طرز تهیه ارمنی پلو | مواد لازم ارمنی پلو

ناهار امروز: ارمنی پلو خوشمزه، متفاوت ترین غذا مخصوص دورهمی ها + طرز تهیه

“ارمنی پلو” یکی از غذا‌های بسیار خوشمزه و با خواص زیاد است که در آن از زعفران و برنج که بسیار مقوی می‌باشند استفاده شده است و غذایی مناسب برای وعده ناهار و شام محسوب میشود.
1403/05/06 07:00
ناهار امروز: ارمنی پلو خوشمزه، متفاوت ترین غذا مخصوص دورهمی ها + طرز تهیه

ارمنی پلو یکی از غذاهای خوشمزه و مجلسی کشور ارمنستان است . برای ارمنی پلو  که بالهای مرغ را بعد از مرینیت کردن به همراه برنج آبکش شده می تواند یک وعده نهار یا شام برای علاقه مندان به غذاهای گوشتی محسوب شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ارمنی پلو در ادامه با سبک زندگی همراه باشید.

مواد لازم مقدار مواد
بال مرغ ۸ عدد
پیاز ۱ عدد
روغن زیتون و کره به مقدار کافی
آب لیمو ترش تازه ½ فنجان
 پودر سیر به مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
برنج ۴ پیمانه
زعفران دم کرده ۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه ارمنی پلو

مرحله اول

برای فراهم کردن ارمنی پلو خوشمزه، شروع کار بال مرغ را شسته و درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی شان خارج شود. در همین حین پیاز را بعد از پوستگیری می شوییم و روی تخته آشپزخانه به صورت خلالی درشت برش می زنیم.

بیشتر بخوانید: آلبالو پلو قالبی، بهترین پلوی تابستونی + طرز تهیه

مرحله دوم

در ادامه کاسه ای جادار را انتخاب کرده و پیاز را به همراه بال مرغ درون کاسه منتقل می کنیم. حالا زعفران دم کرده را به همراه آب لیمو ترش تازه و کمی نمک، فلفل سیاه، پودر سیر و روغن زیتون به بال مرغ می افزاییم و با دست زیر و رو می کنیم.

مرحله سوم

زمانیکه سطح بافت مرغ با طعم دهنده ها آمیخته شد، روی کاسه را با استفاده از سلفون پوشش داده و داخل یخچال منتقل می کنیم تا به مدت ۲ الی ۳ ساعت گوشت بال استراحت کند. در این فاصله  برنج را شسته و تا سطح روی آن آب می ریزیم.

مرحله چهارم

اکنون ۱ قاشق چایخوری نمک روی برنج ریخته تا بسته به نوعش ۱ تا ۲ ساعت خیس بخورد. بعد از زمان تعیین شده، قابلمه ای که برای پخت اولیه برنج در نظر داریم تا نیمه آب ریخته و روی حرارت بالا گذاشته تا شروع به جوشیدن کند.

مرحله پنجم

گام بعدی ۱ قاشق چایخوری نمک به آب در حال جوش می افزاییم. آب برنج را دور ریخته و برنج را به قابلمه اضافه کرده تا برنج به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه نرم شود. بعد از زمان مقرر دانه ای از برنج را زیر دندادن تست کرده و در صورت پخت آبکش می کنیم.

مرحله ششم

زمانیکه آب و نشاسته برنج خارج شد، در ۲ ظرف مجزا برنج را به ۲ قسمت مساوی تقسیم می کنیم و به یکی از ظرف های حاوی برنج زعفران دم کرده اضافه می کنیم. برنج را کاملا زیر و رو کرده تا با زعفران یکدست شود. قابلمه را روی حرارت می گذاریم.

مرحله هفتم

آنوقت تکه ای کره و زعفران دم کرده کف قابلمه می ریزیم و اجازه می دهیم گرم شود. بنابراین بال های مزه دار شده را از یخچال خارج می کنیم و کف قابلمه می چینیم. بعد از اینکه یک سمت بال ها سرخ و طلایی شدند آنها را بر می گردانیم.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پلوی خوش عطر، ریحون پلو با گوشت قلقلی

مرحله هشتم

برنج زعفرانی را روی بال های مرغ می ریزیم، در همین حین با پشت قاشق برنج را فشار می دهیم تا فشرده و یکدست شود. بلافاصله برنج سفید را روی برنج زعفرانی می ریزیم، دوباره با پشت قاشق فشار می دهیم تا لایه ها به هم بچسبند.

در نهایت شعله پخش کن را روی حرارت گذاشته و قابلمه را روی آن گذاشته تا با حرارت کم ارمنی پلو دم بکشد. بعد از گذشت ۱ ساعت ظرف مناسبی روی قابلمه قرار می دهیم و به یکباره قابلمه را برمی گردانیم تا بال مرغ برشته شده به شکل قالبی روی برنج بماند.

نکته:

همراهان میریتو لازم است بدانید می بایست از قابلمه نچسب برای پخت ارمنی پلو استفاده کرد تا در زمان سرو پوست بالها به قابلمه نچسبیده باشد.

منبع: میریتو

 

 

 

 

 

 




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/36eday

اخبار داغ