موخوره | جلوگیری از موخوره مو | از بین بردن موخوره مو | پیشگیری از موخوره

این 8 تا کار رو نمیکنی که موهات همیشه موخوره داره!

موخوره هنگامی اتفاق می‌افتد که انتهای موهای شما خشک، شکننده و فرسوده شود. در ادامه بهتون میگیم چه چیزهایی باعث ایجاد موخوره می شود.
1402/09/13 06:15
موخوره

موخوره هنگامی اتفاق می افتد که لایه ی محافظ مو، آسیب می بیند. درست مراقبت نکردن از مو و  انجام یک سری از کار ها باعث  شکستن مو و در نتیجه موخوره می شود. راه‌هایی برای پیشگیری از موخوره وجود دارد، که در صورت تداوم در انجامشان، باعث جلوگیری ازموخوره می شود. در ادامه با روش های پیشگیری از موخوره با سبک زندگی همراه باشید.

 

کارهایی که برای جلوگیری از موخوره باید انجام دهیم:

1– نوک موها را چند سانتیمتر کوتاه کنید

کوتاه کردن موها به‌طور منظم، ترجیحاً هر شش هفته یک‌بار می‌تواند منجر به جلوگیری از بروز مجدد موخوره می شود. این کار بهترین راه برای جلوگیری از موخوره می باشد.

2– از برس ها و شانه هایى از جنس مواد طبیعى ( چوب و …) استفاده کنید

3– از روغن هاى گیاهى به موهایتان بمالید

از روغن برای درمان موخوره استفاده می‌شود. روغن موها را قوی‌تر می‌کند. وقتی بافت مو قوی باشد دیگر دچار شکستگی و موخوره نمی‌شود. ماساژ موها با روغن، جریان خون را در ریشه‌ها افزایش می‌دهد، آنها را تقویت کرده و رشد موها را بیشتر می‌کند.

4– از شامپو هاى طبیعى که اسیدى و قلیایى نیستند استفاده کنید

5– هنگام شست و شوى موها از آب خیلى گرم استفاده نکنید

 گرما به هر صورتی که باشد، برای موها زیان آور است. آب خیلی گرم باعث ایجاد موخوره می شود. هنگام آبکشی موها از آب ولرم استفاده نمایید. 

6– کمتر از سشوار استفاده کنید

سشوار کردن زیاد یکی از اصلی ترین عوامل ایجاد موخوره است.سعی کنید کمتر از سشوار استفاده کنید و در موقع استفاده، سشوار را روی درجه ملایم قرار داده و از فاصله بیست سانتیمتری به موها نزدیکتر نکنيد.

7– گاهى موهایتان را ببافید.

8_ از کش‌های پارچه‌ای استفاده کنید.

از کش‌های پلاستیکی یا کلیپس‌های فلزی برای موهای خود استفاده نکنید، زیرا ممکن است موهای شما را بشکنند. به جای آن از کش‌هایی که روکش پارچه‌ای دارند و ملایم‌ترند استفاده کنید.

منبع: تصویر زندگی




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/36o6y3

اخبار داغ