گیاهان آپارتمانی مخصوص آشپزخانه

این گیاهان آپارتمانی فقط تو آشپزخونه رشد میکنن! + عکس

درسته که کمتر کسی پیدا میشه تا گیاهان آپارتمانی رو بذاره تو آشپزخونه ولی چی بهتر از این که بتونین آشپزخونه رو با این گیاه های زیبا باصفا تر کنین.
این گیاهان آپارتمانی فقط تو آشپزخونه رشد میکنن! + عکس

افزودن گیاهان آپارتمانی به اتاق یک راه سریع و آسان برای زیباتر کردن دکوراسیون شماست و وقتی صحبت از آشپزخانه به میان می آید، رشد گیاهان آپارتمانی در داخل خانه نیز می تواند تعدادی نکته داشته باشد. گیاه مناسب می تواند به تصفیه هوا، اضافه کردن رنگ و یا حتی تولید محصولات تازه در طول سال کمک کند. مهم است که به خاطر داشته باشید که هیچ گیاهان آپارتمانی وجود ندارد که در هر آشپزخانه ای رشد کند، زیرا هر گیاه فضا، شرایط نور، رطوبت و دما منحصر به فرد خود را دارد. با این حال، این گیاه آپارتمانی مکان بسیار خوبی برای شروع هستند.

 1. پتوس (Epipremnum aureum)

 پوتوس (Epipremnum aureum) واقعاً یکی از ساده ترین گیاهان آپارتمانی برای نگهداری هستند. آنها به خوبی با انواع شرایط نوری مختلف سازگار هستند و نسبتاً به خشکی مقاوم هستند. به علاوه، آنها گیاهان آویز عالی می سازند، بنابراین نیازی به هدر دادن فضای ارزشمند پیشخوان نیست!

بیشتر بخوانید: 4 گیاه آپارتمانی درختی که خونه رو زیبا می کنن! + عکس
 2. فیلودندرون

 فیلودندرون ها یکی دیگر از گونه های گیاهان آپارتمانی کم نگهداری هستند که در سبدهای آویزان عالی به نظر می رسند. مشابه پتوس، آنها نسبتاً مقاوم به خشکی در نظر گرفته می شوند و می توانند در نور غیر مستقیم روشن تا متوسط رشد کنند. این گیاهان شاخ و برگ در اشکال و رنگ های بسیار متنوعی وجود دارند و به دلیل داشتن تصفیه کننده های عالی هوا معروف هستند.

 3. سبزی

 کاشت سبزی های خوردنی در آشپزخانه ممکن است تنها یک انتخاب به نظر برسد، اما واقعاً هیچ چیز بهتر از پختن غذا با سبزی های تازه، ارگانیک و خانگی در تمام طول سال نیست. تا زمانی که آشپزخانه شما مکانی داشته باشد که در اکثر روز نور مستقیم و روشن خورشید را دریافت کند، هربس به راحتی رشد می کند. از طرف دیگر، می توانید گیاهان را با کمک نور رشد نیز پرورش دهید. گونه های گیاهی آسان برای رشد در داخل خانه عبارتند از پیازچه، جعفری، نعناع، آویشن، رزماری، ریحان، پونه کوهی و گشنیز.

بیشتر بخوانید: گیاهان آپارتمانی گرمسیری که خیلی راحت رشد میکنن + عکس


 4. ساکولنت ها

 اگر در آشپزخانه خود یک طاقچه آفتابی روشن دارید، ساکولنت ها گزینه بسیار خوبی هستند. اصطلاح ساکولنت برای توصیف گیاهانی استفاده می‌شود که آب را در ساختارهای مختلف مانند برگ‌ها و یا ساقه‌هایشان ذخیره می‌کنند، که باعث می‌شود آنها در برابر خشکی مقاوم باشند و به طور کلی کم نگهداری شوند. صدها نوع مختلف ساکولنت وجود دارد که در اشکال، رنگ‌ها و اندازه‌های خیره‌کننده وجود دارد. گونه های ساکولنت محبوب عبارتند از: اچوریا، هاورثیا، آلوئه ورا، کراسولا، کالانکوئه، سدوم و غیره.

بیشتر بخوانید: گیاهان آپارتمانی خوش عطر رو بشناسین + عکس


 5. گیاه عنکبوتی (کلروفیتوم)

 گیاهان عنکبوتی (Chlorophytum) از ساده ترین گیاهان آپارتمانی برای نگهداری هستند. آنها گیاهان آویزان عالی می سازند و زمانی که خوشحال هستند گل می دهند و شاخه های فراوانی می فرستند. از قرار دادن گیاه عنکبوتی در نور مستقیم خودداری کنید زیرا باعث سوختن برگ ها می شود.

 6. سانسوریا (Sansevieria)

 گیاهان سانسوریا (Sansevieria) که معمولاً به عنوان "زبان مادرشوهر" نیز شناخته می شود، از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی هستند و دلیل خوبی هم دارند. آنها در رنگ‌ها، شکل‌ها و اندازه‌های مختلف می‌آیند و عموماً تعمیر و نگهداری پایینی دارند. نیازی به اشغال فضای پنجره با ارزش با این گیاهان گرمسیری نیست - آنها در شرایط روشن تا کم نور عملکرد خوبی دارند.

بیشتر بخوانید: گیاهان آپارتمانی گرمسیری که خیلی راحت رشد میکنن + عکس

منبع:نین سار بلوم




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4byje8

اخبار داغ




دیدگاه ها


ناشناسیک ماه پیش

از همه جالب‌تر نقاشی پشت گیاهان جالب توجه هست 😍