تقویت گیاهان با پودر بچه | پودر بچه برای گیاهان آپارتمانی | ریشه زدایی گیاه با پودر بچه

این بار به گیاهات پودر بچه بزن! | فواید عجیب پودر بچه برای گیاهان آپارتمانی

تو این بخش از سایت سبک زندگی روش تقویت گیاهان با پودر بچه رو به شما آموزش میدیم!
1403/01/01 12:15
این بار به گیاهات پودر بچه بزن! | فواید عجیب پودر بچه برای گیاهان آپارتمانی

از آنجایی که پوسیدگی ریشه گیاهان آپارتمانی به خاطر پنهان بودن ریشه های گیاه درون خاک از چشم ها پنهان می شود بایستی از بروز آن جلوگیری نمایید. جلوگیری از پوسیدگی ریشه گیاه چندان هم سخت و پیچیده نیست، فقط باید ترفند تقویت گیاهان با پودر بچه را بلد باشید. پودر بچه که به آن پودر تالک هم می گویند تاثیر مطلوبی در ریشه زایی گیاهان آپارتمانی دارد. حال برای تقویت گیاهان با پودر بچه باید چه کرد؟! در ادامه این بخش از سبک زندگی شما را با ترفند تقویت گیاهان با پودر بچه آشنا می کنیم!

معجزه پودر بچه بر گیاهان

از آنجایی که بسیاری از گیاهان برای رشد نیاز به آب دارند برخی از افراد گمان کرده اند که آبیاری بیشتر از حد معمول به گیاهان باعث رویش بهتر آن خواهد شد اما بایستی بدانید که آبدهی بیش از اندازه به گیاهان خانگی و دارویی و همچنین دیگر گیاهان گلدانی یکی از بزرگ ترین علل مشکلاتی است که صاحبان گیاهان آپارتمانی با آن مواجه هستند.

بیشتر بخوانید: این گیاهان آپارتمانی فقط تو آشپزخونه رشد میکنن! + عکس

 یکی از اصلی ترین مشکلات گیاهان که ممکن است حتی برای باغبانان حرفه ای نیز اتفاق بیفتد پوسیدگی ریشه گیاه به خاطر آبیاری بیش از حد است. از آنجایی که پوسیدگی ریشه به خاطر پنهان بودن ریشه های گیاه درون خاک از چشم ها پنهان می شود بایستی از بروز آن جلوگیری نمایید.

پودر بچه در ریشه زایی و حفاظت از ریشه گیاه معجزه میکنه. اگر می خواهید قلمه رو در آب ریشه دار کنید به ازای هر 0.5 لیتر آب 3 گرم پودر بچه اضافه کنید و قلمه رو داخل آب قرار بدید روند ریشه زایی حداقل 2 برابر میشه.

پودر بچه واسه ریشه زایی عالیه، هروقت خواستین قلمه ای رو توی خاک بکارین اول پایین قلمه رو توی پودر بکنبد بعد در بستر مناسب بکارید.

هم چنین برای اینکه از پوسیدگی ریشه گیاهتون جلوگیری کنید میتونید 3 گرم پودر بچه به 1 لیتر آب اضافه کنید و گیاهتون رو باهاش آبیاری کنید. این روند باعث میشه رطوبت اضافه از ریشه گیاه کشیده بشه و گیاه در خطر پوسیدگی قرار نگیره. هم چنین با پودر بچه می توانید روند رشد گیاهتون رو چند برابرکنید.

حتما این ترفند رو امتحان کنید و نظرتون رو برامون کامنت کنید.

بیشتر بخوانید:چرا باید به گلدان گیاهان آپارتمانی، سنگ اضافه کنیم؟ + دلیل

کاربرد پودر بچه در مصارف خانگی

پودر بچه، پودری است که به بچه ها می زنند تا در هوای گرم عرق سوز نشوند. علاوه بر این، پودر کاربردهای دیگری نیز در مصارف خانگی دارد به طوریکه در هر خانه ای حتی خانه ای که بچه ای در آن پیدا نمی شود نیز پیدا می شود. این پودر دارای کاربردهای مختلفی در زمینه های مختلفی مثل تمیز کردن ملحفه ها، تمیز کردن حیوانات خانگی، تمیز کردن کتاب ها،  از بین بردن بوی بد کفش، تمیز کردن لکه های چربی، رشد گیاهان و... می باشد که در این قسمت راجب تاثیر پودر بچه بر رشد گیاهان بهتون میگم.

از جمله موادی که در پودر بچه استفاده می گردد می توان به تالک، زینک اکساید، نشاسته و اسانس اشاره نمود.

منبع: ویکی گردی




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/36gvy4

اخبار داغ