شربت با گلاب | طرز تهیه شربت با گلاب | طرز تهیه شربت گلاب و آبلیمو | طرز تهیه شربت گلاب و نشاسته

با گلاب شربت چی درست کنم؟ | 3 مدل شربت مجلسی با گلاب + طرز تهیه

در این مقاله از سرویس آشپزی به طرز تهیه شربت گلاب به 3 روش مختلف می‌پردازیم. با سبک زندگی همراه باشید.
با گلاب شربت چی درست کنم؟ | 3 مدل شربت مجلسی با گلاب + طرز تهیه

شربت گلاب یکی از خوشمزه‌ترین و خوش‌عطرترین شربت‌های ایرانی است که با عصاره گل محمدی، شکر و ترکیب چاشنی‌های دیگر مثل زعفران، آبلیمو، نشاسته و … درست می‌شود. تهیه شربت گلاب با گل محمدی یا گل سرخ تازه علاوه بر خاصیت انرژی‌زایی، به تقویت قوای جنسی نیز کمک می‌کند که از جمله خواص گلاب است. همچنین برای روزهای گرم تابستان، شربت گلاب یک نوشیدنی مناسب برای رفع عطش است.

مواد لازم برای تهیه شربت گلاب ساده (روش اول)

• آب: ۳ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• شکر: ۶ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• گلاب: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• برگ خشک گل محمدی: به میزان دلخواه (برای تزیین)

بیشتر بخوانید: حواست باشه گلاب تقلبی بهت نندازن

مراحل تهیه شربت گلاب ساده

برای تهیه شربت گلاب به روش ساده، تنها از عصاره گل محمدی، شکر و آب استفاده می‌شود و در صورت دلخواه می‌توانید برای تزیین یا ظاهر زیباتر، چند برگ گل محمدی را هم روی شربت قرار دهید.

مرحله اول: شکر و آب را بجوشانید

در ابتدای کار، شکر و آب را در یک قابلمه مناسب بریزید و روی حرارت قرار دهید. اجازه دهید آب شروع به جوشیدن کند و دانه‌های شکر حل شوند. سپس حرارت را کم کنید و صبر کنید تا محلول به دست آمده، غلظت کافی پیدا کند.

میزان غلظت به سلیقه شما بستگی دارد. می‌توانید شکر را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های همواره تخفیف افق کوروش تهیه کنید.

مرحله دوم: گلاب را به شیره شکر اضافه کنید

بعد از قوام پیدا کردن شیره شکر، گلاب را به محلول بیفزایید و دوباره مواد را حرارت دهید تا وقتی که مایع شروع به جوشیدن کند. در صورت دلخواه می‌توانید مقداری رنگ خوراکی (از هر نوع و رنگی) را به شربت اضافه کنید.

بعد از ۲ تا ۳ دقیقه از زمان جوشیدن، حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید از دما بیفتد. شربت گلاب را بعد از سرد شدن، در بطری‌های شیشه‌ای بریزید و در جای خنک نگهداری کنید. برای تهیه انواع عرقیات از جمله گلاب و عرق بیدمشک به صورت آنلاین، تلفنی و حضوری می‌توانید همین حالا خرید خود را از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش انجام دهید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه گلاب دو آتیشه در منزل

مرحله سوم: شربت گلاب را درست کنید

برای درست کردن شربت گلاب، این محلول را با مقداری آب سرد مخلوط کرده و روی آن را با برگ‌های گل محمدی تزیین کنید. برای خوش‌طعم و خوشرنگ‌ شدن هم می‌توانید از آب میوه‌های مختلف مثل آب پرتقال، آب آلبالو، زعفران و … استفاده کنید.

تهیه شربت گلاب ساده

مواد لازم برای تهیه شربت گلاب با نشاسته (روش دوم)

• گلاب: ۱/۳ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• نشاسته: ۱ قاشق غذاخوری
• آب: ۲/۳ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• عسل: ۲ قاشق غذاخوری

مراحل تهیه شربت گلاب و نشاسته

در این روش از تهیه شربت گلاب، می‌توانید به جای عسل از شکر یا نبات استفاده کنید. همچنین اضافه کردن مواد دیگر مثل زعفران کاملا اختیاری است. در حالت عادی، رنگ این شربت، به خاطر وجود نشاسته، سفید مایل به کرمی است. در ضمن آبی که در طرز تهیه این شربت استفاده می‌شود باید جوش باشد تا مواد به خوبی حل شوند.

مرحله اول: مواد شربت گلاب را با هم ترکیب کنید

اگر در ابتدای کار آب جوش در دسترس ندارید، مقداری آب بجوشانید. در یک لیوان جدا، ۱/۳ لیوان را با آب معمولی پر کرده و نشاسته و ۱/۳ لیوان گلاب را در آن حل کنید. مواد را هم برنید تا نشاسته در مواد گلوله نشود. وقتی یکدست شد، ۱/۳ باقی‌مانده لیوان را با آب جوش پر کنید. می‌توانید نشاسته را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های همواره تخفیف افق کوروش تهیه کنید.

بیشتر بخوانید: چرا هر شب قبل از خواب باید گلاب بخوریم؟!

مرحله دوم: عسل را به شربت گلاب اضافه کنید

در آخرین مرحله، عسل (شکر یا نبات) را به ترکیب اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا کاملا حل شوند. برای خنک شدن مخلوط، از تکه‌های کوچک یخ در شربت استفاده و به روش دلخواه تزیین کنید. برای تهیه نبات و عسل به صورت آنلاین، تلفنی و حضوری می‌توانید همین حالا خرید خود را از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش انجام دهید.

طرز تهیه شربت گلاب و نشاسته

مواد لازم برای تهیه شربت گلاب و آبلیمو (روش سوم)

• آبلیموی تازه: ۳ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• گلاب: ۱/۲ لیوان دسته‌‌دار فرانسوی
• شکر: ۲ کیلوگرم
• رنده پوست لیمو: ۱ قاشق چای‌خوری
• آب: ۸ لیوان دسته‌دار فرانسوی

مراحل طرز تهیه شربت گلاب و لیمو

برای درست کردن این شربت گلاب بدون زعفران، مواد شربت را باید با هم بجوشانید. بعد از اینکه شربت غلیظ شد، شربت گلاب را به همراه مقداری آب و تکه‌های یخ درست کنید.

مرحله اول: مواد را با هم بجوشانید

برای درست کردن شربت گلاب و لیمو، آب را با شکر روی حرارت قرار دهید و بجوشانید. سپس آن را از صافی یا پارچه نخی ریز رد کنید. دوباره شربت را به قابلمه برگردانید و روی حرارت قرار دهید. آبلیمو، گلاب و پوست لیموی رنده شده را به شیره شکر اضافه کنید. مواد را تا جایی که محلول قوام پیدا کند، بجوشانید.

مرحله دوم: شربت گلاب را با آب مخلوط کنید

بعد از اینکه شربت جوش آمد و غلیظ شد، شعله گاز را خاموش کنید. شربت به دست آمده را در جای خشک و خنک و در بطری‌های شیشه‌ای نگهداری کنید. برای درست کردن شربت گلاب با این محلول، به اندازه ۱/۷ از لیوان را از این شربت بریزید و به آن آب اضافه کنید.

برای خنک شدن، به لیوان قالب‌های کوچک یخ اضافه کنید. روی شربت را با برگ گل محمدی خشک و خرد شده تزیین کنید.

طرز تهیه شربت گلاب و آبلیمو

منبع: افق کوروش




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/36e7pj

اخبار داغ




دیدگاه ها


مرتضی5 روز پیش

بسیار خوب البته بهتره وخیلی بهتره از شکر استفاده کمتری بشه از عسل یا سرکه انگبین طبیعی استفاده بشه