طرز تهیه حلوا کاراملی | حلوا با طعم کارامل

حلوا کاراملی با عطر زعفرون و هل میشه ترکیب برنده ای که عاشقش میشی! + طرز تهیه

بافت حلوا کاراملی بسیار نرم و کش دار می باشد و رنگ بسیار جذابی دارد و طعم زعفران در این حلوا کاراملی بسیار محسوس است
حلوا کاراملی با عطر زعفرون و هل میشه ترکیب برنده ای که عاشقش میشی! + طرز تهیه

حلوا کاراملی یکی از انواع حلواهای خوشرنگ و مجلسی ایرانی است که معمولا برای پذیرایی در مجالس درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوا کاراملی در ادامه با سایت سبک زندگی همراه باشید.در انتها می توانید به دلخواه حلوا کاراملی را با مهر یا قاشق به دلخواه به آن شکل دهید و با پرک بادام و گل محمدی تزیین کنید.

 

مواد لازم حلوا کاراملی
کره ۱۰۰ گرم
روغن مایع ½ لیوان
آرد ۱٫۵ لیوان
گردوی خرد شده ½ لیوان
مواد لازم شربت زعفرانی
شکر ½ لیوان
آب ½ لیوان
زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری
پودر هل ½ قاشق چایخوری
مواد لازم شربت کاراملی
شکر ⅔ لیوان
آب جوش ½ لیوان

 

بیشتر بخوانید:حلوا عسلی برای افرادی که رژیم دارن ولی عاشق حلوا هستن + طرز تهیه

طرز تهیه حلوای کاراملی

مرحله اول

برای تهیه حلوای کاراملی خوشمزه ابتدا باید شربت ها را درست کنیم، برای تهیه شربت کاراملی ابتدا شکر را درون یک تابه مناسب می ریزیم، سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا شکر به طور کامل ذوب شود.

مرحله دوم

در این مرحله شکر را به آرامی تفت می دهیم تا کاراملی شود، سپس آب جوش را به تابه اضافه کرده و مواد را به آرامی مخلوط می کنیم تا شکر کاراملی باز شده و با آب جوش به طور کامل یکدست شود.

مرحله سوم

حالا تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم و به سراغ آماده کردن شربت زعفرانی می رویم. برای این منظور شکر را به همراه آب درون یک قابلمه مناسب ریخته، سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا شکر به طور کامل ذوب شود.

مرحله چهارم

پس از اینکه شکر به طور کامل ذوب شد، پودر هل و زعفران دم کرده را اضافه می کنیم و پس از اینکه شربت چند قل زد، آنرا از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه آرد را درون یک تابه مناسب الک می کنیم.

بیشتر بخوانید:حلوا کفگیری اصل تبریز،حلوایی که انرژی کل روزت رو تامین می کنه + طرز تهیه

مرحله پنجم

در این مرحله کره و روغن را به تابه اضافه کرده و مواد را به آرامی تفت می دهیم تا خامی آرد به طور کامل گرفته شود. پس از گذشت ۲۰ دقیقه شربت ها را به ترتیب به تابه اضافه کرده و با دیگر مواد مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

ابتدا شربت زعفرانی را اضافه کرده و به خوبی با آرد مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند، سپس شربت کاراملی را اضافه می کنیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا شربت به طور کامل به خورد آرد برود.

مرحله هفتم

پس از اینکه حلوا کمی جمع شد، گردوی نیم کوب شده را اضافه می کنیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا در تمام نقاط حلوا پخش شود. در نهایت حلوا را در ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به سلیقه خود تزیین می کنیم.

منبع: در نهایت




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/36elj7

اخبار داغ