طرز تهیه حلوای شیر نذری | مواد لازم حلوای شیر

با شیر و زعفران یه حلوای نذری خوشمزه بپز + دستور تهیه

اگه میخوای یه حلوای نذری متفاوت رست کنی پیشنهاد من بهتون حلوای شیر نذری هست.
1403/04/25 07:45
با شیر و زعفران یه حلوای نذری خوشمزه بپز + دستور تهیه

در میان تمامی حلواهای موجود در ایران، حلوا شیر نذری حلوای شیر محبوبیت بسیاری داشته که طعمی عالی و بی‌نظیر را به همراه دارد و طرز تهیه حلوا شیر نذری چندان سخت نیست. حلوای شیر میان وعده یا دِسری جذاب و مقوی است که برای ایام ماه مبارک رمضان و شب‌های عذاداری محرم به عنوان یک نذری خوشمزه مورد استقبال قرار گرفته است. در این مقاله با ما همراه باشید تا طرز تهیه حلوا شیر نذری را مرحله به مرحله آموزش ببینید و آماده کنید.

مواد لازم برای تهیه حلوای شیر مجلسی با آرد

  • آرد سفید قنادی: 1 پیمانه
  • شیر: 2 لیوان
  • هل ساییده شده: نصف قاشق مرباخوری
  • شکر: 1 لیوان
  • گلاب: یک سوم لیوان
  • زعفران دَم کرده: یک فنجان
  • روغن مایع: نصف پیمانه
  • روغن حیوانی کرمانشاهی: به میزان لازم و دلخواه

بیشتر بخوانید: حلوا نذری محرم با چه آردی خوشمزه تر میشه؟

طرز تهیه حلوای شیر با زعفران، نذری ماه محرم

در این مقاله برای تهیه حلوای شیر خوش‌مزه و جذاب که مناسب نذری ماه محرم و ایام خاص سال باشد تمامی نکات و مواد لازم را ذکر کرده‌ایم و مرحله به مرحله آموزش خواهیم داد. چنانچه تمامی این موارد را رعایت نمائید و یک بار حلوای شیر با زعفران را بپزید فوت و فن را یاد بگیرید دیگر نگرانی برای تهیه نذری‌های خود نخواهید داشت. با ما همراه باشید با طرز تهیه حلوای شیر با زعفران و کش‌دار مرحله به مرحله!

مرحله اول

برای پُخت حلوای شیر ابتدا باید دو پیمانه شیر را با مقدار مشخص شکر حل کرده و روی حرارت قرار بدهید تا شیر آرام آرام گرم شده و شکر نیز کاملا حل شود. پس از مدتی زعفران دَم کرده و پودر هِل را با ترکیب شیر و شکر مخلوط نموده و اجازه می‌دهیم تا شهد ترکیبی‌مان به جوش آید. این مرحله تا جایی ادامه پیدا می‌کند که شهد جوش آمده و شعله را خاموش می کنیم و تابه را از روی حرارت برمیداریم.

مرحله دوم

مرحله دوم زمانی آغاز می‌شود که شهد ما آماده و کنار گذاشته شده تا سرد شود، آرد را داخل تابه ریخته و با حرارت خیلی کم تَفت می‌دهیم. مرحله تَفت دادن آرد تا زمان گرفتن بوی خامی و تغییر رنگ ادامه پیدا می‌کند. نکته مهم هنگام تهیه حلوا رنگ آن است، به همین دلیل آرد حدود 40 الی 45 دقیقه نیاز به تَفت داشته و زمانی که بوی آرد تفت خورده بلند می‌شود یعنی نیاز است تا آرد را از روی حرارت ملایم بردارید و یک بار الک کنید و سپس روی حرارت بگذارید.

بیشتر بخوانید: حلوای زعفرانی نذری برای 40 نفر + طرز تهیه و نکات

مرحله سوم

در مرحله سوم نوبت اضافه کردن روغن مایع و کرمانشاهی است، روغن کرمانشاهی عطر و طعم حلوای شما را خاص و دلپذیر می‌کند تا جایی که با استشمام بوی آن هوش از سر مهمانان خواهد پرید. با خرید روغن حیوانی کرمانشاهی صباح و پُخت حلوای شیر، دِسری شیرین و مقوی خواهید داشت که طرفداران بسیاری دارد.

اضافه کردن روغن به آرد و تفت دادن مجدد آن تا زمانی که بخواهیم شهد از قبل آماده شده را به آرد اضافه کنیم ادامه خواهد داشت. پس از آنکه مخلوط شیر، شکر و زعفران را به آرد تفت داده شده اضافه کردیم تا زمانی که حلوا غلیظ شود به هم زدن ادامه داده و حلوا را در تابه به صورت گهواره‌ای چرخانده و پس از اطمینان از عدم چسبیدن حلوا به ماهیتابه نوبت به خاموش کردن شعله گاز و سِرو حلوا در ظرف مورد نظر خواهد رسید.

منبع: صباح




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/36en8z

اخبار داغ