزینه‌های زیادی برای ایجاد تنوع نداشته باشید. 

بیشتر بخوانید: تو پذیرایی ال شکل مبلمان رو اینجوری بچین!

می‌توانید مبل ال را با یک رنگ خاص بخرید تا نقطه کانونی دکوراسیون پذیرایی باشد. بعد آن را جلوی تلویزیون یا شومینه قرار دهید و پهن کردن یک فرش در جلوی آن، به تفکیک بیشتر فضا کمک کنید.

 مبل ال

یکی دیگر از معایب مبل ال، عدم هماهنگی بصری آن با جزیره است. چون اگر مثل پذیرایی بالا مبل ال پشت به آشپزخانه باشد، قرار دادن جزیره در پشت آن فضا را خفه می‌کند. تنها در صورت داشتن چنین چیدمانی، خریدن مبل ال برای خانه‌ای که آشپزخانه اوپن یا جزیره دار دارد مجاز می‌شود:

 مبل ال

بیشتر بخوانید: پذیرایی مستطیل شکل رو اینطوری بچین تا خونت بزرگ تر به چشم بیاد!

جایی برای شلختگی در پذیرایی‌های کوچک نیست

اگر یک فضای مربعی و کوچک برای پذیرایی خود در اختیار دارید، بهتر است به نظم و تقارن پایبند باشید و حتی اگر همه مبل‌ها را یک‌شکل و اندازه نمی‌خرید، حداقل آن‌ها را دقیقاً روبروی یکدیگر و حول یک نقطه کانونی مثل میز پذیرایی بچینید. البته چنین چیدمانی برای فضاهای گفتگو محور مناسب‌تر است تا فضاهایی که یخ سکوت را فقط صدای تلویزیون می‌شکند.

جایی برای شلختگی در پذیرایی‌های کوچک نیست

چسباندن مبل به دیوارها اصلاً ایده خوبی نیست

احتمالاً با دیدن و خواندن ایده‌های بالا هم متوجه شدید که در آن‌ها خبری از چسباندن مبل به دیوار نیست. ازآنجایی‌که این موضوع اهمیت زیادی دارد، تصمیم گرفتم تا یک ایده مجزا را به آن اختصاص بدهم. 

بیشتر بخوانید: هرگز مبلمان خونت رو اینجوری نچین!

چسباندن مبل‌ها به دیوار، فضای کوچک پذیرایی را کوچک‌تر نشان می‌دهد و یک فضای مرده فاقد کارایی در وسط ایجاد می‌کند. با قراردادن یک کاناپه زیبا و طرح‌دار در وسط مثل خانه زیر، می‌توانید توجهات را به آن جلب کنید و این فضای مرده را از بین ببرید. مثلاً به چیدمان مبل در خانه‌ های کوچک زیر توجه کنید:

چسباندن مبل به دیوارها چسباندن مبل به دیوارها

مبل‌ها را با اندازه‌های متفاوت بخرید

یکی دیگر از فوت‌های کوزه‌گری چیدمان مبل در خانه‌ های کوچک، لایه‌بندی نور (نور اصلی و موضعی مثل آباژور) و انتخاب مبل‌ها با ارتفاع‌های متفاوت برای ایجاد خطای دید است. مثلاً در خانه‌های زیر این ایده رعایت شده و باعث شده تا ناچار بودن صاحبخانه به چسباندن یکی از مبل‌ها به دیوار، کمتر به چشم بیاید:

بیشتر بخوانید: ایده های چیدمان مبل چستر در پذیرایی

مبل‌ها را با اندازه‌های متفاوت بخرید

مقاله پیشنهادی: ۷ ایده‌ نورپردازی اتاق‌های کوچک که نمی‌دانستید

یا در پذیرایی زیر هیچ‌چیزی با دیگری هم اندازه نیست. حتی شیشه‌های دکوری میز پذیرایی:

خریدن مبلمان بزرگ و حجیم، ممنوع! 

برای چیدمان مبل در خانه ‌های کوچک، بهتر است سراغ مبل‌های بزرگ و حجیم نروید و تا جایی که می‌توانید آن‌ها را جمع‌وجور، سبک و با پایه‌های بلند و باریک انتخاب کنید تا فضا خفه نشود. درصورتی‌که رنگ آن‌ها روشن انتخاب کنید، فضای پذیرایی شما بزرگ‌تر به نظر می‌رسد. البته می‌توانید در چیدمان مبل در خانه های کوچک خود خلاقیت به خرج بدهید و یکی از مبل‌های تکی را با رنگ تیره و متمایز بخرید تا تبدیل به نقطه کانونی شود.

بیشتر بخوانید: بهترین نحوه چیدمان مبل کلاسیک در پذیرایی

مثلاً تأثیر مبلمان جمع‌وجور و دارای رنگ‌های متمایز را در خانه‌های زیر ببینید:

مبلمان بزرگ مبلمان بزرگ

پذیرایی‌های باریک را زیاد شلوغ نکنید

اگر یک پذیرایی باریک و کوچک با پنجره در اختیار دارید، به احتمال زیاد دستتان بیشتر از همیشه بسته است. برای چیدمان مبل در خانه ‌های کوچک با پذیرایی باریک، بهتر است حداقل تعداد مبل را با حداقل ابعاد ممکن بخرید و آن‌ها را طوری بچینید که سد راه نور و رفت‌وآمد نشوند. برای این که در زمان نشستن روی مبل‌ها هم حس زل زدن به دیوار به شما دست ندهد، سعی کنید دیوار روبروی کاناپه را تبدیل به دیوار شاخص کنید:

پذیرایی‌های باریک

اگر هم راه‌های زیادی برای ورود نور وجود دارد، می‌توانید چنین فضایی را هم گفتگو محور کنید:

اگر هم راه‌های زیادی برای ورود نور وجود دارد، می‌توانید چنین فضایی را هم گفتگو محور کنید:

از فضا حداکثر استفاده را ببرید

گاهی اوقات در چیدمان مبل در خانه‌ های کوچک می‌توانید قید خرید مبل را بزنید تا دیگر نگران چیدمان آن نباشید. البته شاید این ایده در نگاه اول مسخره به نظر برسد؛ اما اگر به خلاقیت صاحبان خانه‌های زیر برای تبدیل فضاهای دم پنجره به مبلمان نگاه کنید، نظرتان احتمالاً عوض می‌شود:

از فضا حداکثر استفاده را ببرید

از فضا حداکثر استفاده را ببرید

یک میز وسط چندمنظوره به مبلمان اضافه کنید

همان‌طور که در مقدمه مقاله گفتم، مبلمان در خانه‌های کوچک کاربردهای مختلفی دارند و بهتر است میز وسط آن‌ها هم چندمنظوره باشد تا با کاربردهای مختلف مبلمان هماهنگ شود و هنگام تغییر چیدمان مبل در خانه ‌های کوچک، بتوانید از آن‌ها هم حداکثر استفاده را ببرید. مثلاً به میز وسط پذیرایی‌های زیر دقت کنید که هم نقش زیرپایی و هم میز پذیرایی را بر عهده دارند:

بیشتر بخوانید: شیک ترین مدل های مبل مینیمال؛ که در بازار پرفروش هستند! + عکس

یک میز وسط چندمنظوره به مبلمان اضافه کنید
یک میز وسط چندمنظوره به مبلمان اضافه کنید

 

منبع: خوگر




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/2xqbaz

اخبار داغ