فرق کرم پودر و پنکک | ضرر کرم پودر بیشتره یا پنکک

کرم پودر بهتر یا پنکک؟ کدومش رو بزنم؟

یکی از سوال های رایج خانم ها اینه مه از پنکک استفاده کنن یا کرم پودر، پس بیاین تا بهتون توضیح بدم.
1403/05/27 15:15
کرم پودر بهتر یا پنکک؟ کدومش رو بزنم؟

استفاده از کرم پودر یا پنکک بستگی به نوع پوست افراد دارد. کرم پودر نسبت به پنکیک سنگین تر است، افرادی که پوست خشک دارند میتوانند برای بهتر شدن آرایششان از کرم پودر استفاده کنند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

پنکیک و یا کرم ها چین و چروک ها را بیشتر نشان میدهند!

برای اینکه پوستمان به گونه ای دیده شود که ما تنها آن را آماده کرده باشیم و با انواع کرمها طوری آن را نسازیم که هرچه ناصافی و چین و چروک است دیده شود و به نوعی سنمان را بیشتر نشان ندهد بهتر است :

بیشتر بخوانید: پوستم خشکه، چه کرم پودری بزنم؟

نکته اول:

بدون در نظر گرفتن سن و رنگ پوست، اگر پوست براق و شفافی دارید که از انواع پوستهایی است که مثل آینه می درخشد اما هر از گاهی جوشهای ریزی هم در آن دیده می شود بهتر است بعد از زدن ضد آفتاب مخصوص پوستتان از پنکیک استفاده کنید چرا که در این مواقع پنکیک هم قدرت پوشانندگی خوبی برای جوشها دارد و هم اینگونه پوستها را جوانتر نشان خواهد داد که البته توجه داشته باشید که هیچگاه پنکیک را دور چشمها نزنید ( تاکید مجدد) و تنها با گذاشتن و برداشتن پد آن پوست را کمی مات کنید .

نکته دوم :

اگر پوستی خشک دارید و همیشه مجبورید آن را با انواع کرم های مرطوب کننده مرطوب نگه دارید بهتر است در بعضی موارد نه همیشه آنهم به ترتیبی که در پایین گفته شده است از پنکیک در پایان آرایشتان استفاده کنید چرا که در هر سنی که باشید خشکی پوستتان باعث میشود که با پنکیک خطوط چهره ی شما بیشتر مشخص شود، راه بهتر آن است که پس از استفاده از ضد آفتاب مخصوص پوستتان تنها از یک کرم پودر خوب استفاده کنید که در صورتی که دوست داشتید پوستتان مات دیده شود از نوع مات آن را تهیه کرده و روی ضد آفتابتان بزنید .

نکته سوم :

اگر پوستی کدر و دارای جوش و همینطور لکهای به جا مانده از جوش دارید و می خواهید آن را برای یک آرایش ملایم و زیبا آماده کنید بهتر است ابتدا ضد آفتاب فاقد چربی خود را بزنید، سپس از یک کرم پودر خوب که قابلیت پوشانندگی خوبی دارد استفاده کرده و تمام نقاط پوست را با آن بپوشانید و با حرکت آرام ضربه زدن آن را خوب بر روی پوست بخوابانید و در پایان کار پد یا همان ابر پنکیک را برداشته و با حرکت گذاشتن و برداشتن بر روی پوست، آن را کمی از براقی به ماتی برسانید. باز هم در نظر داشته باشید که پد را اطراف چشمها نمالید، همینطور آن را روی پوست نکشید فقط بگذارید و بردارید.

بیشتر بخوانید: تابستون چه کرم پودری بزنیم؟

پوست های خشک بخوانند

دختران و خانم هایی که پوست بسیار خشکی دارند حتما ابتدا از مرطوب کننده ای مناسب استفاده کرده، پس از مرطوب ساختن پوست ضدآفتاب مناسب و پس از جذب کامل آنها از پنکیک استفاده کنند .

روی ضد آفتاب پنکیک زدن ضرری برای پوست دارد؟

باید دقت شود که پنکیک‌ ها اثر بخشی ضدآفتاب را کم می‌کنند. علاوه بر این پنکیک در برخی مواقع باعث باز شدن منافذ پوست می‌شود . با در نظر داشتن این نکات، می توانید در صورت تمایل، ضد آفتابی را انتخاب کنید که خاصیت آرایشی و پوشش‌ دهندگی را نیز در خودش داشته باشد.

چطور پنکیک بزنیم؟

اولین و مهم ترین مرحله آن است که پد پنکیک خود را مرطوب کنید، هرچه رطوبت پد پنکیک کمتر باشد، پوشش بیشتری خواهید داشت، پس اگر به دنبال یک پوشش طبیعی روی پوست صورت تان هستید، پد را زیاد مرطوب نکنید و همچنین برای برداشتن پنکیک فشار اضافی به آن وارد نکنید. با مقدار کافی از پنکیک روی پد، پوشش پوست را آغاز کنید برای اینکه پوست صورت شما یکنواخت تر بنظر برسد و هرچه قدر از سطح صورت را که می توانید پوشش بدهید : صورت، چانه، گوشه های بینی و خطوط نزدیک چشم.

منبع: گوهر




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/36bbm7

اخبار داغ